پایان نامهپایان نامه مدیریت MBAپایان نامه مدیریت آموزشیپایان نامه مدیریت اجراییپایان نامه مدیریت تحولپایان نامه مدیریت دولتی

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی کارکنان

[box type=”note” align=”aligncenter” class=”” width=””]نوع فایل :ورد (ِdoc) | حجم:520کیلوبایت (rar) | تعداد صفحات : 185| قیمت : 27۰۰۰ تومان [/box]

چکیده:”کارآفرینی”از دید دانشمندان علوم اجتماعی، فرآیندی است که در شبکه متغیری از روابط اجتماعی واقع شده است. این روابط اجتماعی می تواند رابطه کارآفرین با منابع و فرصت ها را محدود یا تسهیل نماید. تا کنون تحقیقات صورت گرفته در مورد کارآفرینی سازمانی، از نوع تعیین ویژگی های شخصیتی کارآفرینان بوده و توجه به شبکه روابط اجتماعی یا سرمایه اجتماعی نادیده گرفته شده است. درعین حال، امروزه نگاه جدی به مقوله کارآفرینی در سازمان های آموزشی وجود ندارد. این امر می تواند ناشی از دلایل مختلف از جمله نادیده گرفتن روابط و شبکه های اجتماعی باشد. از این رو هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه و تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با کارآفرینی سازمانی است. که در آموزشکده های خراسان شمالی انجام شده است، و جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان و اساتید آموزشکده ها در سال 91 تشکیل می دهند. کل جامعه آماری به تعداد 476 کارمند و استاد رسمی، پیمانی، قراردادی و حق التدریس هستند که از بین آنان 214 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای طبق جدول مورگان انتخاب شده اند. این پژوهش به روش توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته و جهت اثبات روایی و پایایی آن از پرسشنامه استاندارد و معتبر جهانی سرمایه اجتماعی با 60 گویه از طیف لیکرت و پرسشنامه محقق ساخته کارآفرینی سازمانی که توسط ابراهیم زاده و همکاران تهیه و روایی وپایایی آن به اثبات و چندین بار به اجرا گذاشته شده است، مورد استفاده قرار گرفته است . تمامی داده ها به وسیله نرم افزار spss در دو بخش توصیفی و استنباطی تنظیم شده است. در بخش توصیفی از فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و در سطح آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چند متغیره و آزمون T استیودنت استفاده شده است. نتایج حاکی از آن بوده که بین سرمایه اجتماعی با کارآفرینی سازمانی با سطح اطمینان 95 درصد آلفا(50/0) فرضیه اصلی تایید شده است، یعنی بین سرمایه اجتماعی با کارآفرینی سازمانی رابطه مستقیم وجود دارد.در ادامه مقدمه و بیان مسئله دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی کارکنان ارائه شده است.

1-1- مقدمه
سرمایه اجتماعی جامعه شامل رسوم، روابط، نگرش ها و ارزش هاست که بر تعاملات بین مردم حاکم است و به توسعه اقتصادی و اجتماعی منجر می شود. با وجود این، سرمایه اجتماعی تنها مجموعه ای از نهادها نیست که زیر بنای جامعه را تشکیل دهد، بلکه برچسبی است که کل جامعه را با هم نگه می دارد. سرمایه اجتماعی شامی ارزش ها و رسوم مشترک برای هدایت اجتماعی است که در روابط خصوصی افراد، اعتماد و یک عقل جمعی مسئولیت مدنی ظاهر می شود، و جامعه را به چیزی بیشتر از مجموعه افراد تبدیل می کند(بانک جهانی به نقل از نصیری، 1387: 11).بررسی کارآفرینی در چارچوب ساختار های احاطه شده اجتماعی، راه را برای یک چشم انداز وسیع در مورد کارآفرینی هموار می کند، به طوری که توجه را به سمت نکات مبهم و باریک که به آن، دقت نشده است جلب می کند؛ یعنی جنبه اجتماعی پدیده اقتصادی- اجتماعی، مانند کارآفرینی درون سازمانی.بیش تر تحقیقات صورت گرفته روی کارآفرینی، از نوع تعیین ویژگی های شخصیتی کارآفرینان، از نوع ساختاری و موقعیت محیطی بوده است که به دلیل عدم توجه به شبکه روابط اجتماعی(سرمایه اجتماعی) یعنی عوامل غیر اقتصادی، مورد انتقاد قرار گرفته است(یولیهو ،2004).امروزه کارآفرینی از دید دانشمندان علوم اجتماعی، فرآیندی است که در شبکه متغیری از روابط اجتماعی واقع شده است و این روابط اجتماعی می توانند رابطه کارآفرینی را با منابع و فرصت ها، محدود یا تسهیل نماید(احمدپور، 1378: 57). منظور از شبکه ، مجموعه ای از افراد است که از طریق روابط خاصی با یکدیگر در ارتباط هستند.این تحقیق به دنبال بررسی ابعاد سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی و رابطه آن دو است. به این منظور برای بررسی شبکه روابط اجتماعی از مفهوم سرمایه اجتماعی استفاده می -شود. این سرمایه از مفاهیم نوینی است که نقشی بسیار مهم تر از سرمایه فیزیکی و انسانی در سازمان ها و جوامع ایفا می کند و امروزه در جامعه شناسی و اقتصاد و به تازگی در مدیریت و سازمان به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. این مفهوم به پیوندها، ارتباط های میان اعضای یک شبکه به عنوان منبع با ارزش اشاره دارد، که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف اعضا می شود.

1-2- بیان مسئله
در دهه اخیر گسترش کاربرد مفهوم “سرمایه اجتماعی ” درفنون علمی و پژوهشی و اسناد مربوط به سیاستگزاری های اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی در کشورهای مختلف جهان با روند فزاینده ادامه دارد. امروزه سرمایه اجتماعی را یکی از اجزای ثروت ملت ها و توسعه پایدار را یکی از ابزارهای ظرفیت سازی در سازمانها،تدبیری برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و عاملی برای موفقیت برنامه های رفاه اجتماعی و ارتقای سلامت فردی و اجتماعی می دانند.به نظر رابرت پاتنام:سرمایه اجتماعی روابط بین افراد،شبکه های اجتماعی و هنجارهای اجتماعی و هنجارهای متقابل و اعتماد اجتماعی است که از این طریق حاصل می شود (صالحی هیکویی،1384).تاثیر سرمایه اجتماعی در توسعه دانش سازمانی و یادگیری سازمانی،سازمان ها را به سازمان دانش محور تبدیل و آن ها را در جهت رسیدن به سازمان یادگیرنده شدن نزدیک می کند(امین بیدختی،نظری،1388 :57).در عصر حاضر برای توسعه بیش تر از آنچه به سرمایه های اقتصادی،فیزیکی و انسانی نیازمند باشیم،به “سرمایه اجتماعی” نیازمندیم،زیرا بدون این سرمایه استفاده از سایر سرمایه ها ممکن نمی باشد.مفهوم سرمایه اجتماعی به پیوند ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منبعی با ارزش اشاره دارد که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف می شود. به عبارت دیگر،سرمایه اجتماعی در پرتو ارتباطات متقابل باعث نزدیکی انسان ها به یکدیگر شده و همکاری را تسهیل می نماید(صالحی امیر و کاوسی،1387).مفهوم سرمایه اجتماعی در واقع پل ارتباطی جدیدی بین اقتصاد،جامعه شناسی و علوم سیاسی خواهد بود تا با نگرش جدیدتر به بررسی ارزش های اجتماعی،مخصوصا ارزش ارتباطات مردمی برای دستیابی به اهداف مشترک بپردازد.افراد جامعه ای که قادر باشند در فضایی اعتمادی از شبکه های اجتماعی و اطلاعاتی به طور گسترده برای تشخیص و استفاده از فرصت های تجاری، سیاسی ،تامین مالی،تامین شغل و چیدمان بهتر تخصیص منابع سود جویند،سرمایه اجتماعی بیش تری دارند.به طور کلی سرمایه اجتماعی ،به عنوان یک مفهوم،بار معنایی مثبتی به خود گرفته است،بطوری که سرمایه اجتماعی عاملی به منظور افزایش کارایی و بهره وری اموری چون تحصیلات،مهارت ها،چیدمان های تولیدی و اجتماعی به نظر می آید که با تمرکز بر ساختار های اجتمعی چون ساختار خانواده ها،دوستی ها،هماسایگی ها،سازمان های غیر دولتی و هنجارهای عمومی،افزایش التزام شهروندی به منظور انسجام بیش تری بین افراد و ساختارهای اجتماعی را نوید می دهد(جان فیلد/ترجمه،متقی،1385).فرآیند تغییر و تحول مستمر و پرشتاب در آغاز هزاره سوم میلادی،از عمده ترین جریان های حاکم بر حیات بشری و از مهمترین مشخصات بارز آن به شمار می رود و فرآیند کارآفرینی و خلاقیت که اساس و بسترساز تغییر و تحول و دگرگونی است در این خصوص نقش بسیار بنیادین و تعیین کننده ای ایفا می کند(سعیدی کیا،1386).نگاهی به کارآفرینی در چارچوب ساختارهای احاطه شده اجتماعی راه را برای یک چشم انداز وسیع در مورد کارآفرینی هموار می سازد،به طوری که توجه را به سمت نکات مبهم و کم تر پرداخته شده،یعنی جنبه اجتماعی پدیده اقتصادی-اجتماعی،همچون کارافرینی سازمانی جلب می کند.اخیرا سرمایه اجتماعی باعث ایجاد تئوری هایی شده است که پایه ای برای سایر مطالعات مدیریت می باشد.این سرمایه از مفاهیم نوینی است که نقشی بسیار مهم تر از سرمایه فیزیکی و انسانی در سازمان ها و جوامع ایفا می کند و امروزه در جامعه شناسی و اقتصاد و بتازگی در مدیریت و سازمان به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته که به پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منابع با ارزش اشاره دارد و با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف اعضا می شود.درغیاب سرمایه اجتماعی،سایر سرمایه ها اثربخشی خود را از دست داده و پیمودن راه های توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی ،ناهموار و دشوار می گردد(بیکر،1382 :20).امروزه کارآفرینی از دید دانشمندان علوم اجتماعی فرآیندی است که در شبکه متغیری از روابط اجتماعی واقع شده است و این روابط اجتماعی می تواند رابطه کارآفرینی را با منابع و فرصت ها،محدود یا تسهیل نماید(احمدپور،1378 :134 ).رقابت شدید بین سازمانها،شرکتها،کاهش کارآمدی مدیریت سنتی در این عرصه و رشد سریع شرکتهای کوچک،سبب شد که سازمانها اهمیت ویژه ای برای نوآوری قائل شود،زیرا نوآوری تنها تضمین برای بقا در عرصه رقابت می دانند،از این روسعی کردند افراد خلاق و کارآفرین را که پدید آورندگان اصلی محصولات در سازمان بودند،تشویق کنند که در سازمان بمانند و ایده های خود را در سازمان محقق سازند.” پینکات”این افراد را کارآفرینان سازمانی نام نهاد(همان منبع :136).سرمایه اجتماعی،به عنوان یک پدیده اجتماعی باعث بروز خلاقیت،ایده پروری،تسهیل رفتارهای نوآورانه و ریسک پذیری می شود(کلمن ،1990: 100).و در فعالیتهای کارآفرینانه نقش مهمی دارد؛چرا که کارآفرینی یک فرآیند اجتماعی-اقتصادی است که از دوطریق به شرایط و بافت اجتماعی متکی است:نخست آن که کارآفرینان افرادی هستند که محصول محیط اجتماعی خود هستند و دوم این که کارآفرینی یک فعالیت اجتماعی است و در نتیجه وجود یا عدم پیوندها و ارتباطات اجتماعی بر ماهیت کسب و کار تاثیر می گذارد(آلیستر و اندرسون ، 2002 :3).رابطه بین سرمایه های انسانی،فکری،اجتماعی،فیزیکی و ……. یک رابطه چند وجهی است که در این میان رابطه کارآفرینی و سرمایه اجتماعی دارای اهمیت ویژه ای است که سایر سرمایه ها تقویت می گردد و بوسیله این سرمایه فعالیت کارآفرینانه معنا می یابد از طرف دیگر کارآفرینی در پرورش صور گوناگون سرمایه سهیم است.چرا که در عصرحاضر که به عصر ارتباطات و اطلاعات مشهور است در قالب شبکه اجتماعی است که سایر سرمایه ها تقویت می گردد و بوسیله این سرمایه ها فعالیت کارآفرینانه معنا می یابد. از طرف دیگر نیز کارآفرینی در پرورش صور گوناگون سرمایه سهیم است.باتوجه به آنچه گذشت و همچنین نقشی که آموزشکده ها بعنوان یکی از نهادهای اثرگذار در توسعه اجتمایی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی هر جامعه ای دارد ،تحقیق حاضر به بررسی و ارزیابی وضعیت مولفه های سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی کارکنان آموزشکده های خراسان شمالی پرداخته تا به پاسخ این سوال دست یابد:آیا بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در آموزشکده های استان خراسان شمالی رابطه وجود دارد؟ در ادامه فهرست مطالب دانلود پایان نامه ارائه شده است. 

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی کارکنان

فهرست مطالب دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی کارکنان

 

چکیده.1فصل اول :کلیات تحقیق

1-1-مقدمه.3
1-2-بیان مسئله.4
1-3-اهمیت وضرورت تحقیق.6
1-4-اهداف تحقیق..9
1-5-فرضیه های تحقیق.9
1-6-متغییرهای تحقیق.10
1-7-تعاریف نظری وعملیاتی متغییرها.10
1-7-1-تعریف نظری10
1-7-2-تعاریف عملیاتی11

فصل دوم :ادبیات و پیشینه تحقیق

1-2-مقدمه14
2-2-مفهوم سرمایه .14
2-3-مفهوم اجتماعی.15
2-4-انواع سرمایه.15
2-5-آیا مفهوم “سرمایه”برای درک روابط اجتماعی مناسب است؟16
2-6-سیر تاریخی تحولات سرمایه اجتماعی.17
2-7-تعریف سرمایه اجتماعی18
2-8-هدف سرمایه اجتماعی.24
2-9-سرمایه اجتماعی چه ایده هایی را با خود آورده است؟.25
2-10-سرمایه انسانی وسرمایه اجتماعی..26
2-11- مولفه ای کلیدی وشاخص های سرمایه اجتماعی..28
2-12- چگونگی افزایش موجودی سرمایه اجتماعی .35
2-13-دیدگاه های مطرح در سرمایه اجتماعی38
2-14- پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی.39
2-15-روشهای اندازه گیری سرمایه اجتماعی ..40
2-16- نمونه ای از تهدیدات سرمایه اجتماعی..40
2-17- منفعت عمومی سرمایه اجتماعی..41
2-18- رویکردهای سرمایه اجتماعی1
2-19- بررسی ارتباط عناصر سرمایه اجتماعی و کارکردهای دولت، صنعت و دانشگاه . 42
2-19-1- دولت و کارکردهای آن در رابطه با صنعت و دانشگاه.42
2-19-2- صنعت و کارکردهای آن در رابطه با دولت و دانشگاه.43
2-19-3- دانشگاهخ و کارکردهای آن در رابطه با دولت و صنعت.43
2-20- اهمیت سرمایه اجتماعی در بحث های سازمان و مدیریت.45
2-21- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی.46
2-22- کارآفرین کیست..50
2-23- ویژگی های کارآفرینان..50
2-24- کارآفرینی سازمانی..52
2-25- اهمیت و ضرورت کارآفرینی سازمانی..60
2-26- عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی.60
2-26-1- توسعه فرهنگ کارآفرینانه سازمانی.62
2-26-2- قابلیت مدیران کارآفرین.63
2-26-3- فرهنگ سازمان کارآفرین64
2-26-4- فضای خلاق.65
2-26-5- اختصاص فضای لازم برای ارائه افکار خلاق.65
2-26-6- برقراری یک سیستم پیشنهادی.65
2-26-7- ایجاد واحد مخصوص خلاقیت..66
2-26-8- آموزش خلاقیت..66
2-27- تدوین برنامه های فعالیت کاری در کارآفرینی سازمانی..67
2-28- تعهد سازمانی به مفهوم کارآفرینی سازمانی..68
2-29- محیط مناسب برای کارآفرینی سازمانی…68
2-30- مشخصات سازمان های کارآفرین70
2-31- مدیریت کارآفرینی سازمانی.71
2-32- ویژگی های رهبری کارآفرین سازمانی…72
2-33- کارآفرینی دانشگاه و آموزش عالی..72
2-34- استراتژی های کارآفرینی در سازمان..75
2-35- استراتژی های کارآفرینی سازمانی.75
2-36- برنامه ریزی برای کارآفرینی سازمانی.76
2-36-1- تعیین الگوی کارآفرینی سازمانی.77
2-37- فرآیندی برای کارآفرین سازمانی…77
2-38- مراحل فرآیند کارآفرینی سازمانی..78
2-39- برخی ازمهمترین اصول نوآوری..79
2-40- عوامل موفقیت کارآفرینان سازمانی..79
2-41- مشخصات کارآفرینان سازمانی..80
2-42- تاثیر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و منافع حاصل از کارآفرینی.81
2-43- مشخصات محیط های جذاب برای کارآفرینی82
2-44- ارزیابی و اداره طرح های کارآفرینانه سازمان..82
2-45- موانع رشد و توسعه کارآفرینی سازمانی..83
2-46- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی…83
2-46-1- جبر و سکون در سازمان..84
2-46-2- دیوان سالاری.85
2-46-3- شیوه های نادرست پاداش.85
2-46-4- نیاز به سودهای کوتاه مدت..85
2-47- سرمایه اجتماعی و کارآفرینی..86
2-48- رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی.86
2-49- چهارچوب مدل استون…88
2-50- سرمایه اجتماعی مبتنی بر منطقه و کارآفرینی..91
2-51- سرمایه اجتماعی تسهیل کننده و بازدارنده کارآفرینی91
2-52- پیشینه تحقیق.92
2-53- دانشگاه کارآفرین به عنوان یک سازمان کارآفرین..93
2-54- مدلهای کارآفرینی درون سازمانی.94
2-55- مدلهای سازمان کارآفرینی.95
2-55-1- پژوهش های انجام شده مرتبط با کارآفرینی سازمانی داخل کشور.96
2-55-2- پژوهش های انجام شده مرتبط با سرمایه اجتماعی در داخل کشور.101
2-55-3- پژوهش های انجام شده مرتبط با سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در داخل کشور..102
2-55-4- تحقیقات انجام شده مرتبط با سرمایه اجتماعی در خارج از کشور..104
2-55-5- تحقیقات انجام شده مرتبط با کارآفرینی سازمانی در خارج از کشور.106
2-55-6- تحقیقات انجام شده مرتبط با سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در خارج از کشور..107
2-56- نتیجه گیری کلی از ادبیات تحقیق..109
2-57- چهرچوب نظری تحقیق111

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- متغیرهای تحقیق.114
3-2- روش تحقیق.114
3-3- جامهع آماری..114
3-4- حجم نمونه.114
3-5- روش نمونه گیری115
3-6- ابزار گردآوری داده ها.115
3-6-1- پرسشنامه سرمایه اجتماعی115
3-6-2- پرسشنامه کارآفرینی سازمانی..116
3-7- اعتبار و روایی پرسشنامه.117
3-7-1- اعتبار.117
3-7-2- روایی.118
3-8- روش گردآوری اطلاعات118
3-9- روشهای تجزیه و تحلیل119
3-9-1- روش توصیفی.119
3-9-2- روش استنباطی…119

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه.121
4-2- یافته های توصیفی، مشخصات عمومی پاسخگویان121
4-2-1- جدول فراوانی سن پاسخگویان.121
4-2-2- جدول فراوانی جنسیت پاسخگویان.123
4-2-3- جدول فراوانی توزیع پرسشنامه در آموزشکده های استان..124
4-2-4- جدول فراوانی سمت پاسخگویان125
4-2-5- جدول فراوانی نوع استخدام پاسخگویان.126
4-2-6- جدول فراوانی سابقه کارپاسخگویان127
4-3- آمار توصیفی مؤلفه های هر یک از متغیرهای مستقل و وابسته.128
4-4- تحلیل استنباطی داده ها..129
4-4-1- نتایج حاصل از فرضیه اصلی تحقیق.129
4-4-2- نتایج حاصل از فرضیه فرعی اول تحقیق..130
4-4-3- نتایج حاصل از فرضیه فرعی دوم تحقیق.131
4-4-4- نتایج حاصل از فرضیه فرعی سوم تحقیق.132
4-4-5- نتایج حاصل از فرضیه فرعی چهارم تحقیق.133
4-4-6- نتایج حاصل از فرضیه فرعی پنجم تحقیق134
4-4-7- نتایج حاصل از فرضیه فرعی ششم تحقیق..134
4-4-8- نتایج حاصل از فرضیه فرعی هفتم تحقیق.135
4-5- فرضیه جهت دار.137
4-5-1- نتایج حاصل از یافته هایپژوهش..137
4-5-2- نتایج حاصل از فرضیه جهت دار..138
4-6- بررسی تاثیر متغیرهای مداخله گر در تحقیق138
4-6-1- بررسی تاثیر جنسیت.138
4-6-2- بررسی تاثیر سن…139
4-6-3- بررسی تاثیر سابقه کار.140
4-6-4- بررسی تاثیر سمت.141

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1- نتایج حاصل از فرضیه اصلی تحقیق.144
5-1-1- بحث و تفسیر.144
5-2- نتایج حاصل از فرضیه فرعی اول..145
5-2-1- بحث و تفسیر.145
5-3- نتایج حاصل از فرضیه فرعی دوم.146
5-3-1- بحث و تفسیر.146
5-4- نتایج حاصل از فرضیه فرعی سوم..147
5-4-1- بحث و تفسیر..147
5-5- نتایج حاصل از فرضیه فرعی چهارم..147
5-5-1- بحث و تفسیر….147
5-6- نتایج حاصل از فرضیه فرعی پنجم..149
5-6-1- بحث و تفسیر..149
5-7- نتایج حاصل از فرضیه فرعی ششم..150
5-7-1- بحث و تفسیر..150
5-8- نتایج حاصل از فرضیه فرعی هفتم.151
5-8-1- بحث و تفسیر.151
5-9- نتایج حاصل از فرضیه جهت دار.152
5-10- نتیجه گیری..152
5-11- محدودیت های تحقیق.153
5-12- پیشنهادهای تحقیق..154
5-12-1- پیشنهادهای مبتنی بر فرضیه های تحقیق..154
5-12-2- پیشنهاد به مسئولان و برنامه ریزان در رابطه با کارآفرینی157
5-12-3- پیشنهاد به مسئولین در رابطه با سرمایه اجتماعی158
5-12-4- پیشنهاد به سایر محققین..159
منابع فارسی.160
منابع لاتین.166

 

 

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]

نوع فایل : ورد(doc)

تعداد صفحات :185

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹۲

قیمت : 27۰۰۰ تومان[/box]

5/5 - (1 امتیاز)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا