چکیده:امروزه ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به عرصه اقتصاد و تجارت، منجر به شکل گیری انقلابی به نام «تجارت الکترونیکی» شده است برای موفقیت در دنیای الکترونیکی، اوّلین و مهمترین گام، برنامه ریزی جهت شناسایی موانع و محرک بکارگیری تجارت الکترونیکی می باشد. عوامل متعددی در بکارگیری و توسعه تجارت الکترونیکی مؤثر هستند که از جمله مهمترین این عوامل محرک داخلی،محرک خارجی ، موانع داخلی، موانع خارجی و عوامل سازمانی محسوب میشوند.هدف اصلی این تحقیق بررسی عوامل موثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی شرکت گلستان می باشد.در این تحقیق متغیر تجارت الکترونیک فرا مرزی به عنوان متغیر وابسته و متغیر های مستقل را محرک داخلی، محرک خارجی، موانع داخلی ،موانع خارجی و عوامل سازمانی درنظرگرفته شده است. جامعه آماریتحقیق کارشناسان شرکت گلستان می باشد. دادههای این تحقیق به تعداد ۱۳۵ عدد پرسشنامه کامل از کارشناسان شرکت گلستان در شهر تهران جمعآوری شده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف ، یک تحقیق توسعه ای کاربردی می باشد و از لحاظگردآوری داده ها توصیفی- تحلیلی به روش پیمایشی می باشد و برای تحلیل دادههای حاصل از پرسشنامهها از همبستگی، آنالیز رگرسیون ساده و چندگانه و آزمون تحلیل عاملی بهره گرفته شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که متغیرهای محرک داخلی و محرک خارجی و همچنین عوامل سازمانی (رهبری و فرهنگ) باعث ارتقای توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی می شود، همچنین موانع داخلی و خارجی مانع استقرا و گسترش توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی شرکت گلستان می باشد . یافته های تحقیق پیشنهادهایی را برای برنامهریزان و تصمیمگیران شرکت گلستان دربر داشته و توصیههایی را برای پژوهشهای آتی بیان میدارد.در ادامه مقدمه و بیان مسئله دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی ارائه شده است.
مقدمه
بکارگیری نوآوری های فنآوری در زمینه های تجاری تأثیرات شگرفی داشته است . بکارگیری نوآوریهای فن آوری، نوعی تغییر است که بر فرآیندها و اجزاء سیستم تجاری تأثیر می گذارند و عموماً اثرات مثبتی بر جای می گذارند. یکی از نوآوریهای مذکور بکارگیری ابزارهای الکترونیکی و بویژه اینترنت درسیستم تجاری است. این نوآوری و تغییر که تجارت الکترونیکی نام دارد مزایای متعددی برای سازمانها به همراه دارد ، به همین دلیل که بسیاری از شرکتها به بکارگیری آن تمایل دارند .از سو ی دیگر هما ن گونه که پورتر[۱] می گوید بکارگیری تجارت الکترونیکی اکنون یک گزینه اختیاری نیست بلکه نوعی اجبار است و شرکتها ناگزیر از به کارگیری آن هستند . بکارگیری تجارت الکترونیکی تحت تأثیر عواملی قرار دارد که تأثیرات مثبت و یا منفی در بکارگیری EC دارند. با توجه به اهمیت و نقش تجارت الکترونیک تاکنون مقالات متعددی در زمینه بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتها انجام شده است به نحوی که تعداد مقالات و تحقیقات منتشر شده در زمینه به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای بزرگ و متوسط بسیار بیشتر از شرکتهای کوچک است . به دلیل اهمیت آن نوع سازمانها و مزایای فراوان تجارت الکترونیکی در بسیاری از کشورها برنامه های کمکی آموزشی و مالی و فنی متعددی ارائه شده اند . در بکارگیری تجارت الکترونیکی معمولاً شرکتهای بزرگ با موانع مالی و زیرساختی کمتری روبرو هستند در حالیکه شرکتهای متوسط و کوچک عموماً با محدودیت منابع و به ویژه منابع مالی در جهت بکارگیری این ابزار برخوردارند . پرات در بررسی۴۴۴ شرکت دریافت که عمده این شرکتها تمایلی به تجارت الکترونیکی ندارند به نحوی که۸۰% این شرکتها از اینترنت صرفاً برای ارتباطات و گردآوری اطلاعات استفاده می کردند. همان گونه که پرات معتقد است عدم تمایل شرکتها احتمالاً ناشی از دو عامل است :عدم درک اهمیت راهبردی تجارت الکترونیکی و یا مواجهه با موانع قدرتمند در راستای بکارگیری تجارت الکترونیکی (پرات،۲۰۰۲) [۲].به کارگیری تجارت الکترونیکی نیازمند آماده سازی زیرساختهای ضروری است . آماده سازی زیرساختهای ضروری به نوبه خود مستلزم ایجاد تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری در سازمان است . از جمله تغییرات نرم افزاری می توان به تغییر نگرش مدیران و کارکنان نسبت به فناوری و تجارت الکترونیکی ، کسب مهارتهای مدیریتی و کاربردی و کارآفرینانه ، ریسک پذیری ، تغییر در فرآیندهای کاری ، تغییر در ساختار سازمانی و … اشاره نمود . تغییرات سخت افزاری شامل مواردی مانند : خرید رایانه و و ایجاد شبکه ، تامین مالی ، و… اشاره نمود . لذا در این فصل سعی بر آن است تا تعریف مناسبی از مسئله اصلی تحقیق، اهداف، وفرضیات آن ارائه گردد.
۱-۱)بیان مسئله
یکی از بخشهای عمده و کلیدی فعالیتهای اقتصادی جهان، بخش صنعت است. در این بخش نیز همانندسایر بخشها سازمانهایی در اندازههای بزرگ، متوسط و کوچک فعالیت دارند که در رقابت با همدیگر به دنبال کامیابی خود هستند. در این بخش شرکتهای کوچک سهم زیادی در فعالیتهای صنعتی کشورهایمختلف جهان دارند که بیشتر به صورت خصوصی فعالیت می کنند. در ایران نیز که به عنوان کشوری در حالتوسعه، در صدد خروج از اتکای به نفت و افزایش صادرات غیر نفتی است، صنعت از اهمیت ویژهایبرخوردار می باشد؛ چرا که فعالیت سایر بخشها نیز به نوعی وابسته به این بخش حیاتی است. در بخشصنعت ایران نیز شرکت های کوچک سهم قابل ملاحظه ای از تولیدات صنعتی رابه خود اختصاص داده اند ولذا باید مورد توجه ویژه دولت واقع شوند. شرکت های کوچک ایران در حال حاضر با مشکلات زیادساختاری، قانونی، تکنولوژی، مالی و …. مواجه بوده و قادر به تولیدمحصولاتقابلرقابتدربازارهایجهانینیستند(حسنقلیپوروآقازاده،۱۳۸۴).به نظر می رسد از راهکارهای حل چنین مشکلاتی توسعه تجارت الکترونیک میباشد. زیرا دو نیروی قدرتمند موثر بر اقتصاد جهانی وتجارت امروزه افزایش نرخ جهانیسازی و پیشرفتها در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات است(لی و همکاران ، ۲۰۰۱)[۳]. جهانیشدن که از ویژگیهای عمدهی آن دراقتصاد جهان تجارتی رو به رشد، آزادسازی مالی، خصوصیسازی و مقرراتزدایی و تسهیل افزایش سریع وغیر قابل برگشت در اطلاع رسانی و تکنولوژیهای ارتباطات است، منجربه خلق حرکتهای جدید توسعهتجاری و بنگاه های تجاری و ظهور شکل تازه ای از رقابت در دنیای تجارت و داد وستدهای بازرگانیشده است. در همین مقوله، بنگاههای کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه، که سابقاً ازحمایتهای بازارهای محلی برخوردار بوده اند، در حال حاضر مواجه با نوعی رقابت بین المللی بیرحمهستند که توسعه اقتصادی و پویایی تکنولوژیکی خود به ویژه تلاش برای دسترسی به منابع مالی، مشاورههایتخصصی، اطلاع رسانی، مهارتهای تخصصی، تکنولوژی و بازار را به مخاطره انداخته اند. از سوی دیگر،فرایند جهانی شدن، تردید نسبت به فرصتهای بالقوه بنگاههای کوچک و متوسط جهت افزایشفعالیتهای رقابتی و کسب منافع واقعی ناشی از اقتصاد مبتنی بر دانش و تخصص راگسترش داده است.بنابراین، توسعه یک راهبرد کارآمد، جامع و یکپارچه که به بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط در خصوصگسترش،بهبود وایفاینقشیویژه و منحصر به فرد در زمینه اشتغالزایی، فقرزداییوتوسعهاقتصادی-اجتماعی،کمکهایموثریارائهنماید،ضرورتیانکارناپذیرمحسوبمیشود.(طلوعی ،۱۳۸۰) تجارت الکترونیک در حال گسترش جهانی و نفوذ در تمام صنایع می باشد. این پدیده در اثر گسترش استفادهاز اینترنت، رایج و فراگیر شده است(الهی و همکاران، ۱۳۸۷). آنکتاد در گزارش تجارت الکترونیکی و توسعهسال ۲۰۰۴ بر این عقیده است که با وجود رشد فزاینده تجارت الکترونیک و افزایش روز به روز اهمیت آن، توسعه اینپدیدهدربینبنگاههایکوچکومتوسطبهکندیاتفاقمیافتد(فتحی،۱۳۸۵.(با توجه به نقش و اهمیت تجارت الکترونیک، مدتی است که در کشور ما نیز توجه ویژه ای به توسعه تجارت الکترونیک مبذول شده است که از آن جمله میتوان به ایجاد دفتر توسعه تجارت الکترونیک در وزارت بازرگانی و برگزاری کنفرانسهای متعدد ملی و بین المللی در این زمینه اشاره کرد. در این راستا شناسایی عواملمؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیک، می تواند یکی از گامهای اولیه و اساسی برای توسعه تجارت الکترونیک در ایران باشد.بنابراین با توجه به نقش و اهمیت تجارت الکترونیک، بنگاههای کوچک و متوسط و مناطق آزاد در توسعه اقتصادی ایران، هدف از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی می باشد،که ممکن است بتواند نتایج حاصل از آن علاوه بر بنگاههای مستقر در این منطقه،الگویی برای دیگر مناطق آزاد ایران و حتی سایر کشور های در حال توسعه باشد تا بتوانند استراتژیهاییبرای تشویق توسعه تجارت الکترونیک در راستای ارتقاء رشد اقتصادیشان بیابند. شواهد تجربی نشان می دهد که شرکت های فعال در محیطهای رقابتی ویژه، با شدت بیشتری نوآوریهایمربوط به فن آوری اطلاعات را بکار می گیرند(یاپ ،۱۹۹۰؛تانگ ،۱۹۹۹) و حتی تمایل بیشتری به پذیرشاینترنت دارند(چاپل و فاینت ،۲۰۰۰)[۴]. یک جنبه از محیط رقابتی که پژوهشگران در ارتباط به تصمیم برایپذیرش نوآوری مورد توجه قرار دادند، شدت رقابتی است که شرکت با آن مواجه می شود. به طور کلی باور براین است که رقابت احتمال پذیرش یک نوآوری را افزایش می دهد (تانگ، ۱۹۹۹)[۵]. در مورد تاثیر ویژگیهای سازمانی شرکت ها بر توسعه تجارت الکترونیک می توان به تاثیر سطح بین المللی کردن شرکت ها(آرنات و بریج واتر ،۲۰۰۲؛کولا و تتاگلو ،۲۰۰۳)[۶] و میزان تمرکززدایی(گراور و گوسلار،۱۹۹۳) اشاره کرد. گرایش استراتژیک شرکتها نیز میتواند نقش مهمی در توسعه تجارت الکترونیک ایفاکند(ریموند ،۲۰۰۱)[۷]. بدیهی است که شرکتهای با میزان نوآوری بیشتر تمایل بیشتری خواهند داشت تا فنآوریهای نوینی را بسط و توسعه دهند که به آنها اجازه دهد تا محصولات، فرآیندها و روشهای نوین را قبل از رقبای خود طراحی کنند(شاو ،۲۰۰۰). تحقیقات نشان داده است که مدیران شرکت هایی که دارایآموزشهای مرتبط با فن آوری اطلاعات هستند، نقش کلیدی در پذیرش این فن آوری دارند(فیچمن و کمر،۱۹۹۷)[۸]. همچنین میزان استقبال عمومی از فن آوری اطلاعات، از جنبههایی است که اثرات قابل ملاحظهایدر تصمیمگیری برای پذیرش تجارت الکترونیک دارد(برتشک و فرایگز ،۲۰۰۲).چنانچه پژوهشهای مذکور نشان می دهند، عوامل محرک های خارجی، ویژگیهای سازمان، محرک های داخلی،میزان نوآوری، ویژگیهای مدیران و فن آوری اطلاعات، در توسعه و پذیرش تجارت الکترونیک توسط مدیران بنگاههای اقتصادی تاثیرگذار بودهاند. در این پژوهش نیز پژوهشگر به دنبال این موضوع است که عوامل موثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی در شرکت گلستان بررسی نمایید، و راهکارهای برای تسهیل تجارت الکترونیک فرا مرزی در شرکت گلستان ارائه نماید.
فهرست مطالب دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توسعه تجارت الکترونیک فرا مرزی
فصل اول: کلیات طرح تحقیق.۱
مقدمه. ۱
۱-۱)بیان مسئله. ۲
۲-۱) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. ۵
۳-۱) اهداف تحقیق. ۵
۴-۱) مدل مفهومی تحقیق. ۶
۵-۱) فرضیه های تحقیق. ۷
۶-۱) روش تحقیق. ۷
۶-۱-۱ ) قلمرو تحقیق. ۷
۶-۱-۲) قلمرو مکانی تحقیق. ۷
۶-۱-۳) قلمرو زمانی تحقیق. ۷
۷-۱ ) محدودیتهای تحقیق. ۸
۸-۱)جامعه و نمونه آماری.. ۸
۹-۱) روش نمونه گیری.. ۸
۱۰-۱) ابزار گردآوری داده ها ۸
۱۱-۱) شیوه تجزیه و تحلیل داده ها ۹
۱۲-۱) تعریف واژگان.۹
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق.۱۱
مقدمه. ۱۲
۱ – ۲ ) تاریخچه تجارت الکترونیک… ۱۳
۱-۱-۲) روند پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک… ۱۴
۲-۲) تعاریف تجارت الکترونیک… ۱۶
۳-۲) مدلهای تجارت الکترونیک… ۱۶
۱-۳-۲ )مدل مصرف کننده– مصرف کننده : ۱۷
۲-۳-۲) مدل تجارت– مصرف کننده : ۱۷
۳-۳-۲) مدل تجارت- تجارت : ۱۸
۴-۳-۲) مدل مصرف کننده- تجارت : ۱۸
۴-۲) مزایای تجارت الکترونیک… ۱۸
۵-۲)عوامل موثر بر موفقیت تجارت الکترونیک… ۲۰
۶-۲) محرکها و موانع تجارت الکترونیکی.. ۲۰
۷-۲) چارچوب موفقیت تجارت الکترونیک… ۲۲
۸-۲) تشریح عوامل کلیدی.. ۲۴
۱-۸-۲)محرک داخلی.. ۲۴
۱-۱-۸-۲)رهبری هزینه. ۲۴
۲-۱-۸-۲)شهرت.. ۲۵
۳-۱-۸-۲)بازار. ۲۵
۴-۱-۸-۲)ورود به کسب و کار. ۲۶
۲-۸-۲)موانع داخلی.. ۲۶
۱-۲-۸-۲) مالی (سرمایه گذاری) ۲۶
۲-۲-۸-۲) ریسک… ۲۷
۳-۲-۸-۲) تخصص…. ۲۸
۳-۸-۲) محرک خارجی.. ۲۸
۱-۳-۸-۲)قیمت محصول. ۲۸
۲-۳-۸-۲) صرفه جویی زمان. ۲۹
۳-۳-۸-۲) تسهیل وآسودگی.. ۲۹
۴-۳-۸-۲) ارتباطات خارجی.. ۳۰
۴-۸-۲)موانع خارجی.. ۳۰
۱-۴-۸-۲) مخارج مشتری.. ۳۰
۲-۴-۸-۲) زمان تحویل. ۳۱
۳-۴-۸-۲) ریسک معامله. ۳۱
۴-۴-۸-۲)دسترسی.. ۳۲
۵-۸-۲)تشریح عوامل سازمانی.. ۳۳
۱-۵-۸-۲) جنبه های از رهبری سازمانی – نقش مدیریت عالی سازمان. ۳۳
۹-۲) تجارت الکترونیک در ایران. ۳۴
۱۰-۲) فعالیتهای انجام شده توسط وزارت بازرگانی.. ۳۶
۱۱-۲) بعضی پروژه های انجام شده در استقرار تجارت الکترونیک… ۳۷
۱۲– ۲ ) تاریخچه شرکت گلستان. ۴۱
۱-۱۲-۲) فلسفه وجودی شرکت گلستان : ۴۱
۲-۱۲-۲)چشم انداز و مدیریت : ۴۲
۳-۱۲-۲)مدیریت منابع انسانی.. ۴۳
۴-۱۲-۲)محصولات : ۴۴
۵-۱۲-۲) توانمندهای شرکت گلستان.۴۴
فصل سوم: روش تحقیق.۴۶
مقدمه. ۴۷
۳ – ۱ ) روش تحقیق. ۴۷
۳-۱-۱) نوع تحقیق از نظر هدف.. ۴۷
۳-۲-۱) نوع تحقیق از نظر گردآوری داده ها ۴۷
۳-۲) روشهای جمع آوری اطلاعات.. ۴۷
۳-۳) تدوین پرسشنامه. ۴۸
۳ – ۴ ) روایی و پایایی پرسشنامه. ۴۹
۳ – ۴ – ۱ ) تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. ۴۹
۳ – ۴ – ۲ ) تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه. ۵۰
۳ – ۵ ) قلمرو تحقیق. ۵۱
۳ – ۵ – ۱ ) قلمرو مکانی تحقیق. ۵۱
۳ – ۵ – ۲ ) قلمرو زمانی تحقیق. ۵۱
۳ – ۶ ) جامعه و نمونه آماری.. ۵۱
۳ – ۶ – ۱ ) جامعه آماری.. ۵۱
۳ – ۶ – ۲ ) نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه. ۵۱
۳ – ۶ – ۳ ) روش نمونه گیری.. ۵۲
۳ – ۷ ) متغیرهای تحقیق. ۵۲
۳ – ۸ ) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. ۵۲
۳ – ۸ – ۱ ) همبستگی.. ۵۳
۳ – ۸ – ۲ ) رگرسیون خطی.. ۵۳
۳ – ۸ – ۲ – ۱ ) تعیین فرضیات آزمون. ۵۳
۳ – ۸ – ۲ – ۲ ) محاسبه آماره آزمون. ۵۴
۳ – ۸ – ۲ – ۳ ) تعیین مقادیر بحرانی.. ۵۵
۳ – ۸ – ۲ – ۴ ) تصمیم گیری.. ۵۵
۳ – ۹ – ۲ ) تحلیل عاملی.. ۵۵
۳-۹-۲-۱)بنیانهای اولیه تحلیل عاملی: ۵۶
۳-۱۰-۲-۲)درک مفهومی تحلیل عاملی و کاربرد آن. ۵۷
۳-۹-۲-۳) مراحل اجرای تحلیل عاملی: ۵۸
۳-۹-۲-۴) معیار تعیین سطح معنی داری بارهای عاملی: ۶۶
۳ – ۱۰ ) مراحل انجام تحقیق.۶۶
فصل چهارم: یافتههای تحقیق.۶۸
۴ – ۱ ) مقدمه. ۶۹
۴ – ۲ ) تجزیه و تحلیل توصیفی تحقیق. ۷۰
۴ – ۲ – ۱ ) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظرجنسیت.. ۷۰
۴ – ۲ – ۲ ) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظرگروه سنی.. ۷۱
۴ – ۲ – ۳ ) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات.. ۷۲
۴– ۲ – ۴ ) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سابقه کاری.. ۷۲
۴ – ۳ ) تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق. ۷۳
۴ – ۳ – ۱ ) بررسی شاخصهای مرکزی و پراکندگی.. ۷۳
۴ – ۳ – ۲ ) بررسی فرضیه اول تحقیق. ۷۶
۴ – ۳– ۲– ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر محرک داخلی و توسعه تجارت الکترونیک… ۷۶
۴ – ۳ – ۳ ) بررسی فرضیه دوم تحقیق. ۷۸
۴-۳-۳-۱) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر موانع داخلی و توسعه تجارت الکترونیک… ۷۸
۴ – ۳ – ۴ ) بررسی فرضیه سوم تحقیق. ۸۰
۴ – ۳ – ۴–۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر محرک خارجی و توسعه تجارت الکترونیک… ۸۰
۴ – ۳ – ۵ ) بررسی فرضیه چهارم تحقیق. ۸۲
۴– ۳– ۵ – ۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر موانع خارجی و توسعه تجارت الکترونیک… ۸۲
۴ – ۳ – ۶ ) بررسی فرضیه پنجم تحقیق. ۸۴
۴ – ۳ – ۶ –۱ ) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر رهبری سازمانی و توسعه تجارت الکترونیک… ۸۴
۴ – ۳ – ۷ ) بررسی فرضیه ششم تحقیق. ۸۶
۴ – ۳ – ۷ – ۱) بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر فرهنگ سازمانی و توسعه تجارت الکترونیک… ۸۶
۴-۴) نتایج تحلیل عاملی اکتشافی حوزه های تحقیق. ۸۸
۴-۴-۱) جدول اشتراکات اولیه و نهایی.. ۸۹
۴– ۵ ) نتیجهگیری..۹۴
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات..۹۵
۵ – ۱ ) مقدمه. ۹۶
۵ – ۲ ) محدوده زمانی و مکانی تحقیق. ۹۷
۵ – ۳ ) یافتههای پژوهش و تحلیل نتایج.. ۹۸
۵ – ۳ – ۱ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه اول. ۹۸
۵ – ۳ –۲ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه دوم. ۹۹
۵ – ۳ –۳ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه سوم. ۱۰۰
۵ – ۳ – ۴ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه چهارم. ۱۰۱
۵ – ۳ – ۵ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه پنجم. ۱۰۲
۵ – ۳ –۶ ) یافته های پژوهش و تحلیل نتایج فرضیه ششم. ۱۰۳
۵ – ۴ ) پیشنهادات تحقیق. ۱۰۴
۵ – ۵ ) پیشنهادهای آتی پژوهشی.. ۱۰۷
منابع. ۱۰۸
منابع فارسی.. ۱۰۹
منابع لاتین.. ۱۱۱
پیوست.. ۱۱۴
پرسشنامه. ۱۱۵
نوع فایل : ورد(docx)
تعداد صفحات :۱۳۴
مقطع: کارشناسی ارشد
سال تحصیلی:۱۳۹۲
قیمت : ۲۶۰۰۰تومان