دانلود پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (۲۰۰۰)

ورد (doc) | حجم فایل : ۷۳ کیلوبایت (rar) | تعداد صفحات : ۳| قیمت : ۶۰۰۰ تومان

مفهوم فرهنگ هنگامی اهمیت پیدا می کند که تغییرات گسترده ای در سازمان مدیریت شود. تغییر سازمان فقط تغییر ساختار نمی باشد بلکه تغییر در فرهنگ سازمان نیز است. تلاش برای تغییر فرهنگ سازمان هنگامی که فهم درستی از قدرت فرهنگ و نقش آن در سازمان وجود نداشته باشد، اکثرا به شکست می انجامد و همین امر باعث می شود که بسیاری از طراحان استراتژیک کنونی، تاکید ویژه ای روی شناسایی ارزشهای اساسی سازمانها داشته باشند.در ادامه مولفه های دانلود پرسشنامه فرهنگ سازمانی ارائه شده است.

فرهنگ سازمانی به طور کلی ادراکی است که افراد از سازمان خود دارند و مفهومی است که نه در سازمان وجود دارد و نه در فرد و ویژگی های خاصی که در یک سازمان وجود دارد (فرادینا[۷] و همکاران، ۲۰۱۴). فرهنگ سازمانی نمایانگر خصوصیات معمول و ثابتی است که سازمان ها را از یکدیگر متمایز می کند. کاوسی و قیومی (۱۳۸۸) معتقدند فرهنگ سازمانی عبارت است از ارزشهای اصلی، مفروضات، تفسیرات در رویکردهایی که ویژگی های یک سازمان را مشخص می کند و در چار چوب فرهنگ سازمانی نمایان می شود. با توجه به این مهم که در بین منابع و امکانات سازمان، نیروی انسانی از اهمیت خاصی برخوردار است و توجه به نیروی انسانی سازمان و جامعه را در رسیدن به اهداف خود یاری می نماید از این رو وظیفه مدیران و مسئولان این است که کارکنان خود را به سازمان متعهد کنند. چراکه نیروی انسانی متعهد خود را متعلق به سازمان می بیند، اهداف سازمان را در جهت اهداف خود می داند و در تحقق اهداف سازمان تلاش می نماید و از این طریق سازمان می تواند به سوی پیشرفت و توسعه گام بردارد.

 

دانلود پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (2000)

تشریح مولفه های دانلود پرسشنامه فرهنگ سازمانی

پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی دنیسون (۲۰۰۰) که شامل مؤلفه های ( درگیر شدن در کار، سازگاری، انطباق‌پذیری، ماموریت یا رسالت) است .

جداول زیر نمایان کننده چگونگی تخصیص یافتن سؤالات پرسشنامه­ ها به متغیرهای مورد بررسی در تحقیق است.

جدول۱جدول چگونگی تخصیص سؤالات پرسشنامه به متغیرهای تحقیق

فرهنگ سازمانی درگیرشدن در کار ۱و۵و۹و۱۳و۱۷و۲۱و۲۵و۲۹و۳۳
سازگاری ۲و۶و۱۰و۱۴و۱۸و۲۲و۲۶و۳۰و۳۴
انطباق پذیری ۳و۷و۱۱و۱۵و۱۹و۲۳و۲۷و۳۱و۳۵
ماموریت و رسالت ۴و۸و۱۲و۱۶و۲۰و۲۴و۲۸و۳۲و۳۶

همچنین جهت سنجش روایی سازه پرسشنامه تحقیق حاضر نیز از تحلیل عاملی تاییدی (CFA) با استفاده از نرم افزار LISREL استفاده شده است، که نتایج تحلیل عاملی تاییدی، روایی سازه را تایید کرده اند.

 

 

ورد (doc) | حجم فایل : ۷۳ کیلوبایت (rar) | تعداد صفحات : ۳|روایی: دارد پایایی:دارد منبع:پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی دنیسون (۲۰۰۰) قیمت : ۶۰۰۰ تومان

۵/۵ - (۲ امتیاز)

مطالب پیشنهادی

دانلود فصل چهارم پایان نامه(تحلیل رگرسیون) با spss ،(مدل معادلات ساختاری)با lisrel

دانلود فصل چهارم پایان نامه(تحلیل رگرسیون) با spss ،(مدل معادلات ساختاری)با lisrel

داده‌های جمع‌آوری شده اعداد و ارقامی بدون معنی می‌باشند که از آمار برای معنی‌دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *