دانلود ترجمه مقاله انگلیسی به اشتراک گذاری دانش اینترنتی و تأثیر آن بر روی نوآوری

نوع فایل : ورد (doc) |حجم فایل ترجمه و اصل مقاله لاتین : ۵۸۴کیلو بایت (rar) | تعداد صفحات : ۲۱| سال : ۲۰۱۴| قیمت : ۱۲۰۰۰تومان

چکیده:این مقاله مطالعات قبلی در مورد مدیریت دانش توسط تحلیل عوامل تأثیرگذار بر روی به اشتراک گذاری دانش اینترنتی (WKS) را در موسسه های کوچک و متوسط (SME ها) گسترش میدهد. ما همچنین تاثیر WKS بر روی نوآوری سازمانی و اثر متوسط مهارت های تکنولوژی اطلاعات بر روی این رابطه را تحلیل می کنیم. این مقاله بر اساس تئوری تکنولوژی-سازمان-محیط (TOE) و دیدگاه بر اساس منابع (RBV)،یک مدل تحقیقاتی را طراحی میکند، که این روابط را با استفاده از مدلسازی معادله ساختاری بر روی سری داده های ۵۳۵ SME اسپانیایی تحلیل می کند. نتایج نشان میدهند که عوامل تکنولوژیکی و سازمانی ،مهارت تکنولوژی اطلاعات و تکنیک های منابع انسانی بر مبنای تعهد تاثیر مثبتی بر روی WKS دارند، درحالی که برعکس این قضیه برای عوامل محیطی (قدرت مشتری) دیده میشود. نتایج همچنین نشان میدهند که WKS کمک مثبتی به نوآوری سازمانی میکند، اما پشتیبانی از اثر متوسط مهارت های تکنولوژی اطلاعات در این رابطه مشاهده نمی گردد. نتیجه گیری های اصلی این تحقیق برای SME هایی ارزشمند است که از تکنولوژیهای اینترنتی برای مدیریت دانش استفاده می کنند.

مقدمه

نوآوری های تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات (ICT) و پیدایش اینترنت نقش مهمی در به اشتراک گذاری اطلاعات سازمانی توسط تأثیرگذاری بر روی بهره وری نیروی کار و توسعه تولید و خدمات و محصولات نیازمند به دانش زیاد بازی کرده اند. بنابراین اتخاذ موثر و استفاده از تکنولوزیهای اینترنتی مسئله مدیریتی مهمی است. مطالعات اخیر اتخاذ و استفاده از تکنولوژیهای اینترنتی در سازمانها و اینکه این تکنولوژیها چطور از فرآیندهای تجاری خاص پشتیبانی میکنند را مورد تحلیل قرار میدهند. البته بسیاری از تحقیقات موجود بر روی یک دیدگاه کلی و واحد از اتخاذ و استفاده از تکنولوژیهای اینترنتی تمرکز دارند. این مطالعات اتخاذ و استفاده از تکنولوژیهای اینترنتی را همراه با فعالیت های زنجیره ارزش کلی تحلیل میکنند. بنابراین، در حالیکه تحقیقات موجود دانش ما را گسترش داده است،با اینحال ما در مورد عوامل تعیین کننده استفاده از تکنولوژیهای اینترنتی برای فرایندهای تجاری خاص مانند به اشتراک گذاری دانش، و اینکه این فرایندها چطور به نوآوری سازمانی و ارزش تجاری کمک میکنند خیلی کم می دانیم.اینترنت و خصوصیات تکنولوژیهای استاندارد تحقیقات فوری، دسترسی، بازیابی و تبادل اطلاعات، این تکنولوژیها را برای همکاری و به اشتراک گذاری دانش بین اعضای سازمانی مناسب می سازد.تکنولوژی در اصل از ایجاد/اکتساب دانش، انتشار دانش، و بکارگیری دانش پشتیبانی میکند.اگرچه تجارت ها بصورت گسترده تکتولوژیهای اینترنتی را اتخاذ کرده اند، با اینحال تحقیقات نشان داده است که استفاده واقعی از آن ارتباط مهمی با ارزش تجاری دارد و اینکه این ارتباط چیزی است که خصوصاً در مؤسسات کوچک و متوسط نادیده گرفته شده است.از این لحاظ، تحقیقات اخیر در SME ها نشان می دهند که اگرچه داشتن یک فراساختار تکنولوژی اطلاعات مناسب میتواند به تسهیل سازی ایجاد دانش کمک کند، با اینحال ضرورتاً بدین معنا نیست که دانش ایجاد شده است. بنابراین، برای انتقال یا ایجاد دانش، روابط متقابل انواعی از آن باید بین عوامل موجود جایگزین گردد.از این لحاظ، به اشتراک گذاری دانش برای ایجاد، انتشار و استفاده از دانش ضروری است. مهم است که عوامل کلیدی را درک کنیم که استفاده از تکنولوژیهای اینترنتی را برای به اشتراک گذاری دانش در SME ها تسهیل و ترغیب میکند. علاوه بر عوامل محیطی و تکنولوژیکی، تحقیقات گسترده ای، اهمیت عوامل سازمانی و فردی را در تاثیرگذاری بر روی اتخاذ ICT و استفاده از آن اثبات کرده است. در حقیقت، عوامل سازمانی ممکن است اجرا و کاربرد تکنولوژیهای اینترنتی را برای به اشتراک گذاری دانش محدود یا تسهیل کند.برای مثال، مقالاتی که نشان میدهند که تکنیک های منابع انسانی سازمانی محیطی بر مبنای تعهد را ایجاد می کنند بر روی روابط متقابل، رفتارها و ترغیب کارکنان تاثیر می گذارند. بنابراین این تکنیک ها ممکن است بر روی حال و هوای اجتماعی سازمانی تاثیر بگذارند که کارکنان را برای کار گروهی و به اشتراک گذاری دانش ترغیب می کند.

 

 دانلود ترجمه مقاله انگلیسی به اشتراک گذاری دانش اینترنتی و تأثیر آن بر روی نوآوری

 

 دانلود ترجمه مقاله انگلیسی به اشتراک گذاری دانش اینترنتی و تأثیر آن بر روی نوآوری:بررسی تجربی شرکت های کوچک و متوسط

Web knowledge sharing and its effect on innovation: an empirical investigation in SMEs

Abstract

This paper extends previous studies on knowledge management by analysing factors affecting Web Knowledge Sharing (WKS) in small- and medium-sized enterprises (SMEs). In addition, the impact of WKS on organizational innovation and the moderating effect of IT skills on this relation are analysed. Grounded in the technology-organization-environment (TOE) theory and the resource-based view (RBV), this paper develops an integrative research model, which analyses these relations using structural equation modelling on a data set of 535 Spanish SMEs. Results suggest that technological and organizational factors – IT expertise and commitment-based human resources practices – positively influence WKS, while the contrary is found for environmental factors (customer power). In addition, results show that WKS contributes positively to organizational innovation, though support for the moderating effect of IT skills in this relation is not found. The main conclusions of this research can be valuable to SMEs that use or intend to use Internet technologies for knowledge management.

 

 

 

ژورنال:Knowledge Management Research & Practice

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

مدل: دارد

فرضیه: دارد

پرسشنامه: دارد

تعداد صفحات ترجمه: ۲۱صفحه

قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مطالب پیشنهادی

Dynamic marketing capabilities

مقاله بازاریابی بررسی اثرات بازارگرایی و قابلیت‌های پویایی بازاریابی و عملکرد برند

چکیده:امروزه، با رشد و پیشرفت فناوری، نمی‌توان تأثیر فناوری‌های به روزی همچون فناوری اطلاعات را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *