دانلود پایان نامه تاثیر تبلیغات بر واکنش های احساسی مشتریان،ارزش ادراک شده وتمایلات رفتاری

نوع فایل : ورد (doc) | حجم فایل :۳۲۷ کیلوبایت(zip) | تعداد صفحات : ۱۲۴| قیمت : ۲۴۰۰۰تومان

چکیده:این روزها در حوزه بازاریابی، یک مفهوم جدید به نام بازاریابی احساسی ظهور نموده است.بازاریابی حسی از جدیدترین و مهمترین روش های بازاریابی در دنیاست که با هدف ایجاد روابط عاطفی بین شرکت و مصرف کننده و بدور از تبلیغات رسانه ای برای او برنامه ریزی شده است. بازاریابی احساسی به مطالعه چگونگی تحریک احساسات در افراد و تهییج آنان برای برای خرید یک کالا یا خدمت خاص می پردازد. هدف اصلی این تحقیق بررسی ارتباط بین پاسخهای احساسی مشتریان­و ابعاد تبلیغات و تمایلات رفتاری آنها در رستورانهای زنجیره ای پدر خوب می باشد.وبرای ابزار تحقیق پرسش نامه های حاوی ۴۱ سوال با ضریب اعتبار برابر با۸۸/۰طراحی شد جهت تجزیه و تحلیل داده ها هم از روشهای آمار توصیفی و هم از روشهای آمار استنباطی استفاده شده است و به منظور بررسی صحت و سقم فرضیات تحقیق از آزمون­های آنالیز رگرسیون ساده، آنالیز رگرسیون چندگانه و آزمون­فریدمن استفاده شده است.نتایح به دست آمده از پرسش نامه های توزیع شده بین نمونه ۲۶۷ نفری­ مشتریان رستوران های پدر خوب شهر شیراز، نشان دهنده ی آن است که ابعاد تبلیغات (اخبار مرتبط ، قدرت برند ، انگیزش،همدلی،آشنایی،گیج کننده بودن) تاثیر مستقیم بر روی واکنش های احساسی مشتریان دارد همچنین واکنش های احساسی مشتریان بر روی ارزش دریافتی  و تمایلات رفتاری مشتریان تاثیر مستقیم دارند.همچنین نتایج آزمون فریدمن نشان دهنده این است که بالاترین رتبه مربوط به همدلی و پایین­ترین رتبه مربوط به واکنش های احساسی است، و پیشنهادهای به­دست آمده از این تحقیق ارایه شده اند.در ادامه مقدمه و بیان مسئله دانلود پایان نامه تاثیر تبلیغات برواکنش های احساسی مشتریان،ارزش ادراک شده وتمایلات رفتاری ارائه شده است.

 مقدمه

زندگی معاصر با روند سریع تغییرات اجتماعی و فناوری همزاد و مترادف شده است. بدین ترتیب طراحی محصول به کمک فناوری مواد اولیه، فناوری تولید، فناوری پردازش اطلاعات و سایر فرآیند ها به سرعت تغییر و تحول می یابد. بدین ترتیب انتظارات کاربر از محصولات مصرفی تغییر می کند. صرف نظر از این که این تغییرات مبتنی بر تبلیغات، راهکارهای بازاریابی، مُد و رویدادهای اجتماعی باشد یا خیر، همواره انتظار می رود که کاربرد، جذابیت، سهولت در استفاده، قابلیت تهیه و خرید ، قابلیت بازگشت به چرخۀ طبیعت و ایمنی از جمله صفاتی باشد که در یک محصول به چشم می خورَد. به نظر می­ رسد کاربران از محصولاتی که هر روز به بازار می آیند، انتظارات بیشتری دارند. با توجه به روانشناسی احساس وادراک، می توان به این نتیجه رسید که پیشرفت درعلم طراحی نیز مستلزم فهم ودرک از احساسات است. زیرا عواطف، پارامترهای علمی ادراک را تغییر می دهند. احساس مثبت بر خلاقیت می افزاید. همچنین پهنه اولین تفکر، جایی است که احساس مثبت بر ادراک متمرکز می شود وسبب افزایش ژرفای اولین گام و به حداقل رساندن شوریدگی ها می شود. ایجاد تنش، انسان را کم توان ودر تحمل سختی ها ورویارویی با مشکلات ضعیف می سازد ودرست برعکس آن احساس مثبت، انسان را دربرابر سختی های بزرگ، شکیبا ودر یافتن راه حلها، منعطف وخلاق می سازد. گرایش های اخیر طراحی نشان دهندۀ خاصیتی در اشیا هستند که الهام بخش کاربران بوده و زندگی ایشان را ارتقا می دهد، به تحریک عواطفشان کمک می کند و یا حتی رویاهایشان را تحریک می نماید  در سالهای اخیر طراحان گرایش زیادی به طراحی محصولاتی بر اساس طراحی احساس گرا پیدا نموده­ اند. طراحی بر اساس دانشی که احساسات و تأثیراتی را که محصول در کاربر ایجاد می­ کند را در بر می گیرد. با توجه به اینکه طراحی محصول به نحوه تجربه کردن کاربران نسبت به محصول و کیفیت این تجربه برمی­گردد، ظاهر فیزیکی محصول همه چیز محسوب نمی­ گردد و شکل­دهی تجربیات جدید نسبت به طراحی یک محصول نکته مهمتری است. در نظر گرفتن نحوه تعامل کاربر با محصول و ارتباط بین خدمات و برقراری ارتباط با علاقه­ مندی کاربر، احساس مثبتی را در فرد ایجاد می­ کند که می­ تواند منجر به موفقیت محصول شود.لذا در این فصل سعی بر آن است تا تعریف مناسبی از مسئله اصلی تحقیق، اهداف، وفرضیات آن ارائه گردد.

۱-۱)بیان مسئله

امروزه عوامل احساسی بعنوان جنبه های کلاسیک رفتار خرید مشتری حائز اهمیت هستند. سازمان ها تمایل دارند تا با مشتریان خود، کانال های احساسی توأم با اعتماد و همکاری دو جانبه ایجاد کنند.در شرایط کنونی، مهمترین جنبه روی فروش محصول، رابطه ای است که مشتری با نام تجاری ایجاد می نماید، بعلاوه احساسات وی که با محصول یا خدمت ارتباط برقرار می کند.در مورد کالاهای لوکس، جنبه های احساسی همچون برند، تک بودن و پرستیژ محصول یا خدمت، با اهمیت تر از جنبه های عقلایی همچون تکنیک یا قیمت است.در این مورد، مشتری از خرید محصول با وجود گران بودن آن خوشحال است. این احساسات و استخراج آن ها از هر نوع قالبی، برای تجزیه و تحلیل فرآیندها و اهداف تجاری حائز اهمیت و توجه است. از این رو از بسیاری از ویژگی های روانشناسی همچون صدا، فن بیان، اشاره دست و حرکات بدن برای استخراج احساسات استفاده می شود(اولیورو والاس,۲۰۰۹) [۱].اهمیت احساسات و تأثیر آن در شکل گیری ارتباط عاطفی و معنوی بین تولید کننده و مصرف کننده، منجر به شکل گیری مفهومی جدید در بازاریابی، با عنوان بازاریابی احساسی شده است(کونسولی ،۲۰۱۰)[۲].در طول تاریخ این اعتقاد که تبلیغات دهن مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد وجود داشته است (لویس، ۱۹۸۱)[۳]. بر همین اساس رستوران های زنجیره ای مبالغ هنگفتی را بر روی تبلیغات هزینه کرده اند. امروزه تولید و ارائه کالا به تنهایی کافی نیست زیرا فعالیتهای در حال توسعه تغییر کرده است و در یک محیط رقابتی بایستی مشتریان را جذب نمود. تبلیغ بخشی از بازاریابی موفقیت آمیز به حساب می آید و شرکتهای موفق ، به موازات ارتقای کیفی محصولات خود به دنبال طراحی و به کارگیری سیستمهای بازاریابی پویا و مؤثر می باشند. تبلیغ به شما کمک می کند تا مشتریان کنونی را نسبت به خود وفادار ساخته یا بازارهای جدیدی را برای خود برگزینید. چون فضای تجاری رستورانهای زنجیره ای بسیار رقابتی شده است هزینه تبلیغات در آن نیز بسیار بالا رفته است. در این فضای رقابتی شدید دانستن راههایی که تبلیغات را به نحوی موثر کند تا بر روی تمایلات رفتاری مشتریان تاثیر مثبت داشته باشد بسیار حیاتی است. رستورانهای زنجیره ای به یک مدل مخصوص برای ایجاد ارتباط موفق بین جنبه های تبلیغات و تمایلات رفتاری مشتریان، نیاز دارند. اطلاعات ما در مورد تاثیر گذاری تبلیغات بر تمایلات رفتاری کمی ضعیف است. تحقیقات گذشته نشان می دهد که تبلیغات احساسات مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهد و برروی تمایلات رفتاری آنها تاثیر می گذارد. تبلیغات مجموعه ای ایست که دارای جنبه ها و مولفه های زیادی مانند اطلاعات مرتبط کالا، عوامل سرگرمی و بخشی که شامل درگیریهای احساسی است. همچنین شناسایی اینکه کدام یک از جنبه های تبلیغات بر روی تمایلات رفتاری و پاسخهای احساسی مشتریان رستوارنهای زنجیره ای تاثیرگذار است و همچنین حداکثر کردن تاثیر آن نیز بسیار ضروری است. به علاوه به طور قابل توجهی تایید شده است که تاثیر پاسخهای احساسی بر روی تمایلات رفتاری به طور غیر مستقیم بر روی ارزش ادراک شده تاثیر می گذارد واکنش­های احساسی عاملی است که ارزش ادراک شده از طرف مشتری را تعدیل می کند و رفتار نیز به طور وسیعی تحت تاثیر ارزش ادراک شده است. هدف اصلی این تحقیق بررسی ارتباط بین پاسخهای احساسی مشتریان­و ابعاد تبلیغات و تمایلات رفتاری آنها در رستورانهای زنجیره ای پدر خوب می باشد.

اکنش های احساسی مشتریان،ارزش ادراک شده وتمایلات رفتاری

فهرست مطالب دانلود پایان نامه تاثیر تبلیغات بر واکنش های احساسی مشتریان،ارزش ادراک شده وتمایلات رفتاری

فصل اول: کلیات طرح تحقیق

مقدمه. ۱
۱-۱)بیان مسئله. ۲
۲-۱) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. ۳
۳-۱) اهداف تحقیق. ۴
۴-۱) مدل مفهومی تحقیق. ۴
۵-۱) فرضیه های تحقیق. ۵
۶-۱) روش تحقیق. ۵
۶-۱-۱) قلمرو موضوعی تحقیق. ۶
۶-۱-۲) قلمرو مکانی تحقیق. ۶
۶-۱-۳) قلمرو زمانی تحقیق. ۶
۷-۱ ) محدودیتهای تحقیق. ۶
۸-۱)جامعه و نمونه آماری.. ۶
۹-۱) روش نمونه گیری.. ۷
۱۰-۱) ابزار گردآوری داده ها ۷
۱۱-۱) شیوه تجزیه و تحلیل داده ها ۷
۱۲-۱) تعریف واژگان.۷

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق.

۲-۱- مقدمه. ۱۱
۲-۲-بازاریابی.. ۱۲
۲-۲-۱- تاریخچه بازاریابی: ۱۴
۲-۲-۲- مدیریت بازاریابی.. ۱۵
۲-۲-۳- محیط های بازاریابی.. ۱۶
۲-۲-۴- انواع بازاریابی.. ۱۷
۲-۳- جایگاه تبلیغات در بازاریابی.. ۲۰
۲-۳-۱اجزای بازاریابی و تعیین جایگاه تبلیغات در آن. ۲۱
۲-۳-۲عوامل موثر در ترویج عبارتند از: ۲۲
۲-۳-۳ تاثیر تبلیغات بر بازار فروش… ۲۲
۲-۴-۱-۲تأثیر هیجان در رفتار مصرف کننده ۲۵
۲-۴-۲-هیجان و تئوری های آن: ۲۶
۲-۴-۳ تئوری هیجان لازاروس… ۲۷
۲-۴-۳-۱-روان شناسی هیجان: ۲۸
۲-۴-۳-۲ اجزاء هیجان: ۳
۲-۴-۴-رویکرد احساسی و فیزیولوژیکی: ۳۲
۲-۴-۴-۱-عاطفه مثبت و منفی: ۳۳
۲-۴-۴-۲-سلسله مراتب هیجانات مصرف کننده: ۳۴
۲-۴-۴-۳-پیامدهای رفتاری.. ۳۵
۲-۴-۴-۴-مقیاس های هیجان ۳۶
۲-۴-۵ رویکرد هایی برای بررسی هیجانات: ۳۶
۲-۴-۵-۱-تأثیر هیجانات بر روی رفتار مصرف کننده: ۳۸
۲-۴-۶-تمایز بین اهداف تبلیغات و بازاریابی.. ۴۱
۲-۴-۷-اهداف تبلیغ. ۴۲
۲-۴-۸-اخبار مرتبط: ۴۵
۲-۴-۹-تبلیغات به عنوان یک محرک برند. ۴۶
۲-۴-۱۰-ایجاد محرک (سرگرمی) ۴۸
۲-۴-۱۱-همدلی: ۴۸
۲-۴-۱۲-آشنایی.. ۴۸
۲-۴-۱۳-گیج کننده بودن. ۴۹
۲-۴-۱۴-واکنش های احساسی مشتریان. ۴۹
۲-۴-۱۴-۱- ترس… ۵۰
۲-۴-۱۴-۲- عشق. ۵۰
۲-۴-۱۵- کالاهای رایگان و فروش های فوق العاده ۵۱
۲-۴-۱۵-۱- کسب درآمد آسان. ۵۲
۲-۴-۱۵-۲- تحقق بخشیدن رویاها ۵۲
۲-۵-توضیح مختصر در مورد رستورانهای زنجیره ای پدر خوب.. ۵۳
۲-۵-۱-چشم اندازها و ماموریت ها پدر خوب.. ۵۴
۲-۵-۲-گواهینامه ها و افتخارات پدر خوب.. ۵۶
۲-۶-پیشینه تحقیق. ۵۹
۲-۶-۱) پیشینه تحقیقات داخلی.. ۵۹
۲-۶-۲) پیشینه تحقیقات خارجی..۶۰

فصل سوم: روش تحقیق

۳-۱ ) مقدمه. ۶۳
۳-۲ ) روش تحقیق. ۶۳
۳-۲-۱ ) نوع تحقیق از نظر هدف.. ۶۳
۳-۲-۲ ) نوع تحقیق از نظر گردآوری دادهها ۶۳
۳-۳) روش های جمع آوری اطلاعات.. ۶۳
۳ – ۴ ) تدوین پرسشنامه. ۶۴
۳ – ۵ ) روایی و پایایی پرسشنامه. ۶۵
۳ – ۵ – ۱ ) تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. ۶۵
۳ – ۵ – ۲ ) تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه. ۶۶
۳ – ۶ ) قلمرو تحقیق. ۶۷
۳ – ۶ – ۱ ) قلمرو مکانی تحقیق. ۶۷
۳ – ۶ – ۲ ) قلمرو زمانی تحقیق. ۶۷
۳ – ۷ ) جامعه و نمونه آماری.. ۶۷
۳ – ۷ – ۱ ) جامعه آماری.. ۶۷
۳ – ۷ – ۲ ) نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه. ۶۷
۳ – ۷ – ۳ ) روش نمونه گیری.. ۶۸
۳ – ۸ ) متغیرهای تحقیق. ۶۸
۳ – ۹ ) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. ۶۸
۳ – ۹ – ۱ ) رگرسیون خطی.. ۶۹
۳ – ۹ – ۱– ۱ ) تعیین فرضیات آزمون. ۶۹
۳ – ۹ – ۲ – ۳ ) تعیین مقادیر بحرانی.. ۷۰
۳ – ۹ – ۲ – ۴ ) تصمیم گیری.. ۷۰
۳ – ۱۰ ) مراحل انجام تحقیق.۷۱

فصل چهارم: یافته های تحقیق

۴ – ۱ ) مقدمه. ۷۴
۴ – ۲ ) تجزیه و تحلیل توصیفی تحقیق. ۷۵
۴ – ۲ – ۱ ) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظرجنسیت.. ۷۵
۴ – ۲ – ۲ ) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظرگروه سنی.. ۷۶
۴ – ۲ – ۳ ) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات.. ۷۷
۴– ۲ – ۴ ) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر تاهل. ۷۸
۴ – ۳ ) تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق. ۷۸
۴ – ۳ – ۱ ) بررسی فرضیه اول تحقیق. ۷۹
۴ – ۳ – ۱ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر اخبار مرتبط در تبلیغ و واکنشهای.. ۷۹
۴ – ۳ – ۲ ) بررسی فرضیه دوم تحقیق. ۸۱
۴-۳-۲-۱) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر قدرت برند و واکنشهای احساسی مشتریان. ۸۱
۴ – ۳ – ۳ ) بررسی فرضیه سوم تحقیق. ۸۳
۴ – ۳ – ۳ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر جذابیت و واکنشهای احساسی مشتریان. ۸۳
۴ – ۳ – ۴ ) بررسی فرضیه چهارم تحقیق. ۸۵
۴ – ۳ – ۴ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر همدلی و واکنشهای احساسی مشتریان. ۸۵
۴ – ۳ – ۵ ) بررسی فرضیه پنجم تحقیق. ۸۷
۴ – ۳ – ۵ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر آشنایی با تبلیغ. ۸۷
۴ – ۳ – ۶ ) بررسی فرضیه ششم تحقیق. ۸۹
۴ – ۳ – ۶ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر گیج کننده بودن درتبلیغ. ۸۹
۴ – ۳ – ۷ ) بررسی فرضیه هفتم تحقیق. ۹۱
۴ – ۳ – ۷ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر واکنشهای خوشایند. ۹۱
۴ – ۳ – ۸ ) بررسی فرضیه هشتم تحقیق. ۹۳
۴ – ۳ – ۸ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر واکنشهای خوشایند. ۹۳
۴ – ۳ – ۹ ) بررسی فرضیه نهم تحقیق. ۹۵
۴ – ۳ – ۹ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر ارزش حداکثری مشتری.. ۹۵
۴ – ۳ – ۱۰ ) بررسی فرضیه دهم تحقیق. ۹۷
۴ – ۳ – ۱۰ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر ارزش لذت گرای مشتری.. ۹۷
۴ – ۴–۱) رتبه بندی شاخصهای زیرمجموعه متغیرهای تحقیق.۹۹

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

۵ – ۱ ) مقدمه. ۱۰۳
۵ – ۳ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج.. ۱۰۴
۵ – ۳ – ۱ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه اول. ۱۰۴
۵ – ۳ –۲ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه دوم. ۱۰۴
۵ – ۳ –۳ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه سوم. ۱۰۵
۵ – ۳ – ۴ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه چهارم. ۱۰۵
۵ – ۳ – ۵ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه پنجم. ۱۰۶
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه ششم. ۱۰۶
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه هفتم. ۱۰۷
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه هشتم. ۱۰۷
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه نهم. ۱۰۸
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه دهم. ۱۰۸
۵ – ۵ ) پیشنهادات تحقیق. ۱۰۹
۵ – ۲ ) پیشنهادهای آتی پژوهشی.. ۱۱۲
منابع. ۱۱۴
منابع فارسی.. ۱۱۵
منابع لاتین.. ۱۱۶
پیوست.. ۱۲۱

 

نوع فایل : ورد(docx)

تعداد صفحات :۱۲۴

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹۳

قیمت : ۲۴۰۰۰ تومان

 

امتیاز دادن به مطلب

مطالب پیشنهادی

مدیریت منابع انسانی سبز

دانلود پایان نامه تاثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر همکاری های زیست محیطی با مشتریان و تامین کنندگان با نقش تعدیلگر مدیریت زنجیره تامین داخلی مورد مطالعه شرکت پسماند شهرداری تهران

چکیده:مدیریت منابع انسانی سبز به عنوان یکی از مهم ترین پیش نیازهای همکاری های زیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *