دانلود پروژه منابع انسانی شرکت استار باکس(StarBucks)

نوع فایل : ورد (doc) | حجم فایل :۱.۷مگابایت(zip) | تعداد صفحات : ۴۳| قیمت : ۲۴۰۰۰تومان

چکیده:استارباکس بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای در جهان است. دفتر اصلی این شرکت در شهر سیاتل، آمریکا واقع شده است.تعداد شعبات استارباکس در جهان بالغ بر ۱۶۱۲۰ شعبه است که حدود ۱۱۰۰۰ شعبه آن در آمریکا، ۱۰۰۰ شعبه در کانادا و ۸۰۰ شعبه در ژاپن و بقیه شعب در کشورهای مختلف از جمله مکزیک، چین، بریتانیا، استرالیا، ایرلند، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه، اسپانیا، اتریش، اندونزی، یونان، شیلی، پرو، نیوزلند، مالزی، لبنان، امارات متحده عربی قرار دارند.علاوه بر انواع قهوه دم‌کردنی و اسپرسو، در فروشگاه‌های استارباکس چای، انواع نوشیدنی‌های داخل بطری، شیرینی، ساندویچ‌های آماده و نوعی میلک‌شیک قهوه اختصاصی استارباکس با نام «فراپوچینو» نیز سرو می‌شود. در فروشگاه‌های واقع در سیاتل، شیکاگو و چند شهر دیگر صبحانه شامل تخم مرغ، همبرگر، پنیر، شیرینی کره‌ای (مافین) و ساندویچ اسفناج و پنیر نیز به مشتریان پیشنهاد می‌شود. ثابت بودن قیمت‌ها در فروشگاه‌های استارباکس یکی از قوانین این شرکت است.در ادامه تاریخچه و عوامل منابع انسانی دانلود پروژه منابع انسانی شرکت استار باکس اراده شده است.

تاریخچه

اولین کافی شاپ با نام استارباکس در سال ۱۹۷۱ در شهر سیاتل با همکاری یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین یک معلم تاریخ به نام زو سیگل و نویسنده ای به نام گوردون بوکر کار خود را آغاز نمود. مشوق این سه نفر در راه اندازی مکان فوق که در آن قهوه خام و تجهیزات مختلف مرتبط با آن به فروش می رسید، شخصی به نام آلفرد پیت بود. این فروشگاه واقع در پایک پلاس کماکان به فعالیت مشغول است.در سال ۱۹۸۲ موسس اصلی این شرکت هاوارد شوالتز با پیشنهاد فروش قهوه و اسپرسو نوشیدنی، در کنار قهوه خام، به جمع شرکا پیوست . در آن زمان عقیده عمومی بر این امر استوار بود که قهوه باید تنها در منازل افراد تهیه شود، بنابراین پیشنهاد شوالتز از جانب سه شریک دیگر پذیرفته نشد، آنها معتقد بودند که ورود به عرصه فروش نوشیدنی، باعث انحراف مسیر و مانع از رسیدن به هدف مورد نظر خواهد شد.پس از آن در سال ۱۹۸۵، شوالتز به تنهایی یک سری کافی شاپ زنجیره ای تحت نام ایل جورناله را تاسیس نمود. در سال ۱۹۸۷ مالکان استارباکس حق امتیاز فروشگاههای خود را به شوالتز واگذار نمودند. شوالتز به سرعت آن دو را با هم ادغام نمود و به گسترش کافی شاپ استارباکس در کشورهای مختلف همت گماشت.اولین کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس در همان سال، در شهرهای شیکاگو در آمریکا و ونکوور در کانادا تأسیس شدند، در سال ۱۹۹۶ اولین کافی‌شاپ استارباکس خارج از آمریکای‌شمالی در شهر توکیو در ژاپن راه اندازی شد. در سال ۱۹۹۸ فروشگاه‌های این شرکت در کشور بریتانیا نیز با استقبال فراوان روبرو شد. در ماه آوریل سال ۲۰۰۳، قهوه‌های استارباکس به عنوان بهترین قهوه در سیاتل انتخاب شد و تعداد شعبه‌های آن در سراسر جهان به ۶۴۰۰ عدد رسید.

استارباکس و محبوبیت جهانی

استارباکس توانست به صورت آن مفهومی در آید که شولتز «مکان سوم» می نامید؛ یعنی محلی که بین محل کار و منزل واقع است و برای دیدن دوستان و گذراندن زمان تنهایی به آنجا می‌روید. در واقع تفاوت استارباکس با کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های دیگر این بود که مکان اجتماعی و محل معاشرت مردم بود و این تجربه حضور در استارباکس بود که برای آنها جذابیت داشت. این تجربه شامل موسیقی‌ها و نمایش‌های رومانس و زمان فراغتی که برای آنها فراهم شده بود نیز می‌شد. عمده شهرت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس، منوی اختصاصی آنها بود که در آن تنوع قهوه‌ها بسیار زیاد بود. در نتیجه به منظور آسان‌تر شدن انتخاب نوع و طعم قهوه برای مشتریان و همچنین امکان تست ترکیبات مختلف، منوها به صورت هفتگی تغییر می‌کرد.

راهبرد شرکت

راهبرد (استراتژی) این شرکت مبتنی بر گسترش مستمر شعب در داخل و خارج از کشور است. به علاوه، تمرکز شعبات بر روی ارائه ی فضایی یکتا و بی نظیر همراه با خدمات جانبی با ارزش افزوده مانند مبلمان راحت و زیبا، اینترنت بی سیم، سرگرمی های متنوع (موسیقی و …) باعث شده است که درونمایه ی کسب و کار این شرکت، بسیار فراتر از فروش قهوه باشد. به نظر می رسد آنچه استارباکس به مشتریان خود عرضه می کند، لذت بردن از نوشیدن قهوه و فضای داخل فروشگاه به طور همزمان می باشد، مجموعه ای که استارباکس را از رقبای بی شمار خود متمایز می کند.برای اطمینان از کیفیت مطلوب قهوه ای که به مشتریان فروخته می شود، این شرکت قهوه را مستقیماً از کشاورزان خریداری کرده و آن را در تأسیساتی که به همین منظور برپا کرده است، فرآوری و آسیاب می کند. روش تهیه را نیز به نام خود ثبت کرده و مدعی است که بوی قهوه ای که در این مرحله تهیه می شود، در دنیا بی نظیر است. البته این شرکت در کنار عرضه ی قهوه معمولی و مشتقات دیگر (نظیر کاپوچینو، لته ماکیاتو، اسپرسو و …)، مجموعه ای وسیع از کالاهای تجاری را نیز در فروشگاه های خود عرضه می کند: انواع دستگاه قهوه جوش، دستگاه آسیاب قهوه، لیوان قهوه، سی دی موسیقی، کتاب، غذای تازه (مانند سالاد، ساندویچ، پاستا)، نوشیدنی های خنک و بالاخره برندهای مختلفی از چای و قهوه که متعلق به همین شرکت هستند. تمام اینها تلاش شرکت برای ایجاد منابع درآمد در کنار هسته ی اصلی کسب و کار، یعنی فروش قهوه ی داغ و آماده را نشان می دهد.

پروژه منابع انسانی شرکت استارباکس

 

فهرست مطالب دانلود پروژه منابع انسانی شرکت استار باکس

مقدمه ۳
تاریخچه ۳
استارباکس و محبوبیت جهانی ۴
راهبرد شرکت ۶
بیانیه ماموریت ۷
بیانیه ماموریت محیط زیستی: ۸
مسؤولیت در برابر جامعه ۹
راز این حضور پر حجم چیست ؟ ۱۰
مقیاس واقعی موفقیت استارباکس چیست ؟ ۱۱
تجربه افتتاح رستوران ۱۲
سرویس اینترنت رایگان در استارباکس ۱۲
تقسیم ثروت : ۱۳
هوارد شولتز در سایت برند چنل دات کام اشاره می کند : ۱۴
تغییر لوگوی استار باکس ۱۶
محصولاتاستارباکس ۱۸
موقعیت استار باکس در فورچون ۵۰۰ ۲۱
شرکت های رقیب ۲۲
همکاری استار باکس با کمپانی اپل: ۲۳
مدل SWOT 23
نمونه مشاغل موجود در استارباکس ۲۵
شرح شغلی مدیر مغازه ۲۶
مسوولیت های کلیدی ۲۷
حقوق ۲۹
آموزش رسمی در استار باکس ۳۰
فرهنگ سازمانی در استار باکس ۳۱
کتاب پیش بند سبز ۳۳
ضمائم ۳۸
منابع۴۱

 

نوع فایل : ورد(docx)

تعداد صفحات :۴۳

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹۱

قیمت : ۲۴۰۰۰تومان

 

امتیاز دادن به مطلب

مطالب پیشنهادی

دانلود پروژه روابط عمومی در بازاریابی گردشگری

دانلود پروژه روابط عمومی در بازاریابی گردشگری

چکیده:باتوجه ویژه به روابط عمومی، به‌عنوان نهادی که می‌تواند به‌صورت نظام‌مند، برنامه‌ریزی‌شده و سنجیده در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *