دانلود ترجمه مقاله انگلیسی تجانس تصویرفردی در رفتار مصرف کننده

نوع فایل : ورد (doc) | حجم فایل ترجمه و اصل مقاله لاتین : ۲۳۵کیلو بایت (rar) | تعداد صفحات : ۲۱| سال : ۲۰۱۲| قیمت : ۹۵۰۰تومان

چکیده :تجانس تصویر فردی به توضیح و پیش بینی واقعیت‌های مختلف رفتار های مصرف کننده کمک می‌کند. تا به امروز، کاربرد نظریه های تجانس تصویر فردی محدود به ارزیابی‌های بعد از مسافرت توریست‌ها بوده است. .تحقیق پیش رو مدلی را مورد آزمایش قرار می‌دهد که شامل تجانس تصویر فردی، تجربیات سفر دریایی مسافران، رضایتمندی و تمایلات رفتاری است. مدل سازی این فرضیه را با استفاده از ۱۶۹ نمونه از مسافران دریایی مورد بررسی قرار داد. نتایج حاکی از آنست که تجانس تصویر فردی واقعی یا آرمانی بر تجربیات مسافران تأثیر می‌گذارد و در عین حال سطوح رضایتمندی را نیز به طور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. احساس رضایتمندی همبستگی مثبتی با رغبت پاسخ دهندگان جهت پیشنهاد به دیگران دارد. روی هم رفته این تحقیق سبب بهبود درک تجربیات مسافران از سفر دریایی و رفتارهایی می‌شود که به موجب آن می‌توان درک مدیران را ارتقاء داد.

مقدمه
تحقیقات رفتار مصرف کننده بیانگر این واقعیت است که تصویر فردی افراد تعیین کننده الگو های رفتاری خرید هستند. (مثال:آنکویزیت و شا،۱۹۸۷).مصرف کنندگان محصولات و مارک‌هایی را می‌خرند که تصویر های نمادین مشابهی با آنچه آنان در ذهن دارند، داشته باشند؛ یعنی در واقع همان تجانس تصاویر خرید. (هیث و اسکات،۱۹۹۸).یک دلیل قانع کننده محکم نشان‌دهنده تجانس تصویر فردی، توضیح دهنده و پیش بینی کننده جنبه های گوناگون رفتار مصرف کننده می‌باشد. (هی و موخرجی،۲۰۰۷)
کارهای ناچیزی وجود دارد که تجانس ساخت تصویر فردی را می‌آزماید تا رفتارهای گردشگری را توصیف کند (لیتوین و همکاران،۲۰۰۱؛ لیتوین و گُ ۲۰۰۲؛ سیرجی و سو ۲۰۰۰؛ تاد ۲۰۰۱).چان (۱۹۹۲) آزمایش اولیه نظریه تجانس تصویر فردی را در صنعت گردشگری به کار می‌گیرد. او رضایت گردشگر را به طور قابل توجهی در ارتباط با تجانس تصویر فردی/تصویر نهایی میابد. گردشگرانی که درک کمی از تفاوت بین تصویر فردی با تصویر نهایی را درک می‌کنند، از تجربه سفر بیشتر لذت می‌برند.
به علاوه، سیرجی و سو (۲۰۰۰) یک مدل واحد ارایه می‌دهند که بیانگر ارتباط بین تصویر نهایی، تجانس خود و رفتار گردشگر می‌باشد. بیرلی و همکاران (۲۰۰۷) نقش تجانس تصویر فردی را در انتخاب نهایی مورد بررسی قرار می‌دهند. تحقیقات نشان‌دهنده ارتباط بین تصویر نهایی و انگاره شخصی فرد که با تمایل فرد برای دیدار مقصد همراه است، می‌باشد.
با این حال تحقیقات دیگر قادر به ارایه دلایل تجربی ناشی از آزمایش در حیطه گردشگری نیستند. لیتوین و گ (۲۰۰۲) تجانس تصویر فردی را در زمینه علایق سفر و تمایلات گردشگری مورد کند و کاو قرار می‌دهند. لیتوین و گ (۲۰۰۲) نتایج متناقضی را گزارش می‌دهند و می‌خواهند بدانند آیا نظریه تجانس خود وسیله ای مناسب برای بازاریابان گردشگری هست یا نه؟ دانش‌پژوهان متعدد دیگر خواهان کار بر روی این مسئله هستند تا بتوانند ارتباط نظریه تجانس خود را بیان کرده و مفهوم سازی را در صنعت گردشگری گسترش دهند. (به عنوان مثال:بیرلی و همکاران ۲۰۰۷؛ باکس برگر و همکاران. در آینده؛ کاستنهولز ۲۰۰۴؛ مورفی و همکاران.۲۰۰۷) گردشگران به طور فزاینده ای محصولات سفری و گردشگری را به عنوان وسیله ای جهت خودنمایی به مصرف می‌رسانند. (به عنوان مثال:یک سفر مهیج).(گراس و براون،۲۰۰۶؛ کینگ،۲۰۰۲).هنوز هیچ مطالعه ای انجام نشده تا به طور همزمان رابطه بین تجانس تصویر فردی و متغیر ارزشی آزمایشات، میزان رضایتمندی و تمایل به پیشنهاد را بررسی کند. همچنین منبع اطلاعات این تحقیق بیشتر مسافران دریایی می‌باشند.
سفرهای با متوسط رشد سالیانه مسافران به میزان ۷٫۲%، سریع‌ترین رشد را در صنعت گردشگری دارا هستند. (مجمع جهانی خط ۲۰۱۰).سفرهای دریایی گردشگر را قادر می‌سازد تا انگاره شخصی خود را بیان نماید (یارنال و کرستتر،۲۰۰۵) این فعالیت فوائد تجربی و شانس داشتن یک سفر خاطره انگیز را به گردشگران ارایه می‌دهد. (دومان و ماتیا ۲۰۰۵؛ و سو ۲۰۱۰).با وجود امکان بالقوه سفرهای دریایی برای مورد سنجش واقع شدن به لحاظ داشتن طبیعتی نمادین، مطالعه ای بر روی تجربیات این گونه سفرها و رفتارهای بعد از سفر انجام نگرفته است. (پتریک ۲۰۰۴).

دانلود ترجمه مقاله انگلیسی تجانس تصویرفردی در رفتار مصرف کننده

Self-image congruence in consumer behavior

Self-image congruence helps explain and predict different facets of consumer behavior. To date, application of self-congruence theories to tourist post-travel evaluations is limited. This study tests a model that includes self-image congruence, cruise ship passengers’ experiences, satisfaction, and behavioral intention. Path modeling tests the hypotheses using a sample of 169 cruise ship travelers. Results indicate that self-image congruence (actual and ideal) affects passengers’ experiences but indirectly influences satisfaction levels.Satisfaction positively relates to respondents’ propensity to recommend. Overall, this research advances the understanding of cruise ship passengers’ experiences and behaviors offering important managerial implications.

نوع فایل: ورد(doc)

سال انتشار:۲۰۱۲

تعداد صفحات: ۱۵

قیمت: ۹۵۰۰تومان

منبع : (science direct(Journal of Business Research

وضعیت مقاله:دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش وپرسشنامه)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *