چکیده :امروزه موفقیت سازمانها را دانش مدیریت به کار گرفتهشده در آن معیّن میکند. دانش مدیریت با رویکرد نوین، ساز و کاری را به سازمانهای هزارۀ سوم ارائه میدهد که دارای دو خصیصۀ اصلی، تحول و کیفیت است. مدیریت کیفیت با تحول سازمانی مستمر، پایداری و پویایی آنان را در مقابل تغییرات سریع ساختارهای اجتماعی، اقتصادی و فنّاوری جهان تضمین میکند. شایان توضیح است که تعریف مشخصههای کیفیت خدمات نسبت به کیفیت محصولات فیزیکی مشکلتر است. زیرا کیفیت ضعیف محصول، غالباً به علت مواد اولیه و اجزاء نامتناسب است و یا ممکن است طراحی آنها دارای خطا باشد و یا مطابق مشخصههایشان تولید نشود اما کیفیت پایین خدمات مستقیماً به رفتار افراد برمیگردد. نبود تعلیمات و یا کمبود توجهات لازم غالباً از دلایل اصلی عدم رضایت در خدمات هستند (Edward, 2001).لذا هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد سازمانی می باشد، روش گردآوری تحقیق بصورت مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی می باشد،با توجه به اهمیت موضوع این تحقیق نشان داد که مدیریت کیفیت جامع بر روی بهبود مستمر عملکرد سازمان تاثیر فراوانی دارد.در ادامه مقدمه و تاریخچه دانلود پروژه بررسی مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد سازمانی کارکنان ارائه شده است.
مديريت كيفيت جامع يكي از كاملترين و كارآترين فلسفه هاي مديريتي است كه به نحوشايسته اي مباحث كيفيت و رضايت مشتري را در بردارد . در دنياي امروز كه از يكسو رقابتهاي ملي، منطقه اي و بين المللي بسيار شديد و تنگاتنگ و از سوي ديگر تغييرات و تحولات در تكنولوژي، نيازبازار و … بسيار سريع و پر شتاب بوده و مسلمًا تجزيه و تحليل شناخت صحيح و بكارگيري مناسب مباحثي از قبيل مديريت كيفيت جامع مي تواند بسيار راهگشا و مؤثر باشد . از نكات برجسته و ممتاز بحث مديريت كيفيت جامع اينست كه بسياري از فنون و روشهاي مرتبط با مسائل مديريتي و كيفيتي را بطور جامع و با تلقيني مناسب و بصورت يكپارچه در خود جاي داده است. بطور كلي شركتهايي كه در جهت اجراي فلسفه مديريت كيفيت فراگير قدم بر مي دارند، بايستي از تلاشهاي بهبود مستمر كيفيت كه در تمام اجزا سازمان جريان دارد، مطمئن شوند . حركت در جهت يك فرايند بهبود مستمر، اغلب با پذيرش يكي از فلسه هاي مديريت كيفيت، مانند اصول دمينگ، فلسفه جوران يا كرازبي شروع مي شود . اين افراد صاحب نام، اصول و راهنمايي هايي را براي تغيير محيط شركتها و ايجاد فرهنگ كيفيت مداري در سطح سازمانها با نگرشها و رويكردهاي منابع انسان تدوين كرده اند.
پايه اول مديريت كيفيت توسط ادوارد دمينگ كه يك دانشمند آمريكايي است در سالهاي پس از جنگ جهاني دوم در ژاپن پي ريزي شد . اقامت دمينگ در آغاز بر پايه فنون آماري كنترل كيفيت قرار داشت كه توسط والدر شوهارت كه دمينگ زير نظر او در آزمايشگاههاي بل در نيويورك كار مي كرد ارائه شده بود ( اره آتور، ديرونگ،1376).پس از جنگ جهاني توجه از كيفيت به توليد انتقال يافت و نتيجه آن كاهش بهره گيري ازروش هاي كنترل آماري بود . پس از جنگ دمينگ شاهد رنج هاي بسيار مردم ژاپن بود و بر اساس علاقه اي كه به آنها احساس مي كرد تعليمات خود را در زمينه روش هاي كنترل آماري در آن كشور آغاز كرد و به ژاپني ها ياري داد تا فرآورده هاي بيشتر و بهتري توليد كنند.در سال ١٩٦٠ اولين دواير كنترل كيفيت به منظور بهبود كيفيت ايجاد شدند . همچنين كارگران ژاپني فنون ساده آماري را فرا گرفتند بطوريكه توانايي آنرا داشتند كه از اين فنون درفرآيندهاي بهبود مستمر براي افزايش كيفيت و كارآيي استفاده نمايند. بعدها مديريت كيفيت جامع در نقاط ديگر جهان به ويژه در ايالات متحده و سپس اروپاي غربي رواج پيدا كرد (كاكوئي،1379) .
مدیریت کیفیت جامع با حوزه هایی همچون مهندسی مجدد، مهندسی ارزش و مدیریت دانش ارتباط تنگاتنگی دارد. اصول و نگرشهای مدیریت کیفیت جامع ز یربنای تکامل تدر یجی سازمان یادگیرنده است.نگرشهای مد یریت کیفیت جامع به طور ر یشه ای در سازمان یادگیرنده دگرگو نی ایجاد می کند.مدیریت کیفیت جامع و سازمان یادگیرنده به یکد یگر وابستگی متقابل دارند. ( ریاحی ،1383).
فهرست مطالب دانلود پروژه بررسی مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد سازمانی
بخش اول
مقدمه 6
تاريخچه (TQM) 6
ارتباط با سایر حوزه های دانش 7
تعريف مفاهيم 7
اصول مدیریت کیفیت جامع 10
عوامل مؤثر در موفقيت (TQM) 16
كيفيت 20
ابعاد هشتگانه كيفيت 20
ده عامل تعيين كننده كيفيت خدمت 21
فلسفه دمينگ 22
عناصر اصل(TQM)مرتبط با منابع انساني 27
مدل مديريت كيفيت جامع 28
كنترل كيفيت فراگير در سازمان 28
بخش دوم
مقدمه: 32
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد: 33
تعریف عملکرد: 34
دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 35
ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس نگرش نوین در مقایسه با نگرش سنتی 36
ضرورت و اهميت ارزيابي عملکرد 37
فرایند ارزیابی عملکرد 37
مدل ها و الگوهای سیستم ارزیابی عملکرد 40
بخش سوم
مقدمه 47
مدیریت کیفیت جامع 47
رابطه بین فعالیتهایTQMوعملکردسازمان 48
نتیجه گیری 50
منابع: 51
نوع فایل : ورد(doc)
تعداد صفحات :53
مقطع: کارشناسی
سال تحصیلی:۱۳۹۳
قیمت : 13۰۰۰تومان