وردپرس مانیا قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > پایان نامه > دانلود پایان نامه مطالعه رابطه بین خط مشی های تقسیم سود سهام با معیارهای مختلف نقد شوندگی و عامل عدم نقد شوندگی

دانلود پایان نامه مطالعه رابطه بین خط مشی های تقسیم سود سهام با معیارهای مختلف نقد شوندگی و عامل عدم نقد شوندگی

نوع فایل :ورد (ِdocx) | حجم:۲,۶۱۱کیلوبایت (rar) | تعداد صفحات : ۱۲۱| قیمت : ۵۰۰۰ تومان

چکیده:با توجه به اهمیت نقد شوندگی سهام شرکتها در بازار سرمایه ، تحقیق حاضر در پی بررسی عوامل موثر بر نقد شوندگی است . در این راستا تاثیر سیاست های تقسیم سود سهام بر نقد شوندگی سهام شرکتها مورد آزمون قرار گرفته است . در این تحقیق از رگرسیون خطی چند گانه برای کلیه اطلاعات استفاده شده است . کلیه فرضیه ها بر روی ۱۸۵ عضو نمونه انجام شده است . نتایج تحقیق نشان می دهد ، در سطح ۹۵ درصد اطمینان بین سیاست تقسیم سود و رتبه نقد شوندگی رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد . و بین سیاست تقسیم سود و نقد شوندگی با روش نرخ گردش ، نسبت آمیوست و نسبت آمیهود رابطه معنا داری وجود ندارد .واژه های کلیدی :سیاستهای تقسیم سود ، رتبه نقد شوندگی ، نقد شوندگی به روش نرخ گردش ، نسبت آمیوست ، نسبت آمیهود

۱-۱ مقدمه
موضوع سیاست تقسیم سود برای مدت طولانی موضوع جالب و سوال برانگیز در مدیریت مالی میباشد که تاکنون جواب مشخصی برای آن ارائه نشده است تا جایی که فیشر بلاک از آن به عنوان معمای سود سهام یاد میکند .تصمیم تقسیم سود یکی از مهمترین تصمیمات شرکت میباشد بنابراین تعجب آور نیست که قبلا معادلات بسیار زیادی در این محدوده منتشر شده باشد. اصولا سرمایه گذاران خصوصی برای کسب بازدهی سرمایه گذاری میکنند. دریافت سود سهام یکی از راه های کسب بازدهی است. سیاست تقسیم سود را میتوان ایجاد تعادل بین سود انباشته شرکت از یک طرف و پرداخت وجه نقد و انتشار سهام جدید از طرف دیگر تعریف کرد. (خدادادی، ۱۳۸۸ ، ۱۰۷)۱.از طرفی در هر بازار مالی با توجه به گستردگی و عمق بازار، ابزارهای متنوعی جهت سرمایه گذاری وجود دارد. سرمایه گذاران، با عنایت به بازده و ریسک دارایی ها، سرمایه گذاری می کنند. یکی از عوامل موثر بر ریسک دارایی ها قابلیت نقدشوندگی آنها است. نقش عامل نقدشوندگی در ارزشگذاری دارایی ها نیز حائز اهمیت است. زیرا سرمایه گذاران به این موضوع توجه دارند که اگر بخواهند داراییهای خود را به فروش رسانند، آیا بازار مناسبی برای آنها وجود دارد یا خیر؟ (یحیی زاده فر، ۱۳۸۷ ، ۱۰۲) ۲. دراین مطالعه به بررسی رابطه بین معیارهای مختلف نقد شوندگی و عامل عدم نقد شوندگی با خط مشی های تقسیم سود سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است . در فصل اول پس از بیان مسئله تحقیق، تاریخچه موضوع تحقیق را مورد بررسی قرار می دهیم؛ سپس تعریف موضوع تحقیق را بیان نموده و در ادامه به بیان اهمیت و ضرورت تحقیق می پردازیم. همچنین اهداف تحقیق را در قالب اهداف کلی بیان می کنیم. چارچوب نظری تحقیق که بنیان اصلی طرح سئوال و موضوع تحقیق بوده است، در این فصل آورده شده و در ادامه به فرضیه های تحقیق و مدل تحلیلی نیز اشاره شده است.

۱-۱بیان مساله
موضوع سیاست تقسیم سود برای مدت طولانی موضوع جالب و سوال برانگیز در مدیریت مالی می باشد که تاکنون جواب مشخصی برای آن ارائه نشده است تاجایی که فیشر بلاک از آن به عنوان معمای سود سهام یاد میکند . تصمیم تقسیم سود یکی از مهمترین تصمیمات شرکت می باشد . سرمایه گذاران خصوصی برای کسب بازدهی سرمایه گذاری میکنند . دریافت سود سهام یکی از راه های کسب بازدهی است سیاست تقسیم سود را میتوان ایجاد تعادل بین سود انباشته شرکت از یک طرف و پرداخت وجه نقد و انتشار سهام جدید از طرف دیگر تعریف کرد . آنچه برای سرمایه گذاران اهمیت دارد سود سرمایه و مبلغی است که به سرمایه اولیه افزوده خواهد شد . از این رو سرمایه گذاران همواره باید در مورد اینکه سرمایه خود را کجا قرار دهند تا بیشترین سود عایدشان شود ، تصمیم گیری کنند ( خدادادی ، ۱۳۸۸ ، ۱۰۷ ) ۱.در هر بازار مالی با توجه به گستردگی و عمق بازار، ابزارهای متنوعی جهت سرمایه گذاری وجود دارد. یکی از موضوع های اساسی در سرمایه گذاری میزان نقدشوندگی دارایی هاست؛ زیرا برخی از سرمایه گذاران ممکن است به سرعت به منابع مالی سرمایه گذاری خود نیاز داشته باشند. سرعت نقد شوندگی سهام نیز مربوط به استقبال انجام معامله در بورس اوراق بهادار به وسیله ی سرمایه گذاران است. نقش عامل نقدشوندگی در ارزشگذاری داراییها حائز اهمیت است. زیرا سرمایه گذاران به این موضوع توجه دارند که اگر بخواهند داراییهای خود را به فروش رسانند، آیا بازار مناسبی برای آنها وجود دارد یا خیر؟ این موضوع تبلور ریسک عدم نقد شوندگی دارایی در ذهن خریدار است که میتواند باعث انصراف سرمایه گذار از سرمایه گذاری شود. هر چقدر قابلیت نقدشوندگی یک سهم کمتر باشد،آن سهم برای سرمایه گذاران جذابیت کمتری خواهد داشت، مگر اینکه بازده بیشتری عاید دارنده آن گردد. شواهد تجربی نشان میدهد که عامل عدم نقدشوندگی در تصمیم گیریها میتواند نقش مهمی را ایفا نماید. به عبارت دیگر برخی سرمایه گذاران ممکن است به سرعت به منابع مالی سرمایه گذاری خود نیاز داشته باشند که در چنین مواردی قدرت نقد شوندگی میتواند اهمیت زیادی داشته باشد. نقدشوندگی یکی از ویژگیهای مطلوب بازارهای رقابتی است. نقدشوندگی به صورت امکان انجام معاملات به سرعت، با هزینه ی اندک و بدون تحت تأثیر قراردادن شدید قیمت تعریف شده و تعیین کننده ی اصلی امکان ادامه حیات بازارها بیان شده است. این پدیده در بازارهای آتی نیز منشأ دوام و ماندگاری و شاخص مهمی برای بررسی کارایی و بلوغ این بازارها درنظر گرفته میشود ( یحیی زاده فر ، ۱۳۸۷ ، ۱۰۲ ) ۱.بنابراین با توجه به اهمیت نقدشوندگی به عنوان یکی از شاخصهای اصلی کارایی بازارهای مالی و همچنین اهمیت شناخت عوامل مؤثر بر این پدیده در جهت بهبود قوانین و سازماندهی بورسها، در پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین سیاستهای تقسیم سود و نقد شوندگی سهام در بورس اوراق بهادار تهران میپردازیم.بنابراین سئوالات زیر مطرح می شود:
۱) آیا رابطه ای بین سیاستهای تقسیم سود سهام و نقد شوندگی سهام وجود دارد ؟
۲) آیا رابطه ای بین سیاستهای تقسیم سود سهام و ریسک عدم نقد شوندگی سهام وجود دارد ؟
۳) سیاستهای تقسیم سود با کدام یک از معیارهای نقد شوندگی دارای رابطه است ؟

خط مشی های تقسیم سود سهام

فهرست مطالب دانلود پایان نامه مطالعه رابطه بین خط مشی های تقسیم سود سهام با معیارهای مختلف نقد شوندگی و عامل عدم نقد شوندگی

چکیده: ۱
مقدمه:۲

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱ مقدمه ۴
۲-۱ تاریخچه مطالعاتی ۵
۳-۱بیان مساله ۸
۴-۱ چارچوب نظری تحقیق ۹
۵-۱ فرضیه های تحقیق ۱۵
۶-۱ اهداف و ضرورتهای پژوهش ۱۶
۷-۱ حدود مطالعاتی ۱۶
۱-۷-۱ قلمرو موضوعی ۱۶
۲-۷-۱ قلمرو مکانی ۱۶
۳-۷-۱ قلمرو زمانی ۱۶
۸-۱ تعریف واژه ها و اصطلاحات۱۷

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

۱-۲ مقدمه ۲۰
۲-۲ بخش اول : نقدشوندگی بازار ۲۰
۱-۲-۲ عوامل تاثیرگذار بر نقد شوندگی در بازارهای نوظهور ۲۲
۲-۲-۲ عوامل تاثیرگذار بر نقدشوندگی ۲۳
۱-۲-۲-۲ تمرکز مالکیت ۲۴
۲-۲-۲-۲ میزان سهام شناور آزاد ۲۶
۳-۲-۲-۲ واسطه های خارجی ۲۷
۴-۲-۲-۲ دسترسی به بازار ۲۸
۵-۲-۲-۲ معامله ی اینترنتی ۲۹
۶-۲-۲-۲ آزادسازی حساب سرمایه ۳۰
۷-۲-۲-۲ هزینه های معامله ۳۱
۸-۲-۲-۲ زیرساختهای معاملاتی ۳۲
۹-۲-۲-۲ محصولات ۳۴
۱۰-۲-۲-۲ پذیرش متقابل ۳۶
۱۱-۲-۲-۲ مشارکت سرمایه گذاران جزء ۳۶
۱۲-۲-۲-۲ اصلاحات در صندوقهای بازنشستگی و توسعه طرحهای سرمایه گذاری جمعی ۳۷
۱۳-۲-۲-۲ تجدید ساختار بورسها ۳۸
۱۴-۲-۲-۲ راهبری شرکتی ۳۹
۱۵-۲-۲-۲ ارتباطات بین بازارها ۴۰
۱۶-۲-۲-۲ کیفیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس ۴۱
۱۷-۲-۲-۲ موارد دیگر ۴۱
۳-۲ بخش دوم : نقد شوندگی سهام و عوامل مربوط به آن ۴۳
۱-۳-۲ عوامل نقد شوندگی سهام ۴۳
۲-۳-۲ اجزای اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۴۴
۳-۳-۲ هزینه های اجرای سفارش: ۴۴
۴-۳-۲ هزینه های نگهداری موجودی: ۴۴
۵-۳-۲ هزینه های انتخاب نادرست : ۴۵
۶-۳-۲ مطالعات انجام شده در خصوص عوامل مؤثر بر اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۴۵
۷-۳-۲ رابطه ی بین اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام و بازده سهام شرکتها به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۴۶
۱-۷-۳-۲ رابطه ی سیاست تقسیم سود و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۴۶
۲-۷-۳-۲ رابطه ی ساختار سرمایه و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۴۷
۳-۷-۳-۲رابطه ی بین حاکمیت شرکتی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۴۷
۴-۷-۳-۲ اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام و کیفیت سود ۴۹
۵-۷-۳-۲ رابطه ی بین دوره ی نگهداری سهام و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۵۰
۶-۷-۳-۲ تاثیر ناشناخته ماندن هویت معامله گران و یا سفارشات بر اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۵۱
۷-۷-۳-۲ رابطه ی بین اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش قبلی سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۵۲
۸-۷-۳-۲ اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام و نقدشوندگی داراییها ۵۳
۹-۷-۳-۲ اثر قوانین حقوقی و سیاسی بر اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۵۳
۱۰-۷-۳-۲ تأثیر دستمزد حسابرسی براختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۵۴
۱۱-۷-۳-۲ اثر عدم تقارن اطلاعاتی بر اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام ۵۵
۴-۲ پیشینه تحقیق ۵۶
۱-۴-۲ خارجی ۵۶
۲-۴-۲ داخلی۵۷

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

۱-۳ مقدمه ۵۹
۲-۳ طرح تحقیق ۶۰
۳-۳ روش اجرای تحقیق ۶۰
۴-۳مدل مفهومی تحقیق ۶۱
۵-۳ جامعه و نمونه مطالعاتی ۶۱
۶-۳ روش و ابزار گرد آوری اطلاعات ۶۴
۷-۳ متغییرهای مورد مطالعه در تحقیق و روش اندازه گیری متغیرها ۶۴
۱-۷-۳ روش اندازه گیری سیاستهای تقسیم سود ( متغییرمستقل ) : ۶۴
۲-۷-۳روشهای اندازه گیری نقد شوندگی : ( متغیرهای وابسته ) ۶۴
۸-۳ روش تحلیل داده ها ۶۵
۹-۳ فرایند آزمون فرضیه ها ۶۶
۱۰-۳ روش آزمون فرضیه ها۶۷

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

۱-۴ مقدمه‏ ۶۹
۲-۴ شاخص های توصیفی متغیرها ۶۹
۳-۴ تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق ۷۰
۴-۴ بررسی فرض نرمال بودن متغیرها: ۷۱
۵- ۴ خلاصه تجزیه وتحلیل ها به تفکیک هرفرضیه به شرح ذیل بیان می شود ۷۲
۱-۵-۴ تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اول: ۷۲
۲-۵-۴ تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه دوم: ۷۴
۳-۵-۴ تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه سوم: ۷۶
۴-۵-۴ تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه چهارم:۷۸

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۱-۵ مقدمه ۸۲
۲-۵ ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیرها ۸۳
۱-۲-۵ نتایج فرضیه اول ۸۳
۲-۲-۵ نتایج فرضیه دوم ۸۳
۳-۲-۵ نتایج فرضیه سوم ۸۴
۳-۲-۵ نتایج فرضیه چهارم ۸۴
۳-۵ نتیجه گیری کلی تحقیق ۸۴
۴-۵ پیشنهادها ۸۴
۱-۴-۵ پیشنهاد هایی مبتنی بر یافته های فرضیات پژوهش ۸۵
۲-۴-۵ پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی ۸۵
پیوست ها
پیوست الف:نام شرکتها در سال ۱۳۸۴ ۸۷
پیوست ب:نام شرکتها در سال ۱۳۸۵ ۸۹
پیوست ج: نام شرکتها در سال ۱۳۸۶ ۹۱
پیوست د:نام شرکتها در سال ۱۳۸۷ ۹۳
پیوست ه :نام شرکتها در سال ۱۳۸۸ ۹۵
منابع و ماخذ
منابع فارسی ۱۱۷
منابع لاتین ۱۱۸
چکیده لاتین ۱۱۹

 

نوع فایل : ورد(docx)

تعداد صفحات : ۱۲۱

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹۰

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

مطالب پیشنهادی

دانلود پایان نامه تاثیر تبلیغات مستقیم پزشک بر روی تجویز دارو به مصرف کنندگان

دانلود پایان نامه تاثیر تبلیغات مستقیم پزشک بر روی تجویز دارو به مصرف کنندگان

چکیده:بيست سال پيش براي اولين بار، دارو‌سازان شروع به فروش مستقيم دارو به عامه مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *