دانلود ترجمه مقاله انگلیسی اثر متقابل انگیزۀ ضد انطباق، تأثیر اجتماعی، و اعتماد در قصد مشتریان برای انتخاب خدمات بانکی اینترنتی

نوع فایل : ورد (doc) | حجم فایل ترجمه و اصل مقاله لاتین : ۵۲۴کیلو بایت (rar) | تعداد صفحات : ۳۰| سال : ۲۰۱۶| قیمت : ۲۶۰۰۰تومان

چکیده:هدف این مقاله پرتوافکنی بر نقش های انگیزۀ ضد انطباق، تأثیر اجتماعی، و اعتماد در توضیح قصد مشتریان برای انتخاب خدمات اینترنتی بانکی است. داده ها از ۲۴۵ شرکت کننده گرفته و با استفاده از نرم افزار PLS تحلیل شده اند. نتایج نشان داده اند که قصد افراد برای انتخاب خدمات بانکی عمدتاً تحت تأثیر اعتماد به خدمات اینترنتی بانکی، پس از انگیزۀ ضد انطباق و انتظارات عملکردی است. اگرچه، تأثیر اجتماعی و اعتماد در بانک های فیزیکی بر قصد مشتریان در انتخاب بانکداری اینترنتی تأثیر مستقیم دارد. انتظارات تلاش تأثیری بر آن ندارد.

مقدمه

بخش بانکداری یکی از سریع ترین صنایع است که اینترنت را به عنوان کانال تحویا خدمات خود انتخاب کرده است. اگرچه، علیرغم فواید بانکداری اینترنتی (IB) و هزینه های عظیمی که توسط بانک های خرده فروشی سرمایه گذاری می شود، مشتریان آفلاین بانک به حد انتظار از خدمات آنلاین استفاده نمی کنند. برای مثال، Celik (2008) و Yousafzai and Yani-De-Soriano (2012) ادعا می کنند که بانک های ترکیه ای و انگلیسی در ایجاد اشتیاق در میان مشتریانشان برای انتخاب و پذیرش بانکداری اینترنتی موفق نبوده اند.مرکز توجه اکثر مطالعات پیشین به طور گسترده ای عواملی بوده اند که مشتریان را برای انتخاب خدمات بانکداری اینترنتی تشویق می کردند. از میان این عوامل می توان به راحتی، کاهش هزینه ها، دقت، در دسترس بودن اطلاعات، سودمندی مشهود، امنیت و حریم خصوصی، آگاهی مشتری، و اعتماد اشاره کرد.برای پروراندن اجرا و انتخاب بانکداری اینترنتی، برخی محققان برای درک عمیق این پدیده از طریق بررسی تعیین کننده های آن از دانشگاهیان و شاغلان کمک گرفته اند. تا جایی که محققان می دانند، هیچ مطالعه ای اثر متقابل انگیزۀ ضد انطباق (CCM)، اثر اجتماعی (SI)، و اعتماد را در توصیف انتخاب مشتریان در استفاده از خدمات اینترنتی بانکی بررسی نکرده است. دو دلیل اصلی می تواند انگیزۀ پشت پردۀ مارا برای در نظر گرفتن این عوامل توضیح دهد. اول، Venkatesh et al. (2012) محققان را برای بسط شبکۀ منطبق با قانون در ارتباط با انتخاب سلف سرویس از طریق دخالت دادن برخی مفاهیم هسته ای در نظریه های جامع مدل پذیرش و استفاده از تکنولوژی (UTAUT) ترغیب کرده اند. مدل UTAUT از دیدگاه های جامع برای عوامل یکارچه از ۸ مدل انتخاب تکنولوژی پیروی کرده و بالاترین قدرت پیش بینی را نسبت به مدل های دیگر ارائه کرده است. Venkatesh et al. (2003) به این موضوع اشاره کرده اند که سه عامل کلیدی، که انتظارات عملکردی (PE)، انتظارات تلاش (EE)، و تأثیر اجتماعی (SI) هستند، بر قصد رفتاری تأثیرگذار می باشند. در پاسخ به فعالیت های Venkatesh et al. (2012)، مطالعۀ حاضر از چارچوب های تئوری UTAUT استفاده می کند، اما آن را با مجموعه ای از عوامل برجسته، یعنی، انگیزۀ ضد انطباق (CCM)، اعتماد به خدمات اینترنتی بانکی (TRIB)، و اعتماد به بانک های فیزیکی (TRPB) قوی تر می کند.

دوم، ما ادعا می کنیم که انگیزۀ ضد انطباق و تأثیر اجتماعی می توانند تأثیر شگرفی بر رفتار مشتریان، به خصوص در کشورهای در حال توسعه داشته باشند. برای مثال، Parashar et al. (2008) از مطالعه شان در زمینۀ انتخاب مشتریان هندی در گوشی تلفن همراه نتیجه گرفتند که انگیزۀ ضد انطباق مشتریان، و نیاز آنها به منحصربفرد و متفاوت بودن از دیگران به طور قابل توجهی انتخاب آنها را در مورد خدمات یا محصولات جدید توضیح می دهد. به همین ترتیب، تأثیر اجتماعی در کشور های در حال توسعه، تأثیری قوی بر مصرف کلی مشتریان و همچنین مصرف نوشیدنی های بدون الکل، محصولات سبز، و محصولات لوکس دارد. افراد در کشورهای در حال توسعه بین نیازشان برای منحصربفرد بودن و نیازشان به هماهنگی با جامعه دچار دوسوگرایی شوند. از طرف دیگر، آنها با انطباق با سنت ها در مورد احترام به استانداردها و هنجارهای اجتماعی پرورش یافته اند. از طرف دیگر، به آنها آموخته اند که دنباله رو وجدان خود بوده و به منظور ادعای شخصیت خود و بهبود تصویر ذهنی شان از خوددست به انتخاب بزنند.همچنین اکثریت این جوامع ریسک گریز هستند. Agarwal et al. (2009) دریافتند که امنیت مانع بزرگی بر سر راه انتخاب بانکداری آنلاین در هند است. علاوه برآن، Souiden et al. (2011b, p. 363) گزارش کردند که ”مشتریان در کشورهای در حال توسعه دو سوگرا بوده و بین ریسک گریزی و میل خود به خرید محصولاتی دارای تکنولوژی بالا تکه تکه شده اند”. بنابراین، ضد انطباق، تأثیر اجتماعی، و اعتماد می توانند به طور همزمان عوامملی را برای انتخاب مشتریان در خدمات و محصولات جدید نشان داده و آنها را تقویت کنند. علاوه بر آن، پیشنهاد محصولات و خدمات نوآورانه در این کشورها می تواند محدود به ویژگی های جدید پایه، به خصوص در مرحلۀ معرفی محصولات باشد. برای مثال، بانکداری اینترنتی اغلب محدود بع خدمات پایه نظیر مشاورۀ حساب بانکی، شبیه سازی های اعتباری، سفارش چک و دیگر خدمات اطلاع دهنده است. برای مثال، خدمات معامله ای و اجرایی (برای مثال، انتقال پول، پرداخت صورتحساب ها) اگر نگوییم هرگز پیشنهاد نمی شوند، می توان گفت کمتر ارائه می شوند.  این بافت ویژه ممکن است مشتریان را در انتخاب بانکداری اینترنتی دلسرد کند.بنابراین هدف این مطالعه پرتوافکنی بر نقش انگیزۀ ضد انطباق، تأثیر اجتماعی، و اعتماد در قصد مشتریان برای انتخاب خدمات بانکداری اینترنتی در بافت کشورهای در حال توسعه است. ادامۀ مقاله به این شرح خواهد بود. ابتدا، مقالات مربوط به UTAUT، انگیزۀ ضد انطباق، و نظریۀ اعتماد مورد بازبینی قرار گرفته و فرضیه ها ایجاد می شوند. دوم، روش تحقیق توصیف شده و پس از آن تحلیل و نتایج ارائه می شوند. سپس، بحث و اجرای تحقیق ارائه خواهد شد. مقاله با محدودیت های تحقیقاتی و توصیه ها به پایان خواهد رسید.

دانلود ترجمه مقاله انگلیسی اثر متقابل انگیزۀ ضد انطباق، تأثیر اجتماعی، و اعتماد در قصد مشتریان برای انتخاب خدمات بانکی اینترنتی

The interplay of counter-conformity motivation,social influence, and trust in customers’ intention to adopt Internet banking services:The case of an emerging country

abstract

The aim of this paper is to shed light on the roles of counter-conformity motivation, social influence, and trust in explaining customers’ intention to adopt Internet banking services. Data is collected from 245 respondents and analyzed using Smart PLS 2.0 M3. Results show that the intention to adopt Internet banking is mainly influenced by trust in the Internet banking services, followed by customers’ counter-conformity motivation and performance expectancy. Social influence and trust in the physical bank, however, have indirect impacts on customers’ intention to adopt Internet banking. Effort expectancy has no effect on it

 

 

پیش نمایش مقاله

دانلود ترجمه مقاله انگلیسی اثر ضد انطباق،تاثیر اجتماعی،بانکداری اینترنتی
دانلود ترجمه مقاله انگلیسی اثر ضد انطباق،تاثیر اجتماعی،بانکداری اینترنتی

 

نوع فایل: ورد(doc)

سال انتشار:۲۰۱۶

تعداد صفحات:۳۰

قیمت: ۲۶۰۰۰تومان

مدل پژوهشی:دارد

پرسشنامه: دارد

منبع : Contents lists availableat Science Direct

 

دانلود رایگان اصل مقاله انگلیسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *