دانلود پایان نامه تاثیر سرمایه فکری و تصمیمات سرمایه گذاری بر عملکرد مالی بانک ها

نوع فایل :ورد (ِdoc) | حجم:۷۸۵ کیلو بایت (rar) | تعداد صفحات : ۱۳۴| قیمت : ۵۰۰۰ تومان

چکيده:دنیای کنونی، عصردانایی است. مواهب، دارایی های طبیعی و مشهود کلید کامیابی جوامع و سازمان ها نیستند، بلکه برخورداری و مدیریت سرمایه های نامشهود موجود در عرصه محیط پرتلاطم و چالش برانگیز سازمان ها، رمز موفقیت آنها محسوب می شوند. سازمان هایی که بتوانند این دارایی های نامشهود را به خوبی تشخیص دهند و آنها را مدیریت کنند، نسبت به رقبایشان از عملکرد بهتری برخوردار خواهند بود. جهت مدیریت این دارایی ها لازم است سازمان ها از وضعیت کنونی آنها مطلع شده و برای رفع نقص و کمبودهای آنان اقدامات لازمه را به عمل آورند. امروزه دانش به عنوان مهم‌ترين سرمايه، جايگزين سرمايه‌هاي مادي به ويژه در محيط رقابتي و فناوری ‌‌شده ‌است. لذا مفهوم سرمايه فكري كاربردي مهم و گسترده یافته ‌است. سرمايه فكري در مشتريان، فرايندها، اطلاعات، علامت تجاري، منابع انساني و سيستم‌هاي سازمان متجلي مي‌شود و نقش فزاينده‌اي در خلق مزيت‌هاي رقابتي پايدار ايفا مي‌كند. این پژوهش به بررسی رابطه سرمایه فکری، تصمیمات سرمایه گذاری و عملکرد مالی بانک­های پذیرفته‌‌شده در بورس اوراق بهادار پرداخته است. به اين منظور ابتدا چهار شاخص کليدي عملکرد مالی بانک ها، شاخص تصمیمات سرمایه گذاری و شاخص کارایي سرمايه فکري با استفاده ‌از مدل “پاليک” در جامعه آماری بانک­های پذیرفته‌‌شده در بورس اوراق بهادار طی سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲، اندازه‌گيري ‌‌شده، سپس تاثير سرمايه فکري و اجزای آن بر هر يک از شاخص‌هاي عملکرد مالي با استفاده ‌از الگوی معادلات ساختاری در نرم افزار  EQS مورد آزمون قرار گرفته است. نتايج حاصل از اين تحقيق نشان می‌دهد سرمايه فكري با شاخص‌هاي نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت ارزش بازار به ارزش دفتري هر سهم، بازده دارایی‌ها و سود هر سهم  و تصمیمات سرمایه گذاری در بانک های پذیرفته‌‌شده در بورس اوراق بهادار رابطه مستقیم دارد.

۱-۱- مقدمه

فصل اول رساله حاضر به بیان کلیات پژوهش شامل بیان مسئله، اهمیت و ضرورت، سوال­ها و فرضیه ها، دامنه پژوهش و تعریف واژه­های کلیدی می­پردازد. هر تحقيق به قصد پاسخ دادن به يك سري سؤالات اساسي كه در ذهن محقق به­وجود آمده است، انجام مي­شود. لذا در تحقيقات علمي محقق بايد هدف خود را از انجام پژوهش و در حالت كلي مسأله­اي راكه محقق به دنبال پاسخ دادن به آن است را بيان كند. بیان مسئله به صورت مبهم و غیر دقیق، به جای اینکه پژوهشگر را به منابع اطلاعاتی مناسب و صحیح هدایت کند، موجب گمراهی او میشود. علاوه بر وجود مسأله و سؤال در ذهن محقق براي توجيه انجام پژوهشي خاص، بايد انجام آن پژوهش نيز داراي اهميت باشد. يعني در واقع انجام آن با توجه به صرف منابع مادي و انساني و… قابل توجيه باشد و انجام آن باعث رفع يك سري مشكلات يا توليد علم و اطلاعات جديد گردد و محقق بايد در پژوهش خود، اهميت انجام تحقيق خود را با توجه به عبارات واضح و روشن بيان نمايد. دربيان ضرورت مساله محقق به بيان چرايي و دلايل ضروري و توجيهي انجام دادن تحقيق و نيز اهداف علمي و کاربردي يا عملي آن مي پردازد و انگيزه­ها و ضرورت­هاي خاص انجام آن را تشريح مي­کند. سپس به نتايج حاصل از تحقيق و سودمندي­هاي آن اشاره نموده، اين نکته را توضيح مي­دهد که تحقيق چه کمکي به گسترش دامنه علم يا حل مشکلات و مسائل زندگي بشر يا بهبود وضع زندگي انسان مي­نمايد و چه افراد يا موسسات يا سازمان­هايي مي توانند از نتايج آن بهره مند شوند. در این فصل، به بیان موضوع، اهمیت و اهداف پژوهش و همچنین ابزار و روش گردآوری اطلاعات می‌پردازیم و فرضیه‌‌ها و تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق نیز ارائه می‌شوند.در جهان کنونی که دوره تحولات لجام گسیخته و به قول تافلر[۱] دوره جابجایی قدرت می باشد بحث مدیریت سرمایه فکري و داراییهاي ناملموس سازمان ها بعد از موضوعات مهندسی مجدد(دهه، ۸۰) ومدیریت کیفیت فراگیر(دهه،۹۰) به عنوان پدیده­اي مهم، به صورت همه جانبه­اي افق تحولات مدیریت را تحت تاثیر قرار داده است. در این میان جدیدترین پارادایمی که بحث فوق را در مدیریت سازمان­ها تحت پوشش قرار می­دهد، بحث مدیریت سرمایه فکري است. استوارت اعتقاد دارد، سرمایه فکري مجموعه اي از دانش، اطلاعات، دارایی­هاي فکري[۲]، تجربه، رقابت و یادگیري سازمانی است که می­تواند براي ایجاد ثروت بکار گرفته شود. در واقع سرمایه فکري تمامی کارکنان، دانش سازمانی و توانایی­هاي آن را براي ایجاد ارزش افزوده دربر می گیرد و باعث منافع رقابتی مستمر می­شود(قلیچ لی و مشبکی، ۱۳۸۵). بنابراین سرمایه فکري در پی آن است که در سازمان­ها، دارایی­هاي فکري، دانش، تجربه و یادگیري سازمانی جهت نیل به توسعه همه جانبه بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد.

۱-۲- تشریح و بیان موضوع

سرمایه فکری.بسياري از سيستم‌هاي حسابداري فعلي از نقش و اهميت فزاينده حق مالكيت معنوي و دانش در سازمان‌‌هایي عصر نوين غافل بوده و از توان سنجش ارزش واقعي دارايي‌ها در محاسباتشان ناتوانند. به عبارت دیگر، صورت‌هاي مالي در تشريح ارزش واقعي شركت‌ها از محدوديت‌هاي بسياري برخوردار هستند. در جوامع دانش‌محور كنوني، بازده سرمايه فكري بكار گرفته‌‌شده بسيار بيشتر از بازده سرمايه‌هاي مالي به كار گرفته‌‌شده، ‌اهميت يافته است.  اين به آن معناست كه در آينده در مقايسه با سرمايه‌هاي فكري، نقش و اهميت سرمايه‌هاي مالي در تعيين قابليت سودآوري پايدار، كاهش چشم‌گيري خواهد يافت. اين موضوع موجب ايجاد فاصله بين ارزش واقعي شركت‌ها و سازمان‌ها با آنچه كه در محاسبات حسابداري سنتي اعمال مي‌گردد، ‌‌شده ‌است.اصطلاح سرمايه فكري اولين بار توسط جان كنت گالبرايت[۳] (۱۹۶۹) مطرح شد.گالبرايت اعتقاد داشت سرمايه فكري فرايندي ايدئولوژيك و شامل جريان فكري است. اما استوارت[۴] (۲۰۰۱) مدعي است كه اين موضوع براي اولين بار در سال ۱۹۵۸، هنگامي مطرح شده است كه وی به همراه ايتامي[۵] در مورد جنبش سرمايه فكري با يكديگر همكاري كردند. به طور كلي، سرمايه فكري معنايي بيشتر از هوش را در بر دارد و با ميزاني از عمليات فكري همراه است (بونيتس[۶]، ۱۹۹۸). طبق اين تعريف، سرمايه فكري تنها دارايي نامشهود ساكن نيست بلكه فرايندي ايدئولوژيك و پويا مي باشد. در واقع سرمايه فكري، تركيبي از دانش(كه غالبا به سرمايه انساني اشاره دارد)و مهارت براي كاربرد اين دانش مي باشد. ادوينسون[۷]) ۲۰۰۰) سرمايه فكري را به عنوان عامل سودآوري آينده شركت معرفي كرد كه از تركيب سرمايه انساني و توانايي نيروي استخدامي شركت مشتق مي شود. اسكايخ[۸] (۲۰۰۴) سرمايه فكري را به عنوان دانشي معرفي كرد كه مي تواند منجر به خلق ارزش براي شركت شود. ديويد مار[۹] (۲۰۰۴) سرمايه فكري را به عنوان مجموعه اي از دارايي هاي دانشي متعلق به سازمان تعريف مي كند كه موجب افزايش ارزش سازمان و بهبود وضعيت آن مي شود. وجه مشترک تمام اين تعاريف معرفي سرمايه فكري به عنوان دانش،مهارت و توانايي مي باشد كه مي تواند منجر به ايجاد ثروت يا خروجي هاي با ارزش براي شركت شود. بنابراين سرمايه فكري به عنوان منابع فكري، دانش، اطلاعات و دارايي هاي فكري در نظر گرفته مي شود كه منجر به خلق ارزش و سودآوري براي شركت مي شود. با توجه به تعاريف مختلف سرمايه فكري، بيشتر مدلها، سه زير مجموعه، شامل سرمايه انساني، سرمايه ارتباطي (مشتري)و سرمايه ساختاري)سازمانی) براي سرمايه فكري در نظر مي­گيرند.سرمايه ارتباطي (مشتري)مجموع دارايي هايي مي باشد كه باعث ايجاد رابطه با محيط ، مشتريان، سهامداران، عرضه كنندگان كالا ، رقبا و دولت مي شود. اگر چه مهمترين قسمت سرمايه ارتباطي، روابط مشتري است ولي نبايد تنها اين روابط را مد نظر قرار داد. سرمايه ساختاري(سازماني) شامل روابط و هدايت كننده هاي سازماني و … مي باشد (ادوينسون و مالون[۱۰]،۱۹۹۷ ). از ديدگاه استيوارت نيز، سرمايه ساختاري شامل دارايي هاي فكري، متدولوژي ها، نرم افزارها، فرايندها و … مي باشد( رحیمیان و همکاران، ۱۳۹۱).در تمام تعاريف، يك همبستگي بين سرمايه انساني، سرمايه ساختاري و سرمايه مشتري ديده مي شود. بسياري از تحقيقات انجام شده در مورد سرمايه فكري نيز اين تقسيم بندي را در نظر گرفته اند. در واقع همبستگي ، بين زير مجموعه ها باعث شده كه تحت يك عنوان با نام سرمايه فكري سازمان قرار گيرند (بروكينگ[۱۱] ۱۹۹۶، هان[۱۲]، ۲۰۰۱، روس[۱۳] و دیگران، ۱۹۹۷).

تصمیمات سرمایه گذاری.سرمایه گذاری را می توان یکی از ارکان اساسی اقتصاد کشورها دانست. تردیدی نیست افزایش تولید که یکی از نخستین گام های فرآیند توسعه محسوب می گردد، مستلزم افزایش سرمایه گذاری خواهد بود. به همین دلیل، نظریه هایی در علم اقتصاد مطرح است که به علت توسعه نیافتگی برخی از کشورها را کمبود سرمایه و سرمایه گذاری پنداشته اند(نخجوانی، ۱۳۸۲). سرمایه گذاری، فعالیتی در قالب به کارگیری وجوهی است که بتواند یک جریان سودآور آتی ایجاد نماید. طبق این تعریف، هر یک از موارد تعهد وجوه دارایی های مالی، دارایی های جنسی و فعالیت های تولیدی معنای سرمایه گذاری پیدا می کند. دارایی های مالی، شامل سپرده گذاری بانکی، خرید اوراق قرضه ملی و اوراق قرضه شرکت ها، خرید سهام و … است. دارایی های جنسی، شامل فلزات قیمتی، زمین، ساختمان و هر نوع کالای بادوام دیگری است که به منظور کسب سود، خریداری شده باشند. در قالب تعریف رسمی، هر سه دسته فعالیتهای مذکور، جنبه مخارج سرمایه ای(اصطلاح معادل سرمایه گذاری) دارد و بودجه بندی سرمایه ناظر به این گروه است و سرمایه گذاری در دو گروه دیگر در سر فصل مدیریت پورتفوی قرار می گیرد(خورشیدی، ۱۳۷۵).یکی از هدفه­ای گزارشگری مالی  فراهم کردن اطلاعات سودمند به منظور تسهیل تصمیم گیری است. سیستم اطلاعاتی حسابداری به عنوان یکی از منابع تاءمین کننده اطلاعات جهت تصمیم گیری استفاده کنندگان دارای اهمیت ویژه ای است. به کارگیری اطلاعات حسابداری در تصمیم گیری ها، بدون تجزیه و تحلیل آنها چندان اثر بخش نبوده و حتی ممکن است موجب گمراهی استفاده کنندگان نیز شود، در صورتی که با تجزیه و تحلیل آنها می توان اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد و آنها را در اخذ تصمیمات منطقی و آگاهانه یاری رساند. از میان روش های موجود در تجزیه و تحلیل اطلاعات تاکید ویژه ای بر نسبت های مالی شده است. تجزیه و تحلیل مالی همواره به عنوان ابزاری جهت ارزیابی اطلاعات مالی به نحو گسترده ای مورد توجه قرار گرفته است. یکی از عوامل بسیار مهمی که تحلیل گران مالی همواره به دنبال پیش بینی و یا شناسایی تغییرات آن با استفاده از تکنیک های تجزیه و تحلیل صورت های مالی هستند، فاکتور سودآوری آتی شرکت ها  است.سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایر استفاده کنندگان علاقه مندند که خالص جریان ورودی وجه نقد به واحد انتفاعی را در دوره های آتی ارزیابی کنند. اما غالبا سود را برای ارزیابی توان سودآوری، پیش بینی سودهای آتی و یا ارزیابی مخاطره سرمایه گذاری یا اعطای وام به واحد انتفاعی مورد استفاده قرار می دهند بنابراین فرض بر این است که ارتباطی بین سود گزارش شده و گردش وجوه نقد، شامل توزیع وجه نقد میان سهامداران وجود دارد.يكي از مشكلات اساسي سيستم هاي حسابداري سنتي عدم كفايت و ناتواني آنها در سنجش و گزارشگري اطلاعات مرتبط با دارايي هاي نامشهود(ازجمله دانش) و ارزش هاي پنهان شركت است. بنابراين اين پديده منجر به ايجاد شكاف عظيمي بين ارزش دفتري و ارزش بازار شركت ها شده است. اختلاف فزاينده مشاهده شده بين ارزش بازار و ارزش دفتري در بسياري از شركت ها موجب توجه به بررسي ارزش هاي گم شده(از دست رفته) از صورت هاي مالي شده است. محدوديت هاي صورت هاي مالي در توضيح ارزش شركت ناشي از اين امر است كه منبع ارزش اقتصادي توليد كالاي مادي است نه ايجاد سرمايه فكري. با توجه به كارهاي محققين مختلف، به نظر مي رسدكه سرمايه فكري ارزش هاي مخفي باشد كه صورت هاي مالي را مخدوش مي كند و چيزي است كه سازمان ها را در دستيابي به مزيتهاي رقابتي سوق مي دهد. به علاوه اعتقاد برآن است كه محدوديت هاي صورت هاي مالي توضيح دقيق ارزش شركت را با مشكل مواجه مي سازد. اين واقعيت را آشكار مي كند كه اين روزها، منابع ارزش اقتصادي، محصول سرمايه فكري است نه توليدات كالاهاي(مادي پورزماني و همکاران،۱۳۹۱). بسياري از سيستم‌هاي حسابداري فعلي از نقش و اهميت فزاينده حق مالكيت معنوي و دانش در سازمان‌‌هایي عصر نوين غافل بوده و از توان سنجش ارزش واقعي دارايي‌ها در محاسباتشان ناتوانند. به عبارت دیگر، صورت‌هاي مالي در تشريح ارزش واقعي شركت‌ها از محدوديت‌هاي بسياري برخوردار هستند. در جوامع دانش‌محور كنوني، بازده سرمايه فكري بكار گرفته‌‌شده بسيار بيشتر از بازده سرمايه‌هاي مالي به كار گرفته‌‌شده، ‌اهميت يافته است. اين به آن معناست كه در آينده در مقايسه با سرمايه‌هاي فكري، نقش و اهميت سرمايه‌هاي مالي در تعيين قابليت سودآوري پايدار، كاهش چشم‌گيري خواهد يافت. اين موضوع موجب ايجاد فاصله بين ارزش واقعي شركت‌ها و سازمان‌ها با آنچه كه در محاسبات حسابداري سنتي اعمال مي‌گردد، ‌‌شده ‌است.از طرف دیگر بیان فرآیند سرمایه گذاری در یک حالت منسجم، مستلزم تجزیه و تحلیل ماهیت اصلی تصمیمات سرمایه گذاری است. در این حالت فعالیت های مربوط به فرآیند تصمیم گیری آن ها تاثیر می گذارد مورد بررسی قرار می گیرد. به طور کلی سرمایه گذاری به عنوان فرآیند تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد، تعریف می شود. سرمایه گذار مستلزم مطالعه فرآیند سرمایه گذاری و مدیریت ثروت سهامداران است و فرآیند سرمایه گذاری در یک حالت منسجم، مستلزم تجزیه و تحلیل ماهیت اصلی تصمیمات سرمایه گذاری است(جونز، ۱۹۹۶).افراد جهت تصمیم گیری نیاز به اطلاعات مالی دارند. یکی از منابع اطلاعاتی اطلاعات حسابداری است. در مبانی نظری گزارشگری مالی به نقش اطلاعات مالی و مفید بودن آن در تصمیم گیری افراد اشاره شده است. هیات استانداردهای حسابداری مالی و هیات تدوین استاندارهای حسابداری ایران در مبانی نظری گزارشگری مالی به لزوم تهیه اطلاعات مالی به گونه ای که در تصمیم گیری افراد مفید واقع شود تاکید کرده اند(خوش طینت و اسماعیلی، ۱۳۸۵).امروزه با گسترش سطح کیفی فعالیت و همچنین توسعه گستره امور اقتصادی، تصمیم های مالی شرکت­ها از جمله مسایل پیچیده ای است که در راستای کسب بهترین بازده و مطلوبیت در بهترین شرایط به وجود می آید. در این راستا مدیران مالی با توجه به آن که مسئولیت اصلی این تصمیم ها به آن ها بر می گردد در پی دستیابی به روابط بین عوامل شاخص در شرکت ها هستند. از جمله این مسائل مبحث تصمیمات سرمایه گذارای است(آئون و هوانگ، ۲۰۰۸).

عملکرد مالی.هدف این پژوهش ارزیابی روابط علی و ساختاری میان سه گروه متغیرهای عملکرد مالی، سرمایه فکری و تصمیمات سرمایه گذاری برای بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادرار تهران طی دوره ۱۳۹۲-۱۳۸۶ است. تا کنون در خصوص تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی تحقیقات گسترده ای صورت گرفته اما پژوهش حاضر با وارد کردن متغیرهای مختلف موثر بر هر کدام از  سه متغیر اصلی پژوهش یعنی عملکرد مالی، سرمایه فکری و تصمیمات سرمایه گذاری و استفاده از تحلیل مسیر رابطه علی این متغیرها را بررسی خواهد کرد.

فهرست مطالب دانلود پایان نامهتاثیر سرمایه فکری و تصمیمات سرمایه گذاری بر عملکرد مالی بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

فصل اول:کلیات تحقیق

۱-۱-مقدمه۲
۱-۲- تشریح و بیان موضوع۳
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق ۸
۱-۴- جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق ۱۰
۱-۵- اهداف تحقیق۱۰
۱-۶- فرضیه های تحقیق۱۰
۱-۷- روش تحقیق۱۱
۱-۸- قلمرو تحقیق۱۱
۱-۹- تعاریف متغیرها۱۲
۱-۱۰- ساختار تحقیق۱۴
۱-۱۱- خلاصه فصل۱۵

فصل دوم : ادبيات و پيشينه‌ي تحقيـق

۲-۱- مقدمه۱۷
۲-۲- مبانی نظری تحقیق۱۸
۲-۲-۱- سرمایه در مفهوم کلاسیک و جدید۱۹
۲-۲-۲- تعاریف ارائه شده از سرمایه فکري۲۱
۲-۲-۲-۱- سرمایه فکري از دیدگاه استوارت۲۳
۲-۲-۲-۲- سرمایه فکري از دیدگاه بنتیس ۲۳
۲-۲-۲-۳- سرمایه فکري از دیدگاه ادوینسون و مالون۲۳
۲-۲-۲-۴ سرمایه فکري از دیدگاه بنتیس و هالند ۲۴
۲-۲-۲-۵- سرمایه فکري از دیدگاه روس و همکاران۲۴
۲-۲-۳- معرفی مدلهاي مختلف سرمایه فکري ۲۷
۲-۲-۳-۱- مدل ادوینسون و مالون۲۷
۲-۲-۳-۲- مدل بروکینگ۳۰
۲-۲-۳-۳- مدل روس و همکاران۳۱
۲-۲-۳-۴- مدل استیوارت۳۲
۲-۲-۳-۵- مدل بونفرر۳۳
۲-۲-۳-۶- مدل بنتیس۳۴
۲-۲-۳-۷- مدل هانس و لاواندال ۳۵
۲-۲-۴- ابعاد سرمایه فکري بر اساس مدل هاي ارائه شده ۳۵
۲-۲-۴-۱ ابعاد سرمایه فکري براساس مدل ادوینسون و مالون۳۵
۲-۲-۴-۲- ابعاد سرمایه فکري براساس مدل بروکینگ ۳۵
۲-۲-۴-۳- ابعاد سرمایه فکري براساس مدل روس و همکاران۳۶
۲-۲-۴-۴- ابعاد سرمایه فکري براساس مدل استیوارت۳۷
۲-۲-۴-۵- ابعاد سرمایه فکري براساس مدل سالیوان ۳۷
۲-۲-۴-۶- ابعاد سرمایه فکري براساس مدل بونفرر ۳۸
۲-۲-۴-۷- ابعاد سرمایه فکري بر اساس مدل بنتیس۳۸
۲-۲-۴-۸- ابعاد سرمایه فکري براساس مدل هانس و لاواندال۳۹
۲-۲-۴-۹- ابعاد سرمایه فکري براساس مدل لین۳۹
۲-۳- سرمايه انساني۴۰
۲-۴- سرمايه ساختاريپ۴۲
۲-۵- سرمايه اجتماعي )رابطه اي–( مشتري۴۸
۲-۶- مالكيت معنوي (IP).51
۲-۷-تحقيق و توسعه (R&D).53
۲-۸- سرمايه نوآوري۵۵
۲-۹-اندازه گيري سرمايه هاي فكري۵۶
۲-۹-۱- اهداف اندازه گيري .۵۷
۲-۹-۲- مدلها و روشهاي اندازه گيري سرمايه فكر۵۸
۲-۱۰معیارهای عملکرد۶۰
۲-۱۰-۱- شاخص‌های عملکرد مالی۶۱
۲-۱۱-پیشینه تحقیق۶۶
۲-۱۱-۱-پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور۶۶
۲-۱۱-۲- پژوهش‌هاي داخلی ۶۸
۲-۱۲-خلاصه فصل۷۳

فصل سوم : روش شناسی

۳-۱- مقدمه۷۷
۳-۲- فرضيه‌هاي تحقيق۷۷
۳-۳- تبديل فرضيه­هاي پژوهشي به آماري۷۸
۳-۴- روش پژوهش۷۸
۳-۵- گردآوري داده‌ها۷۹
۳-۶- جامعه آماري۷۹
۳-۷- نحو­ه­ی انتخاب نمونه آماري۸۰
۳-۸- روش­هاي تجزيه و تحليل اطلاعات و آزمون فرضیهيه­ ها۸۰
۳-۸-۱متغیرهای وابسته۸۰
۳-۸-۲ متغیر(های)مستقل
۸۴ ۳-۹- روش شناختی آماری پژوهش۸۶
۳-۱۰-توسعه مدل های علّی و همگرایی روش های اقتصادسنجی۸۶
۳-۱۱- خلاصه فصل۸۸

فصل چهارم: یافته های پژوهش

۴-۱-مقدمه۹۰
۴-۲- نمونه آماری۹۱
۴-۳- متغیرهای تحقیق۹۲
۴-۴- برآورد الگوی پژوهش۹۷

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد

۵-۱-مقدمه۱۰۲
۵-۲- خلاصه پژوهش۱۰۲
۵-۳- بحث و نتیجه گیری۱۰۲
۵-۴- ارائه پیشنهادات۱۰۳
۵-۵- محدودیت ها و تحقیقات آتی۱۰۴
۵-۶- موضوعات پیشنهادی برای تحقیقات بعدی۱۰۵

 

نوع فایل : ورد(doc)

تعداد صفحات : ۱۳۴

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹۳

قیمت : ۵۰۰۰تومان

url

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *