دانلود پایان نامه ارزیابی اثرات شناخت محصول و ارزش دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول
[box type=”note” align=”aligncenter” class=”” width=””]نوع فایل :ورد (ِdoc) | حجم:616کیلوبایت (rar) | تعداد صفحات : 134| قیمت : 26۰۰۰تومان [/box]
چکیده:در دنیای رقابت های فزاینده امروز، شرکت هایی موفق خواهند بود که رضایت مشتریان خود را بیشتر تأمین کنند. شرکت هایی که صرفا به دنبال فروش کوتاه مدت نبوده و کسب رضایت بلندمدت مشتری را از طریق ارائه کالاها و خدمات همراه با ارزش برتر و متمایز وجهه همت خود قرار دهند. هدف اصلی پژوهش بررسی و شناسایی اثرات شناخت محصول و ارزش (سنتی) دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول نوآوری شده می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، پژوهشي كاربردي و از نظر روش جمع آوري داده ها، همبستگی است.براي جمع آوري داده هاي پژوهش از ابزار پرسشنامه استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر، كلية مصرف کنندگان محصولات شرکت مینو در شهر تهران ميباشد. داده هاي اين پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاري مورد تجزيه و تحلیل قرار گرفت،نتایج نشان داد که شوق و اراده مصرف کننده بر شناخت محصول و شناخت محصول مورد نظر بر اصالت ذهنی محصول تاثیر معناداری دارد.همچنین اصالت ذهنی محصول بر نیت خرید، قیمت دریافت شده، ریسک دریافت شده و نیت مصرف تاثیر گذار می باشد.همچنین اصالت عینی محصول بر بر نیت خرید، قیمت دریافت شده و نیت مصرف تاثیر گذار می باشد.در ادامه مقدمه ،بیان مسئله و اهمیت و ضرورت دانلود پایان نامه ارزیابی اثرات شناخت محصول و ارزش دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول ارائه شده است.
مقدمه
اخیرا مسائل مربوط به آینده بازاریابی مخصوصا این مساله که آیا بازاریابی سنتی مناسب شرایط غالب قرن حاضر است یا خیر، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. هرچند در مورد به کار گیری اصل اساسی و اولیه بازاریابی یعنی برآوردن نیازهای مشتریان اجماع نظر وجود دارد، اما بحث بر سر این است که محیط کنونی بازار با تغییرات بنیادی نسبت به دهه 60 میلادی تغییر در روش های اجرای اصول را ضروری می سازد.در دنیای امروز بایستی از بازارهای بالغ و به حد کمال رسیده ای سخن گفت که ویژگی های متفاوتی نسبت به گذشته دارند و از مهم ترین ویژگی های آنها می توان به مهارت و قدرت مشتری و کاهش تأثیر تبلیغات بر وی اشاره نمود.
امروزه عرضه کنندگان در بازار کالاهای صنعتی و مصرفی با مشتریانی مواجهند که تقاضاهای نامحدودی دارند اما کم تر تحت تأثیر ابزار های سنتی بازاریابی قرار می گیرند. از سوی دیگر محصولات بازار از دید مشتری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند چنان که نام تجاری محصول مورد نظر مشتری در دسترس وی نباشد به راحتی «برند» دیگری را جایگزین آن می کند و این نشاندهنده کاهش وفاداری مشتریان است. رقابت قیمتی نیز معنی سابق را از دست داده است و سازمان های بازار گرا و مشتری مدار به جای رقابت بر سر قیمت به حفظ و ارتقای وفاداری مشتری به عنوان ابزاری جدید در بازاریابی می اندیشند (Martin Christopher، 1996،P.55-56).شرکت هایی که صرفا به دنبال فروش کوتاه مدت نبوده و کسب رضایت بلندمدت مشتری را از طریق ارائه کالاها و خدمات همراه با ارزش برتر و متمایز وجهه همت خود قرار دهند.در این بازار فوق العاده پویا مشتری از سازمان انتظار دارد که بیشترین ارزش ها را با مناسب ترین قیمت عرضه کند و سازمان ها نیز مدام به دنبال روش های جدید و ایجاد نوآوری در خلق و ارائه ارزش هستند و حتی از ارزش مشتری تحت عنوان «منبع آتی مزیت رقابتی» خویش نام می برند. (2004، P.398 Khanh & Kandampully).گروه صنعتی مینو نام یک شرکت ایرانی مستقر در خرمدره است که در سال ۱۳۳۸ خورشیدی توسط علی خسروشاهی بنیان نهاده شد و در ۱۶ آبان همان سال فعالیت تولیدی خود را با تأسیس شرکت صنعتی پارس مینو آغاز کرد. و هماکنون با تولید انواع بیسکوئیت، شکلات، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور فعالیت میکند.گروه صنعتی مینو در حال حاضر به صورت هلدینگ و زیر نظر شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان اداره میشود که متشکل از ۱۲ شرکت حقوقی مستقل است. تا سال ۱۳۵۷ مدیریت کارخانه به عهده علی خسرو شاهی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت؛ و از سال ۱۳۸۰، ۵۱ درصد سهام به شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان واگذار گردید.شرکت صنعتی پارس مینو از ابتدای فعالیت و در طول نیم قرن حیات صنعتی خود، نقش محوری و پیشتاز را در صنعت غذایی کشور در زمینه تولید انواع بیسکوئیت، محصولات شکلاتی، ویفر، آدامس و پفک داشته است . با توجه به راه اندازی خطوط جدید (تولید آدامس دراژه با سیستم تمام اتوماتیک و آدامس استیک با برند white ، chic، tirol و آدامس بدون قند (برای اولین بار در ایران) تولید محصول چوب شور مغزدار برای اولین بار در ایران و تولید شکلات با تکنولوژی روز دنیا در آستانه آغاز نیم قرن دوم تولید خود به خودکفایی کشور در این صنعت می اندیشد.با توجه به نوع مدیریت شرکت و پیشرفت تکنولوژی روز دنیا در تولید محصولات متنوع و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان ،رقابت و پیشتاز بودن در این صنعت نیاز به فعالیت مداوم و برنامه ریزی استراتژیک دارد.لذا در این تحقیق به بررسی وشناسایی اثرات شناخت محصول و ارزش (سنتی) دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول نوآوری شده می پردازیم.
در جهان کنونی که امکان تولید انبوه کالا و خدمات، زمینه افزایش عرضه در مقایسه با تقاضا را فراهم آورده است، برای تولیدکنندگان راهی جز جلب رضای مشتری باقی نمانده و دیگر نمیتوان حیطه بازار و عرضه را با ابزارهای محدود گذشته تعریف کرد. تجربه نشان داده است، سازمانهایی که از منظر سنتی به مفاهیم مشتری،کالا، بازار، فروش، خرید، رقابت،قیمت، کیفیت و … نگاه کرده و می کنند علاوه برکسب نکردن موفقیت، سرمایه های خود را هم ازدست داده اند. با ظهور اقتصاد رقابتی مفاهیمی چون مشتری مداری و کسب رضایت مشتری، پایه و اساس کسب و کار تلقی شده و سازمانی که بدان بی توجه باشند از صحنه بازار حذف می شوند. امروزه نقش مشتریان از حالت پیروی از تولیدکننده به هدایت سرمایه گذاران، تولید کنندگان وحتی محققان و نوآوران مبدل گشته است.همچنین نقش ارزش ادراک شده به طورفزایندهای مورد توجه مشتریان و بازاریان قرارگرفته است به دلیل اینکه ارزش ادراک شده مشتری یکی از قدرتمندترین نیروها در بازار امروز می باشد(فروزند،1389). مشتری تنها تا زمانی وفادار خواهد ماند که احساس کند ارزش بهتری را کسب کرده است در مقایسه با آنچه که او میتوانست با تغییر موضع خود به سوی عرضه کنندگان دیگر کسب نماید. رﺳﺎﻟﺖ و ﻫﺪف ﺷﺮﮐﺖ ﺳﻬﺎﻣﯽ ﻋﺎم ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ در ﻧﻬﺎﯾﺖ، ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﮐﺮدن ﺛﺮوت ﺳﻬﺎﻣﺪاران و ﺑﻪ ﺗﺒﻊ آن ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﮐﺮدن ﺳﻮد ﺧﺎﻟﺺ ﺷﺮﮐﺖ در ﻫﺮ ﺳﺎل ﺑﻮده و در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪن ﺑﻪ ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﺑﯿﺴﮑﻮﯾﺖ و ﺷﮑﻼت در ﺳﻄﺢ ﮐﺸﻮر اﺳﺖ. روﯾﮑﺮد ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﺳﻼﻣﺖ، ﻧﺸﺎط و ﺷﺎداﺑﯽ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن اﺳﺖ. ﻻزﻣﻪ اﯾﻦ ﮐﺎر ﺗﺤﻘﯿﻖزﯾﺎد در ﺣﻮزهﻫﺎي ﺗﻐﺬﯾﻪ ، ﺳﻼﻣﺖ مشترگرایی و ﺑﻬﺮهﮔﯿﺮي از ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎي ﻋﻠﻤﯽ در اﯾﻦ ﺣﻮزهﻫﺎ در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺟﺪﯾﺪ اﺳﺖ. ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺎ داﺷﺘﻦ ﯾﮏ ﺑﯿﻨﺶ ﮔﺴﺘﺮده ﺑﺮاي اﻧﺠﺎم ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎ ﺑﺮاي ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻧﺶ، ﺳﻌﯽ در اﯾﻔﺎي ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺧﻮد ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﻤﮑﻦ دارد. ﻫﺪف ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ ﺑﺮآورده ﮐﺮدن ﻧﯿﺎزﻫﺎي ﻣﺘﻨﻮع و روزاﻧﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻧﺶ از ﻃﺮﯾﻖ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ و ﻓﺮوش ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻋﺎﻟﯽ اﺳﺖ. اﻃﻤﯿﻨﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ دارﻧﺪ ﺣﺎﺻﻞ ﺗﻼشﻫﺎي ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺷﺮﮐﺖ در ﺣﻮزه ﻫﺎي ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ، ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ اﯾﺠﺎد راﺑﻄﻪ ﻗﻮي ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن و ﺟﻠﺐ اﻋﺘﻤﺎد آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺷﺮﮐﺖ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ ﺗﻼش در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺳﺎﻟﻢ، ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺎﻻ و ﻣﻐﺬي ﺑﺮاي ﺑﺮآورده ﮐﺮدن ﻧﯿﺎزﻫﺎي ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻧﺶ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺷﺮﮐﺖ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ ﺗﻼش ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺗﻨﻮﻋﯽ از ﻣﺤﺼﻮﻻت را ﺑﺮاي ﻫﻤﻪ ﺳﻼﯾﻖ و ذاﺋﻘﻪﻫﺎ فراهم کند(امیدنامه شرکت مینو،1380).بنابراین، ایجاد ارزش برای مشتریان امری ضروری است زیرا سطح بیشتر رضایت و ارزش مشتری، سازمان را به سمت سطح های بالاتر وفاداری مشتریان و در نتیجه وضعیت رقابتی قویتر و سهم بیشتر بازار هدایت می کند.
فهرست مطالب دانلود پایان نامه ارزیابی اثرات شناخت محصول و ارزش دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول
فصل اول کلیات تحقیق
1-1- مقدمه 2
1-2- بيان مسئله پژوهش 2
1-3- اهميت و ضرورت پژوهش 3
1-4- اهداف تحقيق 4
1-4-1- اهداف اصلي 4
1-4-2- اهداف فرعي 5
1-5- چارچوب نظري تحقيق 5
1-6 – مدل مفهومی تحقیق 11
1-7- فرضيات پژوهش 12
1–8- قلمرو تحقيق 12
1-8-1- قلمرو موضوعي تحقيق 12
1-8-2- قلمرو مکاني تحقيق 13
1-8-3- قلمرو زماني تحقيق 13
1-9- جامعه آماري 13
1-10- تعاريف اصطلاحات و متغيرهاي تحقيق 14
1-10-1 تعریف مفهومی 14
1-10-2 تعریف عملیاتی 15
فصل دوم ادبیات نظری تحقیق
مقدمه 18
2-1 بخش اول: مباني علمی و نظري 18
2-1-1 مفهوم ارزش 18
2-1-2 ارزش از دیدگاه مشتری 18
2-1-3 ارزش از دیدگاه مشتری 21
2-1-4 گروه های ارزش 21
2-1-5 مدل های ارزش از دید مشتری 22
2-1-6 مدل مؤلفه های ارزش 22
2-1-6-1 مدل نسبت هزینه- فایده 23
2-1-6-2 مدل وسیله- نتیجه 25
2-1-6-3 مدل ابعاد کلیدی ارزش از دید مشتری 25
2-1-7 ارزش دریافت شده: 28
2-1-8 شور وشوق: 28
2-1-9 شناخت محصول: 28
2-1-10 اصالت مشتری: 29
2-1-11 اصالت عینی: 29
2-1-12اصالت ذهنی: 30
2-1-13قصد و نیت خرید 30
2-1-14قیمت دریافت شده 31
2-1-15چارچوب نظري تحقيق 32
16-1-2 مدل مفهومی تحقیق 37
2-2بخش دوم:توضیح مختصر در مورد گروه صنعتی مینو 38
2-2-1پیشینه شرکت مینو 38
2-2-2 شرکت مینو پس از انقلاب 40
2-2-3 برند مینو 41
3-2پیشینه تحقیق 42
2-3-1 پیشینه داخلی و خارجی 42
فصل سوم روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه 46
3-2 مراحل انجام تحقیق: 46
3-3- جهت گيري پژوهش: 47
3-4- متغيرهاي پژوهش: 48
3-5- جامعه و نمونه آماري 49
3-6- روش نمونه گيري 49
3-7- حجم نمونه 49
3-8- روشهای گردآوری اطلاعات 50
3-8-1- انواع ابزارها 50
3-9- مراحل طراحي پرسشنامه 51
3-9-1- محتواي پرسشنامه 51
3-9-2- مقياس اندازه گيري پرسشنامه 53
3-10- روايي و پايايي پرسشنامه 54
3-10-1- تعيين پايايي (قابليت اعتماد) پرسشنامه 54
3-10-2- تعيين روايي (اعتبار) پرسشنامه 55
3-10-2-1- عوامل مؤثر بر ضريب قابليت اعتماد 56
3-11- روش تجزیه و تحلیل دادهها 56
3-11-1- آمار توصیفی: 57
3-11-2-آمار استنباطی: 57
3-11-2-1- مدل یابی معادلات ساختاری 58
3-11-2-1-1- مدل ساختاری 58
3-11-2-1-2- تحلیل عاملی تأییدی (مدل اندازه گیری) 59
3-11-2-1-3- شاخصهای برازش مدل 60
فصل چهارم تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه 63
4-1-آمار توصیفی مربوط به نمونه تحقیق 64
4-2-آزمون نرمال بودن متغیرها 68
4-3 تحلیل عاملی تاییدي متغیر هاي پژوهش 70
4-4- مدل اندازه گیری 73
4-4-1- نتایج تحلیل عاملی مربوط به گویه های شوق و اراده 74
4-4-2- نتایج تحلیل عاملی مربوط به گویه های شناخت محصول 75
4-4-3- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های خود اصالتی 76
4-4-4- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های ارزش دریافت شده محصول 77
4-4-5- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخصهای اصالت ذهنی 78
4-4-6- نتایج تحلیل عاملی مربوط به اصالت عینی 79
4-4-7- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های قصد خرید 80
4-4-8- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های ادراک قیمت 81
4-4-9- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های ریسک دریافت شده 82
4-4-10- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های نیت مصرف 83
4-5- ارزیابی بخش ساختاری 84
4-5-1برازش مدل 85
4-6مدل نهایی تحقیق 86
4-7-آزمون فرضیات 88
4-8-خلاصه 94
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه 96
5-2- يافته هاي پژوهش و تحليل نتايج 96
5-2-1- نتایج آمار توصیفی 96
5-2-2- نتیجه گیری فرضیات 98
5-2-2-1- نتیجه گیری فرضيه اول 98
5-2-2-2- نتیجه گیری فرضيه دوم 98
5-2-2-3- نتیجه گیری فرضيه سوم 98
5-2-2-4- نتیجه گیری فرضيه چهارم 98
5-2-2-5- نتیجه گیری فرضيه پنجم 99
5-2-2-6- نتیجه گیری فرضيه ششم 99
5-2-2-7- نتیجه گیری فرضيه هفتم 99
5-2-2-8- نتیجه گیری فرضيه هشتم 99
5-2-2-9- نتیجه گیری فرضیه نهم 100
5-2-2-10- نتیجه گیری فرضیه دهم 100
5-2-2-11- نتیجه گیری فرضیه یازدهم 100
5-2-2-12- نتیجه گیری فرضیه دوازدهم 101
5-2-2-13- نتیجه گیری فرضيه سیزدهم 101
5-2-2-14- نتیجه گیری فرضيه چهاردهم 101
5-2-2-15- نتیجه گیری فرضيه پانزدهم 101
5-3 تحلیل مقایسهای 102
5-4 پیشنهادات مبتنی بر نتایج تحقیق 103
5-5- پيشنهادهاي آتي پژوهشي 105
5-6- مشكلات و محدوديتها حين اجراي تحقيق 106
منابع 107
پیوست ها و پرسشنامه 110
[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]
نوع فایل : ورد(doc)
تعداد صفحات :134
مقطع: کارشناسی ارشد
سال تحصیلی:۱۳۹6
قیمت : 26۰۰۰تومان[/box]