پایان نامه مدیریت گردشگریپروژهپروژه آموزش محورپروژه سمینار تحقیق و تتبعپروژه سمینار در مسائل بازاریابیپیشینه تحقیقکارشناسی ارشد

دانلود پروژه روابط عمومی در بازاریابی گردشگری

[box type=”note” align=”aligncenter” class=”” width=””]نوع فایل :ورد (ِdoc) | حجم: 239 کیلو بایت (rar) | تعداد صفحات : 58| قیمت : 26۰۰۰ تومان [/box]

چکیده:باتوجه ویژه به روابط عمومی، به‌عنوان نهادي که می‌تواند به‌صورت نظام‌مند، برنامه‌ریزی‌شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است و این مسئله نقش روابط عمومی را چشم‌گیرتر می‌سازد . یکی از نکات بسیار حساس در تعامل با مردم نقش شاخه‌های تبلیغات و بازاریابی در روابط عمومی است و برخی عقیده دارند که این سرشاخه از یکدیگر مجزا است. درصورتی‌که با ساده‌انگاری و کوچک شمردن نقش کلیدی روابط عمومی به بیراهه خواهیم رفت و به‌صورت مستمر اصرار بر جدا کردن آن دارند و معلوم نیست هدف از این جزئی‌نگری چیست. یکی از ابزارهای ارتباط با مردم و تعامل با مخاطبان در روابط عمومی‌ها، بازاریابی است.در این تحقیق به بررسی روابط عمومی در بازاریابی گردشگری می‌پردازیم.

مقدمه

بشر از آغاز پیدایش تا به امروز پیوسته در پی ایجاد ارتباط با دنیای خارج از خود بوده است، تا بتواند جهان را بهتر، واقع‌گرایانه‌تر و ملموس‌تر فهم کند. فهم جهان اطراف بی‌شک تضمینی خواهد بود برای داشتن زندگی بهتر؛ به همین منظور سابقهٔ روابط اجتماعی را نمی‌توان محدود به زمانی خاص دانست، چراکه بشر از بدو پیدایش همواره در حال تجربه کردن روابط اجتماعی مختلف بوده است. اما شکل‌گیری روابط عمومی را که شکلی امروزی و مدرن از رابطهٔ اجتماعی است، می‌توان در یک بازهٔ زمانی خاص تعریف و بازبینی کرد. بسیاری از اندیشمندان به تعریف این علم نوظهور که شاید بتوان گفت سابقه‌ای نیم‌قرنی دارد پرداخته‌اند. .روابط عمومی به‌عنوان یک علم داراي اصول منطقی، نظریه، الگو و معرفت‌شناسی بوده و از قدرت پیش‌بینی نتایج و ظرفیت بسیار بالا براي سازمان‌دهی روابط اجتماعی و بهبود عملکرد سازمان‌های اجتماعی برخوردار است . این توانمندي زمانی قابلیت بروز بیشتري را می‌یابد که نظام‌های حاکم بر جامعه از یک نظام باز تبعیت کنند، در این صورت، توان و قدرت عمل روابط عمومی به حداکثر می‌رسد و به تعالی بخشیدن روابط اجتماعی کمک می‌نماید(کاظمی،اشرف ریزی و عبداللهی،1392).علی‌رغم توانمندی‌های ایران درزمینهٔ گردشگری، متأسفانه تاکنون نتوانسته به جایگاه شایسته‌ای در این صنعت دست یابد. ازجمله عواملی که می‌تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد، به‌کارگیری ابزارها و پارامترهای مؤثر بازاریابی و روابط عمومی در گردشگری است.

1- روابط عمومی

تعاریف متعددی از روابط عمومی در نشریات و کتاب‌های مختلف ارائه‌شده است. کاتلیپ، سنتر و برووم[1] (1984) در کتاب روابط عمومی مؤثر: روابط عمومی عبارت است از انتقال و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و نظرات مدیریت موسسه به مخاطبان آن و انتقال تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و نظریه‌های این گروه‌ها به مدیریت به‌منظور ایجاد همسویی و هماهنگی در علایق و منافع. انجمن بین‌المللی روابط عمومی[2]، که در سال 1955 متشکل از انجمن‌های ملی و کارشناسان روابط عمومی به وجود آمده است در ماه مه 1960 برای روابط عمومی چنین تعریف را پیشنهاد می‌کند: روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است، عملی است ممتد، مداوم و طرح‌ریزی‌شده که از طریق آن افراد و سازمان می‌کوشند تا پشتیبانی، تفاهم و همکاری کسانی را که با آن‌ها سروکار دارند و یا در آینده سروکار خواهند داشت به دست می‌آورند و با اقدامات ارتباطی و تدابیر دیگر به خلق گرایش‌های مطلوب بپردازند و گرایش‌های مخالف را از میان بردارند، (میر سعید قاضی،29:1385).

 

دانلود پروژه روابط عمومی در بازاریابی گردشگری

فهرست مطالب دانلود پروژه روابط عمومی در بازاریابی گردشگری

مقدمه 1
1- روابط عمومی 1
1-1 تعاریف روابط عمومی 2
1-2 تعاریف روابط عمومی از دیدگاه‌های متفاوت 7
1-3 روابط عمومی بین‌المللی 9
1-4 نظریه‌های روابط عمومی الکترونیک 10
1-5 اخلاق حرفه‌ای روابط عمومی 11
1-6 جایگاه روابط عمومی در هویت بخشی و موفقیت سازمان و نهادها 14
1-7 روابط عمومی الکترونیکی 15
1-7-2 نظریه ارتباطات و روابط عمومی الکترونیک 17
1-8 فناوری اطلاعات و روابط عمومی در ایران 19
2- بازاریابی 21
2-1 تعاریف و مفاهیم 23
2-2 ابعاد گوناگون بازاریابی 26
2-3 محیط‌شناسی در بازاریابی 29
2-3-1 عناصر محیط بازاریابی 29
2-4 برنامه‌های ورود به فعالیت‌های جدید و توسعه 31
2-4-1 موقعیت‌های رشد داخلی 32
2-4-2 موقعیت‌های رشد خارجی همگون 32
2-4-3 موقعیت‌های رشد خارجی ناهمگون 33
2-5 استراتژی‌های کلی و تبیین خط و مشی کلی بازاریابی: 33
2-5-1 قیمت‌گذاری: 34
2-5-2 توسعه: 34
2-5-3 توزیع: 34
2-5-4 محیط: 35
2-5-4 مشتری: 35
2-5-5 فرهنگ کار در سازمان: 35
3- گردشگری 37
3-1 تعریف گردشگری 37
3-2 انواع گردشگری 38
3-3 تاریخچه گردشگری در ایران 39
3-4 اهمیت صنعت گردشگری 40
4- بازاریابی و گردشگری 41
5-روابط عمومی در بازاریابی گردشگری 43
5-1 روابط عمومی طراحی برنامهٔ بازاریابی عالی: 45
5-2 روابط عمومی و تقویت مهارت‌های بازاریابی سازمانی 46
6- نتیجه گیری 49
منابع ومآخذ 50

 

 

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]

نوع فایل : ورد(doc)

تعداد صفحات :58

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹9

قیمت : 26۰۰۰تومان[/box]

5/5 - (6 امتیاز)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا