دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی

نوع فایل :ورد (ِdocx) | حجم:۳۲۴کیلوبایت (rar) | تعداد صفحات : ۱۳۵| قیمت : ۱۸۰۰۰ تومان

چکیده: امروزه ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به عرصه اقتصاد و تجارت، منجر به شکل گیری انقلابی به نام «تجارت الکترونیکی» شده است برای موفقیت در دنیای الکترونیکی، اوّلین و مهمترین گام، برنامه ریزی جهت شناسایی موانع و محرک بکارگیری تجارت الکترونیکی می‌باشد. عوامل متعددی در بکارگیری و توسعه تجارت الکترونیکی مؤثر هستند که از جمله مهمترین این عوامل محرک داخلی، محرک خارجی، موانع داخلی، موانع خارجی و عوامل سازمانی محسوب می‌شوند. هدف اصلی این تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی شرکت گلستان می‌باشد. در این تحقیق متغیر تجارت الکترونیک فرا مرزی به عنوان متغیر وابسته و متغیرهای مستقل را محرک داخلی، محرک خارجی، موانع داخلی ، موانع خارجی و عوامل سازمانی درنظرگرفته شده است. جامعه آماری-تحقیق کارشناسان شرکت گلستان می‌باشد. داده‌های این تحقیق به تعداد ۱۳۵ عدد پرسش‌نامه کامل از کارشناسان شرکت گلستان در شهر تهران جمع‌آوری شده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، یک تحقیق توسعه‌ای کاربردی می‌باشد و از لحاظ‌گردآوری داده‌ها توصیفی- تحلیلی به روش پیمایشی می‌باشد و برای تحلیل داده‌های حاصل از پرسش‌نامه‌ها از همبستگی، آنالیز رگرسیون ساده و چندگانه و آزمون تحلیل عاملی بهره گرفته شده است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که متغیرهای محرک داخلی و محرک خارجی و همچنین عوامل سازمانی (رهبری و فرهنگ) باعث ارتقای توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی می‌شود، همچنین موانع داخلی و خارجی مانع استقرا و گسترش توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی شرکت گلستان می‌باشد. یافته‌های تحقیق پیشنهادهایی را برای برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران شرکت گلستان دربر داشته و توصیه‌هایی را برای پژوهش‌های آتی بیان می‌دارد.

مقدمه
بكارگيري نوآوري هاي فنآوري در زمينه هاي تجاري تأثيرات شگرفي داشته است . بكارگيري نوآوريهاي فن آوري، نوعي تغییر است كه بر فرآيندها و اجزاء سيستم تجاري تأثير مي گذارند و عموماً اثرات مثبتي بر جاي مي گذارند. يكي از نوآوريهاي مذكور بكارگيري ابزارهاي الكترونيكي و بويژه اينترنت درسيستم تجاري است. اين نوآوري و تغییر كه تجارت الكترونيكی نام دارد مزاياي متعددي براي سازمانها به همراه دارد ، به همین دليل كه بسياري از شركتها به بكارگيري آن تمايل دارند .از سو ي ديگر هما ن گونه كه پورتر مي گويد بكارگيري تجارت الكترونیکی اكنون يك گزینه اختیاری نيست بلكه نوعی اجبار است و شركتها ناگزير از به كارگيري آن هستند . بكارگيري تجارت الكترونيكی تحت تأثير عواملي قرار دارد كه تأثيرات مثبت و يا منفي در بكارگيري EC دارند. با توجه به اهميت و نقش تجارت الکترونیک تاكنون مقالات متعددي در زمينه بكارگيري تجارت الكترونيكي در شركتها انجام شده است به نحوي كه تعداد مقالات و تحقيقات منتشر شده در زمينه به كارگيري تجارت الكترونيكي در شركتهاي بزرگ و متوسط بسيار بيشتر از شركتهاي كوچك است . به دليل اهميت آن نوع سازمانها و مزاياي فراوان تجارت الكترونيكي در بسياري از كشورها برنامه هاي كمكي آموزشي و مالي و فني متعددي ارائه شده اند . در بكارگيري تجارت الكترونيكي معمولاً شركتهاي بزرگ با موانع مالي و زيرساختي كمتري روبرو هستند در حاليكه شركتهاي متوسط و كوچك عموماً با محدوديت منابع و به ويژه منابع مالي در جهت بكارگيري اين ابزار برخوردارند . پرات در بررسي۴۴۴ شركت دريافت كه عمده اين شركتها تمايلي به تجارت الكترونيكي ندارند به نحوي كه۸۰% اين شركتها از اينترنت صرفاً براي ارتباطات و گردآوري اطلاعات استفاده مي كردند. همان گونه كه پرات معتقد است عدم تمايل شركتها احتمالاً ناشي از دو عامل است :عدم درك اهميت راهبردي تجارت الكترونيكي و يا مواجهه با موانع قدرتمند در راستاي بكارگيري تجارت الكترونيكي (پرات،۲۰۰۲) .به كارگيري تجارت الكترونيكي نيازمند آماده سازي زيرساختهاي ضروري است . آماده سازي زيرساختهاي ضروري به نوبه خود مستلزم ايجاد تغييرات نرم افزاري و سخت افزاري در سازمان است .از جمله تغييرات نرم افزاري مي توان به تغيير نگرش مديران و كاركنان نسبت به فناوري و تجارت الكترونيكي ، كسب مهارتهاي مديريتي و كاربردي و كارآفرينانه ، ريسك پذيري ، تغيير در فرآيندهاي كاري ، تغيير در ساختار سازماني و … اشاره نمود . تغييرات سخت افزاري شامل مواردي مانند : خريد رايانه و و ايجاد شبكه ، تامين مالي ، و… اشاره نمود . لذا در اين فصل سعي بر آن است تا تعريف مناسبي از مسئله اصلي تحقيق، اهداف، وفرضيات آن ارائه گردد.
۱-۱)بیان مسئله
یکی از بخش‌های عمده و کلیدی فعالیت‌های اقتصادی جهان، بخش صنعت است. در این بخش نیز همانندسایر بخش‌ها سازمان‌هایی در اندازه‌های بزرگ، متوسط و کوچک فعالیت دارند که در رقابت با همدیگر به دنبال کامیابی خود هستند. در این بخش شرکت‌های کوچک سهم زیادی در فعالیت‌های صنعتی کشورهای‌مختلف جهان دارند که بیشتر به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند. در ایران نیز که به عنوان کشوری در حال‌توسعه، در صدد خروج از اتکای به نفت و افزایش صادرات غیر نفتی است، صنعت از اهمیت ویژه‌ای‌برخوردار می‌باشد؛ چرا که فعالیت سایر بخش‌ها نیز به نوعی وابسته به این بخش حیاتی است. در بخش‌صنعت ایران نیز شرکت‌های کوچک سهم قابل ملاحظه‌ای از تولیدات صنعتی رابه خود اختصاص داده‌اند ولذا باید مورد توجه ویژه دولت واقع شوند. به نظر می‌رسد از راهکارهای حل چنین مشکلاتی توسعه تجارت الکترونیک می‌باشد. زیرا دو نیروی قدرتمند مؤثر بر اقتصاد جهانی وتجارت امروزه افزایش نرخ جهانی‌سازی و پیشرفت‌ها در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات است (لی و همکاران، ۲۰۰۱). جهانی‌شدن که از ویژگیهای عمدهٔ آن دراقتصاد جهان تجارتی رو به رشد، آزادسازی مالی، خصوصی‌سازی و مقررات‌زدایی و تسهیل افزایش سریع وغیر قابل برگشت در اطلاع رسانی و تکنولوژی‌های ارتباطات است، منجربه خلق حرکت‌های جدید توسعه‌تجاری و بنگاه‌های تجاری و ظهور شکل تازه‌ای از رقابت در دنیای تجارت و داد وستدهای بازرگانی‌شده است. در همین مقوله، بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه، که سابقاً ازحمایت‌های بازارهای محلی برخوردار بوده‌اند، در حال حاضر مواجه با نوعی رقابت بین المللی بی‌رحم‌هستند که توسعه اقتصادی و پویایی تکنولوژیکی خود به ویژه تلاش برای دسترسی به منابع مالی، مشاوره‌های‌تخصصی، اطلاع رسانی، مهارت‌های تخصصی، تکنولوژی و بازار را به مخاطره انداخته‌اند. از سوی دیگر،فرایند جهانی شدن، تردید نسبت به فرصت‌های بالقوه بنگاه‌های کوچک و متوسط جهت افزایش‌فعالیت‌های رقابتی و کسب منافع واقعی ناشی از اقتصاد مبتنی بر دانش و تخصص راگسترش داده است.بنابراین، توسعه یک راهبرد کارآمد، جامع و یکپارچه که به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در خصوص‌گسترش، بهبود وایفای‌نقشی‌ویژه و منحصر به فرد در زمینه اشتغال‌زایی، فقرزدایی‌وتوسعه‌اقتصادی-اجتماعی، کمک‌هایموثری‌ارائه‌نماید، ضرورتی‌انکارناپذیرمحسوب-میشود. (طلوعی،۱۳۸۰) تجارت الکترونیک در حال گسترش جهانی و نفوذ در تمام صنایع می‌باشد. این پدیده در اثر گسترش استفاده‌از اینترنت، رایج و فراگیر شده است (الهی و همکاران، ۱۳۸۷). آنکتاد در گزارش تجارت الکترونیکی و توسعه‌سال ۲۰۰۴ بر این عقیده است که با وجود رشد فزاینده تجارت الکترونیک و افزایش روز به روز اهمیت آن، توسعه این‌پدیده‌دربین‌بنگاههای‌کوچک‌ومتوسط‌به‌کندی-اتفاق‌می‌افتد(فتحی، ۱۳۸۵. )با توجه به نقش و اهمیت تجارت الکترونیک، مدتی است که در کشور ما نیز توجه ویژه‌ای به توسعه تجارت الکترونیک مبذول شده است که از آن جمله می‌توان به ایجاد دفتر توسعه تجارت الکترونیک در وزارت بازرگانی و برگزاری کنفرانسهای متعدد ملی و بین المللی در این زمینه اشاره کرد. در این راستا شناسایی عوامل‌مؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیک، می‌تواند یکی از گامهای اولیه و اساسی برای توسعه تجارت الکترونیک در ایران باشد.بنابراین با توجه به نقش و اهمیت تجارت الکترونیک، بنگاه‌های کوچک و متوسط و مناطق آزاد در توسعه اقتصادی ایران، هدف از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی می‌باشد، که ممکن است بتواند نتایج حاصل از آن علاوه بر بنگاههای مستقر در این منطقه،الگویی برای دیگر مناطق آزاد ایران و حتی سایر کشورهای در حال توسعه باشد تا بتوانند استراتژی‌هایی‌برای تشویق توسعه تجارت الکترونیک در راستای ارتقاء رشد اقتصادیشان بیابند. شواهد تجربی نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در محیط‌های رقابتی ویژه، با شدت بیشتری نوآوریهای‌مربوط به فن آوری اطلاعات را بکار می‌گیرند (یاپ، ۱۹۹۰؛ تانگ، ۱۹۹۹) و حتی تمایل بیشتری به پذیرش‌اینترنت دارند (چاپل و فاینت، ۲۰۰۰). یک جنبه از محیط رقابتی که پژوهشگران در ارتباط به تصمیم برای‌پذیرش نوآوری مورد توجه قرار دادند، شدت رقابتی است که شرکت با آن مواجه می‌شود. به طور کلی باور براین است که رقابت احتمال پذیرش یک نوآوری را افزایش می‌دهد (تانگ، ۱۹۹۹). در مورد تأثیر ویژگی‌های سازمانی شرکت‌ها بر توسعه تجارت الکترونیک می‌توان به تأثیر سطح بین المللی کردن شرکت‌ها (آرنات و بریج واتر، ۲۰۰۲؛ کولا و تتاگلو، ۲۰۰۳) و میزان تمرکززدایی (گراور و گوسلار، ۱۹۹۳) اشاره کرد. گرایش استراتژیک شرکت‌ها نیز می-تواند نقش مهمی در توسعه تجارت الکترونیک ایفاکند (ریموند، ۲۰۰۱). بدیهی است که شرکت‌های با میزان نوآوری بیشتر تمایل بیشتری خواهند داشت تا فن‌آوری‌های نوینی را بسط و توسعه دهند که به آنها اجازه دهد تا محصولات، فرآیندها و روش‌های نوین را قبل از رقبای خود طراحی کنند (شاو، ۲۰۰۰). تحقیقات نشان داده است که مدیران شرکت‌هایی که دارای‌آموزشهای مرتبط با فن آوری اطلاعات هستند، نقش کلیدی در پذیرش این فن آوری دارند (فیچمن و کمر، ۱۹۹۷). همچنین میزان استقبال عمومی از فن آوری اطلاعات، از جنبه‌هایی است که اثرات قابل ملاحظه‌ای‌در تصمیم‌گیری برای پذیرش تجارت الکترونیک دارد (برتشک و فرایگز، ۲۰۰۲). چنانچه پژوهش‌های مذکور نشان می‌دهند، عوامل محرک‌های خارجی، ویژگی‌های سازمان، محرک‌های داخلی،میزان نوآوری، ویژگی‌های مدیران و فن آوری اطلاعات، در توسعه و پذیرش تجارت الکترونیک توسط مدیران بنگاه‌های اقتصادی تاثیرگذار بوده‌اند. در این پژوهش نیز پژوهشگر به دنبال این موضوع است که عوامل مؤثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی در شرکت گلستان بررسی نمایید، و راهکارهای برای تسهیل تجارت الکترونیک فرا مرزی در شرکت گلستان ارائه نماید.

فهرست مطالب دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی

فصل اول: کلیات طرح تحقیق

مقدمه ۱
۱-۱)بیان مسئله ۲
۲-۱) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ۵
۳-۱) اهداف تحقیق ۵
۴-۱) مدل مفهومی تحقیق ۶
۵-۱) فرضیه های تحقیق ۷
۶-۱) روش تحقیق ۷
۶-۱-۱ ) قلمرو تحقیق ۷
۶-۱-۲) قلمرو مکانی تحقیق ۷
۶-۱-۳) قلمرو زمانی تحقیق ۷
۷-۱ ) محدودیتهای تحقیق ۸
۸-۱)جامعه و نمونه آماری ۸
۹-۱) روش نمونه گیری ۸
۱۰-۱) ابزار گردآوری داده ها ۸
۱۱-۱) شیوه تجزیه و تحلیل داده ها ۹
۱۲-۱) تعریف واژگان ۹

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

مقدمه ۱۲
۱ – ۲ ) تاریخچه تجارت الکترونیک ۱۳
۱-۱-۲) روند پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک ۱۴
۲-۲) تعاریف تجارت الکترونیک ۱۶
۳-۲) مدلهای تجارت الکترونیک ۱۶
۱-۳-۲ )مدل مصرف کننده– مصرف کننده : ۱۷
۲-۳-۲) مدل تجارت– مصرف کننده : ۱۷
۳-۳-۲) مدل تجارت- تجارت : ۱۸
۴-۳-۲) مدل مصرف کننده- تجارت : ۱۸
۴-۲) مزایای تجارت الکترونیک ۱۸
۵-۲)عوامل موثر بر موفقیت تجارت الکترونیک ۲۰
۶-۲) محرکها و موانع تجارت الکترونیکی ۲۰
۷-۲) چارچوب موفقیت تجارت الکترونیک ۲۲
۸-۲) تشریح عوامل کلیدی ۲۴
۱-۸-۲)محرک داخلی ۲۴
۱-۱-۸-۲)رهبری هزینه ۲۴
۲-۱-۸-۲)شهرت ۲۵
۳-۱-۸-۲)بازار ۲۵
۴-۱-۸-۲)ورود به کسب و کار ۲۶
۲-۸-۲)موانع داخلی ۲۶
۱-۲-۸-۲) مالی (سرمایه گذاری) ۲۶
۲-۲-۸-۲) ریسک ۲۷
۳-۲-۸-۲) تخصص ۲۸
۳-۸-۲) محرک خارجی ۲۸
۱-۳-۸-۲)قیمت محصول ۲۸
۲-۳-۸-۲) صرفه جویی زمان ۲۹
۳-۳-۸-۲) تسهیل وآسودگی ۲۹
۴-۳-۸-۲) ارتباطات خارجی ۳۰
۴-۸-۲)موانع خارجی ۳۰
۱-۴-۸-۲) مخارج مشتری ۳۰
۲-۴-۸-۲) زمان تحویل ۳۱
۳-۴-۸-۲) ریسک معامله ۳۱
۴-۴-۸-۲)دسترسی ۳۲
۵-۸-۲)تشریح عوامل سازمانی ۳۳
۱-۵-۸-۲) جنبه های از رهبری سازمانی – نقش مدیریت عالی سازمان ۳۳
۹-۲) تجارت الکترونیک در ایران ۳۴
۱۰-۲) فعالیتهای انجام شده توسط وزارت بازرگانی ۳۶
۱۱-۲) بعضی پروژه های انجام شده در استقرار تجارت الکترونیک ۳۷
۱۲– ۲ ) تاریخچه شرکت گلستان ۴۱
۱-۱۲-۲) فلسفه وجودی شرکت گلستان : ۴۱
۲-۱۲-۲)چشم انداز و مدیریت : ۴۲
۳-۱۲-۲)مدیریت منابع انسانی ۴۳
۴-۱۲-۲)محصولات : ۴۴
۵-۱۲-۲) توانمندهای شرکت گلستان ۴۴

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه ۴۷
۳ – ۱ ) روش تحقیق ۴۷
۳-۱-۱) نوع تحقیق از نظر هدف ۴۷
۳-۲-۱) نوع تحقیق از نظر گردآوری داده ها ۴۷
۳-۲) روشهاي جمع آوري اطلاعات ۴۷
۳-۳) تدوین پرسشنامه ۴۸
۳ – ۴ ) روايي و پايايي پرسشنامه ۴۹
۳ – ۴ – ۱ ) تعيين پايايي (قابليت اعتماد) پرسشنامه ۴۹
۳ – ۴ – ۲ ) تعيين روايي (اعتبار) پرسشنامه ۵۰
۳ – ۵ ) قلمرو تحقيق ۵۱
۳ – ۵ – ۱ ) قلمرو مكاني تحقيق ۵۱
۳ – ۵ – ۲ ) قلمرو زماني تحقيق ۵۱
۳ – ۶ ) جامعه و نمونه آماري ۵۱
۳ – ۶ – ۱ ) جامعة آماري ۵۱
۳ – ۶ – ۲ ) نمونه آماري و روش محاسبه حجم نمونه ۵۱
۳ – ۶ – ۳ ) روش نمونه گيري ۵۲
۳ – ۷ ) متغيرهاي تحقيق ۵۲
۳ – ۸ ) روش تجزيه و تحليل اطلاعات ۵۲
۳ – ۸ – ۱ ) همبستگی ۵۳
۳ – ۸ – ۲ ) رگرسيون خطي ۵۳
۳ – ۸ – ۲ – ۱ ) تعيين فرضيات آزمون ۵۳
۳ – ۸ – ۲ – ۲ ) محاسبه آماره آزمون ۵۴
۳ – ۸ – ۲ – ۳ ) تعيين مقادير بحراني ۵۵
۳ – ۸ – ۲ – ۴ ) تصميم گيري ۵۵
۳ – ۹ – ۲ ) تحلیل عاملی ۵۵
۳-۹-۲-۱)بنیانهای اولیه تحلیل عاملی: ۵۶
۳-۱۰-۲-۲)درك مفهومي تحليل عاملي و كاربرد آن ۵۷
۳-۹-۲-۳) مراحل اجرای تحلیل عاملی: ۵۸
۳-۹-۲-۴) معیار تعیین سطح معنی داری بارهای عاملی: ۶۶
۳ – ۱۰ ) مراحل انجام تحقيق ۶۶

فصل چهارم: یافته های تحقیق

۴ – ۱ ) مقدمه ۶۹
۴ – ۲ ) تجزیه و تحلیل توصیفی تحقیق ۷۰
۴ – ۲ – ۱ ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظرجنسيت ۷۰
۴ – ۲ – ۲ ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظرگروه سنی ۷۱
۴ – ۲ – ۳ ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات ۷۲
۴– ۲ – ۴ ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظر سابقه کاری ۷۲
۴ – ۳ ) تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق ۷۳
۴ – ۳ – ۱ ) بررسی شاخصهای مرکزی و پراکندگی ۷۳
۴ – ۳ – ۲ ) بررسی فرضیه اول تحقیق ۷۶
۴ – ۳– ۲– ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر محرک داخلی و توسعه تجارت الکترونیک ۷۶
۴ – ۳ – ۳ ) بررسی فرضیه دوم تحقیق ۷۸
۴-۳-۳-۱) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر موانع داخلی و توسعه تجارت الکترونیک ۷۸
۴ – ۳ – ۴ ) بررسی فرضیه سوم تحقیق ۸۰
۴ – ۳ – ۴–۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر محرک خارجی و توسعه تجارت الکترونیک ۸۰
۴ – ۳ – ۵ ) بررسی فرضیه چهارم تحقیق ۸۲
۴– ۳– ۵ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر موانع خارجی و توسعه تجارت الکترونیک ۸۲
۴ – ۳ – ۶ ) بررسی فرضیه پنجم تحقیق ۸۴
۴ – ۳ – ۶ –۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر رهبری سازمانی و توسعه تجارت الکترونیک ۸۴
۴ – ۳ – ۷ ) بررسی فرضیه ششم تحقیق ۸۶
۴ – ۳ – ۷ – ۱) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر فرهنگ سازمانی و توسعه تجارت الکترونیک ۸۶
۴-۴) نتايج تحليل عاملي اكتشافي حوزه هاي تحقيق ۸۸
۴-۴-۱) جدول اشتراكات اوليه و نهايي ۸۹
۴– ۵ ) نتیجه گیری ۹۴

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵ – ۱ ) مقدمه ۹۶
۵ – ۲ ) محدوده زمانی و مکانی تحقیق ۹۷
۵ – ۳ ) یافته¬های پژوهش و تحلیل نتایج ۹۸
۵ – ۳ – ۱ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه اول ۹۸
۵ – ۳ –۲ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه دوم ۹۹
۵ – ۳ –۳ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه سوم ۱۰۰
۵ – ۳ – ۴ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه چهارم ۱۰۱
۵ – ۳ – ۵ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه پنجم ۱۰۲
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه ششم ۱۰۳
۵ – ۴ ) پیشنهادات تحقیق ۱۰۴
۵ – ۵ ) پيشنهادهاي آتي پژوهشي ۱۰۷
منابع ۱۰۸
منابع فارسی ۱۰۹
منابع لاتین ۱۱۱
پیوست ۱۱۴

 

نوع فایل : ورد(docx)

تعداد صفحات : ۱۳۵

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹۲

قیمت : ۱۸۰۰۰تومان

دانلود پایان نامه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *