دانلود پایان نامه تاثیر تبلیغات برواکنش های احساسی مشتریان،ارزش ادراک شده وتمایلات رفتاری

نوع فایل :ورد (ِdoc) | حجم: ۳۲۷کیلو بایت (rar) | تعداد صفحات : ۱۴۳| قیمت : ۲۲۰۰۰ تومان

چکیده:این روزها در حوزه بازاریابی، یک مفهوم جدید به نام بازاریابی احساسی ظهور نموده است. بازاریابی حسی از جدیدترین و مهمترین روش‌های بازاریابی در دنیاست که با هدف ایجاد روابط عاطفی بین شرکت و مصرف کننده و بدور از تبلیغات رسانه‌ای برای او برنامه ریزی شده است. بازاریابی احساسی به مطالعه چگونگی تحریک احساسات در افراد و تهییج آنان برای برای خرید یک کالا یا خدمت خاص می‌پردازد. و برای ابزار تحقیق پرسش نامه‌های حاوی ۴۱ سؤال با ضریب اعتبار برابر با ۰٫۸۸ طراحی شد جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها هم از روشهای آمار توصیفی و هم از روشهای آمار استنباطی استفاده شده است و به منظور بررسی صحت و سقم فرضیات تحقیق از آزمون­های آنالیز رگرسیون ساده، آنالیز رگرسیون چندگانه و آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایح به دست آمده از پرسش نامه‌های توزیع شده بین نمونه ۲۶۷ نفری مشتریان رستوران‌های پدر خوب شهر شیراز، نشان دهندهٔ آن است که ابعاد تبلیغات (اخبار مرتبط، قدرت برند، انگیزش، همدلی، آشنایی، گیج کننده بودن) تأثیر مستقیم بر روی واکنش‌های احساسی مشتریان دارد همچنین واکنش‌های احساسی مشتریان بر روی ارزش دریافتی و تمایلات رفتاری مشتریان تأثیر مستقیم دارند. همچنین نتایج آزمون فریدمن نشان دهنده این است که بالاترین رتبه مربوط به همدلی و پایین‌ترین رتبه مربوط به واکنش‌های احساسی است، و پیشنهادهای به دست آمده از این تحقیق ارائه شده‌اند.

۱-۱ مقدمه
زندگی معاصر با روند سریع تغییرات اجتماعی و فناوری همزاد و مترادف شده است. بدین ترتیب طراحی محصول به کمک فناوری مواد اولیه، فناوری تولید، فناوری پردازش اطلاعات و سایر فرآیندها به سرعت تغییر و تحول می‌یابد. بدین ترتیب انتظارات کاربر از محصولات مصرفی تغییر می‌کند. صرف نظر از این که این تغییرات مبتنی بر تبلیغات، راهکارهای بازاریابی، مُد و رویدادهای اجتماعی باشد یا خیر، همواره انتظار می‌رود که کاربرد، جذابیت، سهولت در استفاده، قابلیت تهیه و خرید، قابلیت بازگشت به چرخهٔ طبیعت و ایمنی از جمله صفاتی باشد که در یک محصول به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد کاربران از محصولاتی که هر روز به بازار می‌آیند، انتظارات بیشتری دارند. با توجه به روانشناسی احساس وادراک، می‌توان به این نتیجه رسید که پیشرفت درعلم طراحی نیز مستلزم فهم ودرک از احساسات است. زیرا عواطف، پارامترهای علمی ادراک را تغییر می‌دهند. احساس مثبت بر خلاقیت می‌افزاید. همچنین پهنه اولین تفکر، جایی است که احساس مثبت بر ادراک متمرکز می‌شود وسبب افزایش ژرفای اولین گام و به حداقل رساندن شوریدگی‌ها می‌شود. ایجاد تنش، انسان را کم توان ودر تحمل سختی‌ها ورویارویی با مشکلات ضعیف می‌سازد ودرست برعکس آن احساس مثبت، انسان را دربرابر سختی‌های بزرگ، شکیبا ودر یافتن راه حلها، منعطف وخلاق می‌سازد. گرایش‌های اخیر طراحی نشان دهندهٔ خاصیتی در اشیا هستند که الهام بخش کاربران بوده و زندگی ایشان را ارتقا می‌دهد، به تحریک عواطفشان کمک می‌کند و یا حتی رویاهایشان را تحریک می‌نماید در سالهای اخیر طراحان گرایش زیادی به طراحی محصولاتی بر اساس طراحی احساس گرا پیدا نموده‌اند. طراحی بر اساس دانشی که احساسات و تأثیراتی را که محصول در کاربر ایجاد می‌کند را در بر می‌گیرد. با توجه به اینکه طراحی محصول به نحوه تجربه کردن کاربران نسبت به محصول و کیفیت این تجربه برمی‌گردد، ظاهر فیزیکی محصول همه چیز محسوب نمی‌گردد و شکل‌دهی تجربیات جدید نسبت به طراحی یک محصول نکته مهمتری است. در نظر گرفتن نحوه تعامل کاربر با محصول و ارتباط بین خدمات و برقراری ارتباط با علاقه مندی کاربر، احساس مثبتی را در فرد ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به موفقیت محصول شود. لذا در این فصل سعی بر آن است تا تعریف مناسبی از مسئله اصلی تحقیق، اهداف، وفرضیات آن ارائه گردد.
۲-۱) بیان مسئله
امروزه عوامل احساسی بعنوان جنبه‌های کلاسیک رفتار خرید مشتری حائز اهمیت هستند. سازمان‌ها تمایل دارند تا با مشتریان خود، کانال‌های احساسی توأم با اعتماد و همکاری دو جانبه ایجاد کنند. در شرایط کنونی، مهم‌ترین جنبه روی فروش محصول، رابطه‌ای است که مشتری با نام تجاری ایجاد می‌نماید، بعلاوه احساسات وی که با محصول یا خدمت ارتباط برقرار می‌کند. در مورد کالاهای لوکس، جنبه‌های احساسی همچون برند، تک بودن و پرستیژ محصول یا خدمت، با اهمیت‌تر از جنبه‌های عقلایی همچون تکنیک یا قیمت است. در این مورد، مشتری از خرید محصول با وجود گران بودن آن خوشحال است. این احساسات و استخراج آن‌ها از هر نوع قالبی، برای تجزیه و تحلیل فرآیندها و اهداف تجاری حائز اهمیت و توجه است. از این رو از بسیاری از ویژگی‌های روانشناسی همچون صدا، فن بیان، اشاره دست و حرکات بدن برای استخراج احساسات استفاده می‌شود (اولیورو والاس,۲۰۰۹). اهمیت احساسات و تأثیر آن در شکل گیری ارتباط عاطفی و معنوی بین تولید کننده و مصرف کننده، منجر به شکل گیری مفهومی جدید در بازاریابی، با عنوان بازاریابی احساسی شده است (کونسولی،۲۰۱۰).
در طول تاریخ این اعتقاد که تبلیغات دهن مشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد وجود داشته است (لویس، ۱۹۸۱). بر همین اساس رستوران‌های زنجیره‌ای مبالغ هنگفتی را بر روی تبلیغات هزینه کرده‌اند. امروزه تولید و ارائه کالا به تنهایی کافی نیست زیرا فعالیتهای در حال توسعه تغییر کرده است و در یک محیط رقابتی بایستی مشتریان را جذب نمود. تبلیغ بخشی از بازاریابی موفقیت آمیز به حساب می‌آید و شرکتهای موفق، به موازات ارتقای کیفی محصولات خود به دنبال طراحی و به کارگیری سیستم‌های بازاریابی پویا و مؤثر می‌باشند. تبلیغ به شما کمک می‌کند تا مشتریان کنونی را نسبت به خود وفادار ساخته یا بازارهای جدیدی را برای خود برگزینید. چون فضای تجاری رستورانهای زنجیره‌ای بسیار رقابتی شده است هزینه تبلیغات در آن نیز بسیار بالا رفته است. در این فضای رقابتی شدید دانستن راههایی که تبلیغات را به نحوی مؤثر کند تا بر روی تمایلات رفتاری مشتریان تأثیر مثبت داشته باشد بسیار حیاتی است. رستوران‌های زنجیره‌ای به یک مدل مخصوص برای ایجاد ارتباط موفق بین جنبه‌های تبلیغات و تمایلات رفتاری مشتریان، نیاز دارند. اطلاعات ما در مورد تأثیر گذاری تبلیغات بر تمایلات رفتاری کمی ضعیف است. تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که تبلیغات احساسات مشتریان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برروی تمایلات رفتاری آن‌ها تأثیر می‌گذارد. تبلیغات مجموعه‌ای ایست که دارای جنبه‌ها و مؤلفه‌های زیادی مانند اطلاعات مرتبط کالا، عوامل سرگرمی و بخشی که شامل درگیریهای احساسی است. همچنین شناسایی اینکه کدام یک از جنبه‌های تبلیغات بر روی تمایلات رفتاری و پاسخهای احساسی مشتریان رستوارنهای زنجیره‌ای تاثیرگذار است و همچنین حداکثر کردن تأثیر آن نیز بسیار ضروری است. به علاوه به طور قابل توجهی تأیید شده است که تأثیر پاسخهای احساسی بر روی تمایلات رفتاری به طور غیر مستقیم بر روی ارزش ادراک شده تأثیر می‌گذارد واکنش‌های احساسی عاملی است که ارزش ادراک شده از طرف مشتری را تعدیل می‌کند و رفتار نیز به طور وسیعی تحت تأثیر ارزش ادراک شده است. هدف اصلی این تحقیق بررسی ارتباط بین پاسخهای احساسی مشتریان‌و ابعاد تبلیغات و تمایلات رفتاری آنها در رستورانهای زنجیره‌ای پدر خوب می‌باشد.

فهرست مطالب دانلود پایان نامه تاثیر تبلیغات بر واکنش های احساسی مشتریان،ارزش ادراک شده وتمایلات رفتاری

فصل اول: کلیات طرح تحقیق

مقدمه ۱
۱-۱)بیان مسئله ۲
۲-۱) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ۳
۳-۱) اهداف تحقیق ۴
۴-۱) مدل مفهومی تحقیق ۴
۵-۱) فرضیه های تحقیق ۵
۶-۱) روش تحقیق ۵
۶-۱-۱) قلمرو موضوعی تحقیق ۶
۶-۱-۲) قلمرو مکانی تحقیق ۶
۶-۱-۳) قلمرو زمانی تحقیق ۶
۷-۱ ) محدودیتهای تحقیق ۶
۸-۱)جامعه و نمونه آماری ۶
۹-۱) روش نمونه گیری ۷
۱۰-۱) ابزار گردآوری داده ها ۷
۱۱-۱) شیوه تجزیه و تحلیل داده ها ۷
۱۲-۱) تعریف واژگان ۷

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

۲-۱- مقدمه ۱۱
۲-۲-بازاریابی ۱۲
۲-۲-۱- تاریخچه بازاریابی: ۱۴
۲-۲-۲- مدیریت بازاریابی ۱۵
۲-۲-۳- محیط های بازاریابی ۱۶
۲-۲-۴- انواع بازاریابی ۱۷
۲-۳- جایگاه تبلیغات در بازاریابی ۲۰
۲-۳-۱اجزای بازاریابی و تعیین جایگاه تبلیغات در آن ۲۱
۲-۳-۲عوامل موثر در ترویج عبارتند از: ۲۲
۲-۳-۳ تاثیر تبلیغات بر بازار فروش ۲۲
۲-۴-۱-۲تأثیر هیجان در رفتار مصرف کننده ۲۵
۲-۴-۲-هیجان و تئوری های آن: ۲۶
۲-۴-۳ تئوری هیجان لازاروس ۲۷
۲-۴-۳-۱-روان شناسی هیجان: ۲۸
۲-۴-۳-۲ اجزاء هیجان: ۳۱
۲-۴-۴-رویکرد احساسی و فیزیولوژیکی: ۳۲
۲-۴-۴-۱-عاطفه مثبت و منفی: ۳۳
۲-۴-۴-۲-سلسله مراتب هیجانات مصرف کننده: ۳۴
۲-۴-۴-۳-پیامدهای رفتاری ۳۵
۲-۴-۴-۴-مقیاس های هیجان ۳۶
۲-۴-۵ رویکرد هایی برای بررسی هیجانات: ۳۶
۲-۴-۵-۱-تأثیر هیجانات بر روی رفتار مصرف کننده: ۳۸
۲-۴-۶-تمايز بين اهداف تبليغات و بازاريابي ۴۱
۲-۴-۷-اهداف تبليغ ۴۲
۲-۴-۸-اخبار مرتبط: ۴۵
۲-۴-۹-تبلیغات به عنوان یک محرک برند ۴۶
۲-۴-۱۰-ایجاد محرک (سرگرمی) ۴۸
۲-۴-۱۱-همدلی: ۴۸
۲-۴-۱۲-آشنایی ۴۸
۲-۴-۱۳-گیج کننده بودن ۴۹
۲-۴-۱۴-واکنش های احساسی مشتریان ۴۹
۲-۴-۱۴-۱- ترس ۵۰
۲-۴-۱۴-۲- عشق ۵۰
۲-۴-۱۵- کالاهای رایگان و فروش های فوق العاده ۵۱
۲-۴-۱۵-۱- کسب درآمد آسان ۵۲
۲-۴-۱۵-۲- تحقق بخشیدن رویاها ۵۲
۲-۵-توضیح مختصر در مورد رستورانهای زنجیره ای پدر خوب ۵۳
۲-۵-۱-چشم اندازها و ماموریت ها پدر خوب ۵۴
۲-۵-۲-گواهینامه ها و افتخارات پدر خوب ۵۶
۲-۶-پیشینه تحقیق ۵۹
۲-۶-۱) پیشینه تحقیقات داخلی ۵۹
۲-۶-۲) پیشینه تحقیقات خارجی ۶۰

فصل سوم: روش تحقیق

۳-۱ ) مقدمه ۶۳
۳-۲ ) روش تحقیق ۶۳
۳-۲-۱ ) نوع تحقیق از نظر هدف ۶۳
۳-۲-۲ ) نوع تحقیق از نظر گردآوری دادهها ۶۳
۳-۳) روش هاي جمع آوري اطلاعات ۶۳
۳ – ۴ ) تدوین پرسشنامه ۶۴
۳ – ۵ ) روايي و پايايي پرسشنامه ۶۵
۳ – ۵ – ۱ ) تعيين پايايي (قابليت اعتماد) پرسشنامه ۶۵
۳ – ۵ – ۲ ) تعيين روايي (اعتبار) پرسشنامه ۶۶
۳ – ۶ ) قلمرو تحقيق ۶۷
۳ – ۶ – ۱ ) قلمرو مكاني تحقيق ۶۷
۳ – ۶ – ۲ ) قلمرو زماني تحقيق ۶۷
۳ – ۷ ) جامعه و نمونه آماري ۶۷
۳ – ۷ – ۱ ) جامعة آماري ۶۷
۳ – ۷ – ۲ ) نمونه آماري و روش محاسبه حجم نمونه ۶۷
۳ – ۷ – ۳ ) روش نمونه گيري ۶۸
۳ – ۸ ) متغيرهاي تحقيق ۶۸
۳ – ۹ ) روش تجزيه و تحليل اطلاعات ۶۸
۳ – ۹ – ۱ ) رگرسيون خطي ۶۹
۳ – ۹ – ۱– ۱ ) تعيين فرضيات آزمون ۶۹
۳ – ۹ – ۲ – ۳ ) تعيين مقادير بحراني ۷۰
۳ – ۹ – ۲ – ۴ ) تصميم گيري ۷۰
۳ – ۱۰ ) مراحل انجام تحقيق ۷۱

فصل چهارم: یافته های تحقیق

۴ – ۱ ) مقدمه ۷۴
۴ – ۲ ) تجزیه و تحلیل توصیفی تحقیق ۷۵
۴ – ۲ – ۱ ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظرجنسيت ۷۵
۴ – ۲ – ۲ ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظرگروه سنی ۷۶
۴ – ۲ – ۳ ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات ۷۷
۴– ۲ – ۴ ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظر تاهل ۷۸
۴ – ۳ ) تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق ۷۸
۴ – ۳ – ۱ ) بررسی فرضیه اول تحقیق ۷۹
۴ – ۳ – ۱ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر اخبار مرتبط در تبلیغ و واکنشهای ۷۹
۴ – ۳ – ۲ ) بررسی فرضیه دوم تحقیق ۸۱
۴-۳-۲-۱) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر قدرت برند و واکنشهای احساسی مشتریان ۸۱
۴ – ۳ – ۳ ) بررسی فرضیه سوم تحقیق ۸۳
۴ – ۳ – ۳ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر جذابیت و واکنشهای احساسی مشتریان ۸۳
۴ – ۳ – ۴ ) بررسی فرضیه چهارم تحقیق ۸۵
۴ – ۳ – ۴ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر همدلی و واکنشهای احساسی مشتریان ۸۵
۴ – ۳ – ۵ ) بررسی فرضیه پنجم تحقیق ۸۷
۴ – ۳ – ۵ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر آشنایی با تبلیغ ۸۷
۴ – ۳ – ۶ ) بررسی فرضیه ششم تحقیق ۸۹
۴ – ۳ – ۶ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر گیج کننده بودن درتبلیغ ۸۹
۴ – ۳ – ۷ ) بررسی فرضیه هفتم تحقیق ۹۱
۴ – ۳ – ۷ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر واکنشهای خوشایند ۹۱
۴ – ۳ – ۸ ) بررسی فرضیه هشتم تحقیق ۹۳
۴ – ۳ – ۸ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر واکنشهای خوشایند ۹۳
۴ – ۳ – ۹ ) بررسی فرضیه نهم تحقیق ۹۵
۴ – ۳ – ۹ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر ارزش حداکثری مشتری ۹۵
۴ – ۳ – ۱۰ ) بررسی فرضیه دهم تحقیق ۹۷
۴ – ۳ – ۱۰ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر ارزش لذت گرای مشتری ۹۷
۴ – ۴–۱) رتبه بندی شاخصهای زیرمجموعه متغیرهای تحقیق ۹۹

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

۵ – ۱ ) مقدمه ۱۰۳
۵ – ۳ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج ۱۰۴
۵ – ۳ – ۱ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه اول ۱۰۴
۵ – ۳ –۲ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه دوم ۱۰۴
۵ – ۳ –۳ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه سوم ۱۰۵
۵ – ۳ – ۴ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه چهارم ۱۰۵
۵ – ۳ – ۵ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه پنجم ۱۰۶
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه ششم ۱۰۶
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه هفتم ۱۰۷
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه هشتم ۱۰۷
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه نهم ۱۰۸
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه دهم ۱۰۸
۵ – ۵ ) پیشنهادات تحقیق ۱۰۹
۵ – ۲ ) پيشنهادهاي آتي پژوهشي ۱۱۲
منابع ۱۱۴
منابع فارسی ۱۱۵
منابع لاتین ۱۱۶
پیوست۱۲۱

 

نوع فایل : ورد(doc)

تعداد صفحات : ۱۴۳

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹۳

قیمت : ۲۲۰۰۰تومان

url

2 comments

  1. سلام مسخام پروژه بخرم رمز اینترنتی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *