دانلود پایان نامه بررسی تاثیر فن آوری های نوین بر کسب مزیت رقابتی استراتژیک

نوع فایل :ورد (ِdocx) | حجم:626کیلوبایت (rar) | تعداد صفحات : 137| قیمت : 26000 تومان

چکیده:از دیر باز در زندگی روزمره انسان ها ارتباطات و روابط عمومی نقش استراتژیک داشته است. امروزه شاهد انقلابی در زمینه اطلاع رسانی و ارتباطات در فضای واقعی و مجازی هستیم ، مفهوم دهکده جهانی به ذهنیت جهانی تغییر هویت داده است . در خصوص سازمان های خدماتی به ویژه شرکت های بیمه بازرگانی ، روابط عمومی می تواند در راستای کسب مزیت رقابتی از طریق بازاریابی استراتژیک به عنوان حلقه اتصال دهنده شرکت های بیمه به بیمه گزاران و همچنین بعنوان مهمترین عامل در شناسایی نیازهای واقعی بیمه گزاران عمل نمایدهدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر فن آوری های نوین بر کسب مزیت رقابتی استراتژیک در شرکت سهامی بیمه آسیا می باشدجامعه آماري تحقيق حاضرکلیه مدیران، کارکنان و نمایندگان شرکت سهامی بیمه آسیا در استان تهران می باشدتعداد 196 پرسشنامه بین مدیران، کارکنان و نمایندگان توزیع شد. برای آزمون فرضيات پژوهش ازآزمون‌ همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شد، همچنین در راستای اهداف جانبی تحقیق از آزمون های tگروه های مستقل، تحلیل واریانس و آزمون فریدمن استفاده شد.یافته ها نشان می دهد که روابط عمومی الکترونیک در شرکت سهامی بیمه آسیا می تواند نقش موثری در بازاریابی استراتژیک یا حفظ بیمه گزاران قبل و جذب بیمه گزاران جدید براساس راهبردهای رهبری هزینه، تمایز محصول، تمرکز بر محصول، ایفای مسئولیت اجتماعی داشته باشد.در ادامه مقدمه و بیان مسئله دانلود پایان نامه بررسی تاثیر فن آوری های نوین بر کسب مزیت رقابتی استراتژیک ارائه شده است.

 کلید واژه ها: روابط عمومی الکترونیک ،رهبری هزینه، تمایز محصول، تمرکز بر محصول، ایفای مسئولیت اجتماعی

1-1مقدمه

از دیر باز در زندگی روزمره انسان ها ارتباطات و روابط عمومی نقش استراتژیک داشته است. امروزه شاهد انقلابی در زمینه اطلاع رسانی و ارتباطات در فضای واقعی و مجازی هستیم ، مفهوم دهکده جهانی به ذهنیت جهانی تغییر هویت داده است . روابط عمومی که به مشابه حلقه واسط و اتصال دهنده نهادها و سازمان ها در جامعه است می بایست در ایجاد ارتباط بیشتر و پیشرفته تر نقشی حیاتی ایفا نماید. جهانی فکر کردن و جهانی شدن حاصل پیشرفت فن آوری های شگرف انسانی است. روابط عمومی الکترونیک با استفاده از فن آوری ارقامی به خصوص کاربردهای مبتنی بر وب سایت های اینترنتی جهت افزایش دسترسی و ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطی به کاربران ، سازمان ها و نهادها و دریافت اطلاعات از طریق آن ها به عنوان یکی از دستاوردهای نوین دنیای کنونی محسوب می شود. یکی از نکات بسیار حساس در تعامل با مردم نقش شاخه های تبلیغات و بازاریابی در روابط عمومی است و برخی عقیده دارند که این سرشاخه از یکدیگر مجزا است. در صورتی که با ساده انگاری و کوچک شمردن نقش کلیدی روابط عمومی به بیراهه خواهیم رفت و به صورت مستمر اصرار بر جداکردن آن دارند و معلوم نیست هدف از این جزئی نگری چیست. یکی از ابزار های ارتباط با مردم و تعامل با مخاطبان در روابط عمومی ها، بازاریابی است .کارشناس روابط عمومی با شناخت کامل مشتری می تواند انگیزه جذب را افزایش دهد. روابط عمومی به عنوان یک تکنیک حمایت از بازار، به خوبی شناخته شده است. بازاریابی در موسسه های بازاریابی بزرگ جهان در کشور های صنعتی به عنوان روند پیش بینی رفتار های مشتری و راضی نمودن­اوتعریف­شده­است.در سال های اخیر شرکت های بزرگ صنعتی با گرایش به بازاریابی قوی تمام نیروی روابط عمومی خود را برای حمایت و حفظ نشان تجاری خود بسیج کرده اند تا بتوانند نشان تجاری خود را حفظ کنند و به نحوی به این درک رسیده اند که روابط عمومی می تواند با تبلیغ نام تجاری ،بازاریابی مناسبی داشته باشد ودرجهت ­حمایت­ از­نام ­و­ نشان ­تجاری ­خود­هستند.

 1-2بیان مسئله پژوهش

در دنیای پر تغییر و رقابتی امروز که همه ی جوانب آن در گذر زمان به سرعت رنگ کهنگی به خود می گیرد صرفا جوامع و سازمان هایی بقا دارند و در فعالیت های خود موفق خواهند شد که نیت به انتشار همگانی دانش و تبدیل آن به ارزش افزوده در قالب نظام های اطلاع رسانی زنده مثل اینترنت و اینترانت داشته و با سازمان های همگن و شبکه های تولید و توزیع اطلاعات روابط فعالی برقرار کرده و مشتریان خود را همانگونه که بصورت لحظه ای  درمعرض اطلاعات و تبلیغات رقبا هستند ، تغذیه اطلاعاتی نمایند و همچنین موضوع مشتری مداری که محور اصلی تبلیغات اکثر نهادها وسازمان ها را شامل می شود به طور کامل و عملی اجرا نمایند، طبیعی است که در این ارتباط ، نهاد مسئول و متولی تخصصی سامان دهی این امر در سازمان ها ((روابط عمومی)) است. نهادی حساس و کلیدی در قلب سازمان ها که می بایست به سوی دانایی محوری سوق داده شود. در خصوص سازمان های خدماتی به ویژه شرکت های بیمه بازرگانی ، روابط عمومی می تواند در راستای کسب مزیت رقابتی از طریق بازاریابی استراتژیک به عنوان حلقه اتصال دهنده شرکت های بیمه به بیمه گزاران و همچنین بعنوان مهمترین عامل در شناسایی نیازهای واقعی بیمه گزاران عمل نماید. روابط عمومی الکترونیک به عنوان یک ضرورت و نیاز غیر قابل انکار در شرایط جدید مطرح می شود. جوامع امروز شرایط را طوری تنظیم کرده که لازم است شرکت های بیمه نگاه سنتی خود را تغییر داده و برای بقا در بازار رقابتی ، تمام تلاش خود را جهت استقرار روابط عمومی الکترونیک در درون فرایند مدیریت سازمانی به کار گیرد. با چنین نگرشی ، جایگاه روابط عمومی الکترونیک به گونه ایست که تمامی اطلاعات ورودی و خروجی شرکت های بیمه با پیام های ارسالی به بیمه گزاران و پردازش اطلاعات ، همگی به نوعی ارتباط پیدا می کند. فرایند جذب بیمه گزاران جدید و حفظ بیمه گزاران فعلی که لازمه بازاریابی استراتژیک است بدون وجود روابط عمومی الکترونیک به اهداف خود نخواهد رسید،لذا با توجه به اهمیت موضوع در این پژوهش به بررسی تاثیر روابط عمومی الکترونیک در کسب مزیت رقابتی استراتژیک  درشرکت های بیمه آسیا می پردازیم.

فن آوری های نوین بر کسب مزیت رقابتی استراتژیک

فهرست مطالب دانلود پایان نامه بررسی تاثیر فن آوری های نوین بر کسب مزیت رقابتی استراتژیک

فصل اول کلیات تحقیق. 1

1-1مقدمه. 2

1-3 اهمیت وضرورت پژوهش… 3

1-4  اهداف تحقیق: 4

1-4-1 اهداف اصلی: 4

1-4-2 اهداف فرعی: 4

1-5  چارچوب نظری تحقیق. 4

1-6 فرضیات پژوهش… 7

1 – 7  قلمرو تحقیق. 8

1-7-1) قلمرو موضوعی تحقیق. 8

1-7-2) قلمرو مکانی تحقیق. 8

1-7-3) قلمرو زمانی تحقیق. 8

1-8 جامعه آماری.. 8

1-9تعاریف اصطلاحات و متغیر های تحقیق. 9

فصل دوم ادبیات  نظری تحقیق. 10

مقدمه. 11

2-1بخش اول: روابط عمومی و روابط عموی الکترونیک… 11

2-1-1مقدمه. 11

2-1-2تعاریف و مفاهیم. 12

2-1-3روابط عمومی خوب به عوامل زیر بستگی مستقیم دارد. 13

2-1-4روابط عمومی بین المللی.. 15

2-1-5 نظریه‌های روابط عمومی الکترونیک… 16

2-1-6رویکردهای ارتباطی به روابط عمومی.. 17

2-1-6-1نظریه‌های سیستماتیک… 17

2-1-7 اخلاق حرفه‌ای روابط عمومی.. 20

2-1-8 تجربه روابط عمومی در کشورهای مختلف… 20

2-1-9 جایگاه روابط عمومی در هویت بخشی و موفقیت سازمان و نهادها 23

2-1-10 کاربردهای فراگیر روابط عمومی در جهان دو فضایی شده 24

2-1-11 روابط فردی هدفمند بجای روابط عمومی توده وار. 24

2-1-12توسعه‌ ارتباطات واقعی ـ مجازی چند رسانه‌ای روابط عمومی.. 25

2-1-13روابط عمومي و نظام جديد الكترونيكي.. 28

2-1-13-1تفاوت ديجيتال و آنالوگ.. 28

2-1-14 نظريه ارتباطات و روابط عمومي الكترونيك… 29

2-1-15 بازاریابی.. 31

2-1-16 تعاریف و مفاهیم. 33

2-1-17 ابعاد گوناگون بازاریابی.. 36

ادامه جدول2-1 ابعاد گوناگون بازاریابی(کاتلر،1379) 38

2-1-18 بررسي و تحليل سيستم بازار. 39

2-1-19 محيط شناسي در بازاريابي.. 41

2-1-19-1عناصرمحيط بازاريابي.. 41

2-1-20 برنامه هاي ورود به فعاليتهاي جديد و توسعه. 43

2-1-20-1موقعيتهاي رشد داخلي.. 44

2-1-20-2    موقعيتهاي رشد خارجی همگون. 45

2-1-20-3    موقعيتهاي رشد خارجی ناهمگون. 45

2-1-21 استراتژيهاي کلی و تبیین خط و مشی کلی بازاریابی: 45

2-2   بخش دوم : مزیت رقابتی پایدار. 49

2-2-1  انواع مزیت رقابتی.. 50

2-2-1-1  مزیت موقعیتی در مقابل مزیت جنبشی (پویا) : 50

2-2-1-2  مزیت متجانس در مقابل مزیت نامتجانس: 50

2-2-1-3  مزیت مشهود در مقابل مزیت نامشهود: 51

2-2-1-4  مزیت ساده در مقابل مزیت مرکب : 51

2-2-1-5  مزیت موقتی در مقابل مزیت پایدار: 51

2-2-2  تعاریف و مفاهیم. 52

2-2-3  منابع مزیت رقابتی پایدار. 54

2-2-3-1   نگرش مبتنی بر منابع : 55

2-2-3- 2    نگرش رقابت بر مبنای شایستگی : 56

2-2-3- 3   نگرش قابلیتهای پویا 58

2-2-3-4   دیدگاه برخی دیگر از محققان در مورد کسب و توسعه مزیت رقابتی.. 58

2-2-4     مدل پنج نیروی رقابتی پورتر. 61

2-2-5     موضع یابی و راهبردهاي عام پورتر. 62

2-2-6  مدل الماس مزیت رقابتی پورتر. 64

2-2-6-1 شرایط عوامل تولید. 67

2-2-7 مدل وی.آر.آی.او. 69

2 -2-8    مدل مبتنی بر منابع و کارکرد راهبرد. 71

2-2-9 ارتباط روابط عمومی الکترونیک و بازاریابی استراتژیک… 72

2-2-10  ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺪﻝ ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ.. 74

2-3  بخش سوم : تاریخچه بیمه. 75

2-3-1 تاریخچه و نحوه پیدایش بیمه در جهان. 75

2-3-2 آغاز حرفه بیمه گری.. 75

2-3-3 تاریخچه بیمه در ایران. 75

2-3-4 جایگاه صنعت بیمه بعد از انقلاب.. 78

2-3-5 تقسیم بندی انواع بیمه. 79

2-3-5-1 بیمه های اجتماعی (اجباری) 79

2-3-5-2 بیمه های بازرگانی (اختیاری) 79

2-3-5-3 بیمه های اشیاء. 80

2-3-5-4 بیمه مسؤولیت مدنی.. 80

2-3-5-5 بیمه زیان پولی.. 81

2-3-5-6 بیمه اشخاص… 82

2-3-5-7 بیمه اتکایی.. 82

2-3-6 معرفی شرکت بیمه آسیا 83

2-3   بخش سوم : پیشینه تحقیق. 84

2-3-1 سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته داخلی و خارجی: 84

فصل سوم روش تحقیق. 86

3 –1 ) مقدمه. 87

3 –  2 ) روش تحقیق. 88

(1 – 2 – 3نوع تحقیق از نظر هدف.. 88

(2 – 2 – 3نوع تحقیق از نظر گردآوری دادهها 88

(3 – 3روشهاي جمع آوري اطلاعات.. 88

3 – 4 ) تدوین پرسشنامه. 88

3 – 5 ) روايي و پايايي پرسشنامه. 89

3 – 5 – 1 ) تعيين پايايي (قابليت اعتماد) پرسشنامه. 89

3 – 5 – 2 ) تعيين روايي (اعتبار)  پرسشنامه. 90

3 – 6 ) قلمرو تحقيق. 91

3 – 6 – 1 ) قلمرو مكاني تحقيق. 91

3 – 6 – 2 ) قلمرو زماني تحقيق. 91

3 – 7 ) جامعه و نمونه آماري.. 91

3 – 7 – 1 ) جامعة آماري.. 91

3 – 7 – 2 ) نمونه آماري و روش محاسبه حجم نمونه. 91

3 – 7 – 3 ) روش نمونه گيري.. 92

3 – 8 ) متغيرهاي تحقيق. 93

3 – 9 ) روش تجزيه و تحليل اطلاعات.. 93

3 –  9 – 1 ) همبستگی.. 94

3 –  9 – 2 ) رگرسيون خطي.. 94

3 –  9 – 2 – 1 ) تعيين فرضيات آزمون. 94

3 –  9 – 2 – 2 ) محاسبه آماره آزمون. 95

3 –  9 – 2 – 3 ) تعيين مقادير بحراني.. 95

3 –  9 – 2 – 4 ) تصميم گيري.. 96

3 –  9 – 3 ) آزمون فریدمن.. 96

3-9-4) خلاصه فصل. 96

فصل چهارم تجزیه وتحیل   آماری.. 97

4 –  1 ) مقدمه. 98

4 –  2 ) تجزیه و تحلیل توصیفی تحقیق. 99

4 –  2 – 1 ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظرجنسيت.. 99

4 –  2 – 2 ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات.. 100

4 –  2 – 3 ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظر سابقه کاری.. 101

4 –  2 – 4 ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظر شغل. 102

4 –  2 – 5 ) وضعيت افراد پاسخ دهنده از نظر سن.. 103

4-3) بررسی توصیفی متغیرهای پژوهش… 104

4-4) بررسی نرمال بودن داده ها با توجه به شاخص های مورد نظر. 105

4-5)آمار استنباطی (آزمون فرضیه های تحقیق) 106

4-5-1) فرضیه ی اول. 107

4-5-2) فرضیه ی دوم. 108

4-5-3) فرضیه ی سوم. 109

4-5-4) فرضیه ی چهارم. 110

4-5-5) فرضیه ی پنجم. 111

4-5-6) فرضیه ی ششم. 112

4-5-7- جنسیت پاسخگویان بر نگرش به بازاریابی استراتژیک بر اساس راهبردهای پژوهش موثر است. 113

4-5-8- تحصیلات پاسخگویان بر نگرش به بازاریابی استراتژیک بر اساس راهبردهای پژوهش موثر است. 114

4-5-9- سابقه خدمت پاسخگویان بر نگرش به بازاریابی استراتژیک بر اساس راهبردهای پژوهش موثر است. 115

4-5-10- سن پاسخگویان بر نگرش به بازاریابی استراتژیک بر اساس راهبردهای پژوهش موثر است. 116

4-5-11- محل خدمت پاسخگویان بر نگرش به بازاریابی استراتژیک بر اساس راهبردهای پژوهش موثر است. 117

4-5-12- رتبه بندی راهبردهای پژوهش در بازاریابی استراتژیک با آزمون فریدمن.. 118

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات.. 119

5 –  1 ) مقدمه. 120

5 –  2 ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج.. 120

5 –  2 – 1 ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه اول. 120

5 – 2–2 ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه دوم. 121

5 –  2 –3 ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه سوم. 121

5 –  2 – 4 ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه چهارم. 122

5 –  2 – 5 ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه پنجم. 122

5 –  2 – 6 ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه ششم. 123

5 –  3 ) پیشنهادات تحقیق. 123

5 –  3 – 1 ) پيشنهادهاي آتي پژوهشي.. 126

5 –  4 ) مشكلات حين اجراي تحقيق. 126

منابع. 127

 

 

 

نوع فایل : ورد(docx)

تعداد صفحات : 137

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:1394

قیمت :26000تومان

دانلود پایان نامه با کلیه کارت های عضو شتاب

امتیاز بدهید

مطالب پیشنهادی

دانلود پایان نامه بررسی نقش توسعه گردشگری شهری در توسعه اجتماعی،اقتصادی

چکیده:امروزه صنعت توسعه گردشگری شهری در جهان توسعه فراوانی یافته است و بسیاری از کشورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *