دانلود پروژه بررسی مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد سازمانی کارکنان

دانلود پروژه بررسی مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد سازمانی
[box type=”note” align=”aligncenter” class=”” width=””]نوع فایل : ورد (doc) | حجم فایل :۴۰۸کیلو بایت (rar) | تعداد صفحات : ۵۳| قیمت : ۱۳۰۰۰ تومان [/box]

چکیده :امروزه موفقیت سازمان‌ها را دانش مدیریت به کار گرفته‌شده در آن معیّن می‌کند. دانش مدیریت با رویکرد نوین، ساز و کاری را به سازمان‌های هزارۀ سوم ارائه می‌دهد که دارای دو خصیصۀ اصلی، تحول و کیفیت است. مدیریت کیفیت با تحول سازمانی مستمر، پایداری و پویایی آنان را در مقابل تغییرات سریع ساختارهای اجتماعی، اقتصادی و فنّاوری جهان تضمین می‌کند. شایان توضیح است که تعریف مشخصه‌های کیفیت خدمات نسبت به کیفیت محصولات فیزیکی مشکل‌تر است. زیرا کیفیت ضعیف محصول، غالباً به علت مواد اولیه و اجزاء نامتناسب است و یا ممکن است طراحی آنها دارای خطا باشد و یا مطابق مشخصه‌های‌شان تولید نشود اما کیفیت پایین خدمات مستقیماً به رفتار افراد برمی‌گردد. نبود تعلیمات و یا کمبود توجهات لازم غالباً از دلایل اصلی عدم رضایت در خدمات هستند (Edward, 2001).لذا هدف  اصلی این مقاله بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد سازمانی می باشد، روش گردآوری تحقیق بصورت مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی می باشد،با توجه به اهمیت موضوع این تحقیق نشان داد که مدیریت کیفیت جامع بر روی بهبود مستمر  عملکرد سازمان تاثیر فراوانی دارد.در ادامه مقدمه و تاریخچه دانلود پروژه بررسی مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد سازمانی کارکنان ارائه شده است.

مقدمه

مدیریت کیفیت جامع یکی از کاملترین و کارآترین فلسفه های مدیریتی است که به نحوشایسته ای مباحث کیفیت و رضایت مشتری را در بردارد . در دنیای امروز که از یکسو رقابتهای ملی، منطقه ای و بین المللی بسیار شدید و تنگاتنگ و از سوی دیگر تغییرات و تحولات در تکنولوژی، نیازبازار و … بسیار سریع و پر شتاب بوده و مسلمًا تجزیه و تحلیل شناخت صحیح و بکارگیری مناسب مباحثی از قبیل مدیریت کیفیت جامع می تواند بسیار راهگشا و مؤثر باشد . از نکات برجسته و ممتاز بحث مدیریت کیفیت جامع اینست که بسیاری از فنون و روشهای مرتبط با مسائل مدیریتی و کیفیتی را بطور جامع و با تلقینی مناسب و بصورت یکپارچه در خود جای داده است. بطور کلی شرکتهایی که در جهت اجرای فلسفه مدیریت کیفیت فراگیر قدم بر می دارند، بایستی از تلاشهای بهبود مستمر کیفیت که در تمام اجزا سازمان جریان دارد، مطمئن شوند . حرکت در جهت یک فرایند بهبود مستمر، اغلب با پذیرش یکی از فلسه های مدیریت کیفیت، مانند اصول دمینگ، فلسفه جوران یا کرازبی شروع می شود . این افراد صاحب نام، اصول و راهنمایی هایی را برای تغییر محیط شرکتها و ایجاد فرهنگ کیفیت مداری در سطح سازمانها با نگرشها و رویکردهای منابع انسان تدوین کرده اند.

تاریخچه (TQM)

پایه اول مدیریت کیفیت توسط ادوارد دمینگ که یک دانشمند آمریکایی است در سالهای پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن پی ریزی شد . اقامت دمینگ در آغاز بر پایه فنون آماری کنترل کیفیت قرار داشت که توسط والدر شوهارت که دمینگ زیر نظر او در آزمایشگاههای بل در نیویورک کار می کرد ارائه شده بود ( اره آتور، دیرونگ،۱۳۷۶).پس از جنگ جهانی توجه از کیفیت به تولید انتقال یافت و نتیجه آن کاهش بهره گیری ازروش های کنترل آماری بود . پس از جنگ دمینگ شاهد رنج های بسیار مردم ژاپن بود و بر اساس علاقه ای که به آنها احساس می کرد تعلیمات خود را در زمینه روش های کنترل آماری در آن کشور  آغاز کرد و به ژاپنی ها یاری داد تا فرآورده های بیشتر و بهتری تولید کنند.در سال ١٩۶٠ اولین دوایر کنترل کیفیت به منظور بهبود کیفیت ایجاد شدند . همچنین کارگران ژاپنی فنون ساده آماری را فرا گرفتند بطوریکه توانایی آنرا داشتند که از این فنون درفرآیندهای بهبود مستمر برای افزایش کیفیت و کارآیی استفاده نمایند. بعدها مدیریت کیفیت جامع در نقاط دیگر جهان به ویژه در ایالات متحده و سپس اروپای غربی رواج پیدا کرد (کاکوئی،۱۳۷۹) .

ارتباط با سایر حوزه های دانش

مدیریت کیفیت جامع با حوزه هایی همچون مهندسی مجدد، مهندسی ارزش و مدیریت دانش ارتباط تنگاتنگی دارد. اصول و نگرشهای مدیریت کیفیت جامع ز یربنای تکامل تدر یجی سازمان یادگیرنده است.نگرشهای مد یریت کیفیت جامع به طور ر یشه ای در سازمان یادگیرنده دگرگو نی ایجاد می کند.مدیریت کیفیت جامع و سازمان یادگیرنده به یکد یگر وابستگی متقابل دارند. ( ریاحی ،۱۳۸۳).

دانلود پروژه بررسی مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد سازمانی

فهرست مطالب دانلود پروژه بررسی مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد سازمانی

 

بخش اول

مقدمه ۶
تاریخچه (TQM) 6
ارتباط با سایر حوزه های دانش ۷
تعریف مفاهیم ۷
اصول مدیریت کیفیت جامع ۱۰
عوامل مؤثر در موفقیت (TQM) 16
کیفیت ۲۰
ابعاد هشتگانه کیفیت ۲۰
ده عامل تعیین کننده کیفیت خدمت ۲۱
فلسفه دمینگ ۲۲
عناصر اصل(TQM)مرتبط با منابع انسانی ۲۷
مدل مدیریت کیفیت جامع ۲۸
کنترل کیفیت فراگیر در سازمان ۲۸

بخش دوم

مقدمه: ۳۲
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد: ۳۳
تعریف عملکرد: ۳۴
دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد ۳۵
ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس نگرش نوین در مقایسه با نگرش سنتی ۳۶
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد ۳۷
فرایند ارزیابی عملکرد ۳۷
مدل ها و الگوهای سیستم ارزیابی عملکرد ۴۰

بخش سوم

مقدمه ۴۷
مدیریت کیفیت جامع ۴۷
رابطه بین فعالیتهایTQMوعملکردسازمان ۴۸
نتیجه گیری ۵۰
منابع: ۵۱

 

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]

نوع فایل : ورد(doc)

تعداد صفحات :۵۳

مقطع: کارشناسی

سال تحصیلی:۱۳۹۳

قیمت : ۱۳۰۰۰تومان[/box]

امتیاز دادن به مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *