دانلود پایان نامه ارزیابی اثرات شناخت محصول و ارزش دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول

نوع فایل :ورد (ِdoc) | حجم:۶۱۶کیلوبایت (rar) | تعداد صفحات : ۱۳۴| قیمت : ۲۶۰۰۰تومان

چکیده:در دنیای رقابت های فزاینده امروز، شرکت هایی موفق خواهند بود که رضایت مشتریان خود را بیشتر تأمین کنند. شرکت هایی که صرفا به دنبال فروش کوتاه مدت نبوده و کسب رضایت بلندمدت مشتری را از طریق ارائه کالاها و خدمات همراه با ارزش برتر و متمایز وجهه همت خود قرار دهند. هدف اصلی پژوهش بررسی و شناسایی اثرات شناخت محصول و ارزش (سنتی) دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول نوآوری شده می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها، همبستگی است.برای جمع آوری داده های پژوهش از ابزار پرسشنامه استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر، کلیه مصرف کنندگان محصولات شرکت مینو در شهر تهران می‌باشد. داده های این پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت،نتایج نشان داد که شوق و اراده مصرف کننده بر شناخت محصول و شناخت محصول مورد نظر بر اصالت ذهنی محصول تاثیر معناداری دارد.همچنین اصالت ذهنی محصول بر نیت خرید، قیمت دریافت شده، ریسک دریافت شده و نیت مصرف تاثیر گذار می باشد.همچنین اصالت عینی محصول بر بر نیت خرید، قیمت دریافت شده و نیت مصرف تاثیر گذار می باشد.در ادامه مقدمه ،بیان مسئله و اهمیت و ضرورت دانلود پایان نامه ارزیابی اثرات شناخت محصول و ارزش دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول ارائه شده است.

مقدمه

اخیرا مسائل مربوط به آینده بازاریابی مخصوصا این مساله که آیا بازاریابی سنتی مناسب شرایط غالب قرن حاضر است یا خیر، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. هرچند در مورد به کار گیری اصل اساسی و اولیه بازاریابی یعنی برآوردن نیازهای مشتریان اجماع نظر وجود دارد، اما بحث بر سر این است که محیط کنونی بازار با تغییرات بنیادی نسبت به دهه ۶۰ میلادی تغییر در روش های اجرای اصول را ضروری می سازد.در دنیای امروز بایستی از بازارهای بالغ و به حد کمال رسیده ای سخن گفت که ویژگی های متفاوتی نسبت به گذشته دارند و از مهم ترین ویژگی های آنها می توان به مهارت و قدرت مشتری و کاهش تأثیر تبلیغات بر وی اشاره نمود.

۱-۲- بیان مسئله پژوهش

امروزه عرضه کنندگان در بازار کالاهای صنعتی و مصرفی با مشتریانی مواجهند که تقاضاهای نامحدودی دارند اما کم تر تحت تأثیر ابزار های سنتی بازاریابی قرار می گیرند. از سوی دیگر محصولات بازار از دید مشتری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند چنان که نام تجاری محصول مورد نظر مشتری در دسترس وی نباشد به راحتی «برند» دیگری را جایگزین آن می کند و این نشاندهنده کاهش وفاداری مشتریان است. رقابت قیمتی نیز معنی سابق را از دست داده است و سازمان های بازار گرا و مشتری مدار به جای رقابت بر سر قیمت به حفظ و ارتقای وفاداری مشتری به عنوان ابزاری جدید در بازاریابی می اندیشند (Martin Christopher، ۱۹۹۶،P.55-56).شرکت هایی که صرفا به دنبال فروش کوتاه مدت نبوده و کسب رضایت بلندمدت مشتری را از طریق ارائه کالاها و خدمات همراه با ارزش برتر و متمایز وجهه همت خود قرار دهند.در این بازار فوق العاده پویا مشتری از سازمان انتظار دارد که بیشترین ارزش ها را با مناسب ترین قیمت عرضه کند و سازمان ها نیز مدام به دنبال روش های جدید و ایجاد نوآوری در خلق و ارائه ارزش هستند و حتی از ارزش مشتری تحت عنوان «منبع آتی مزیت رقابتی» خویش نام می برند. (۲۰۰۴، P.398 Khanh & Kandampully).گروه صنعتی مینو نام یک شرکت ایرانی مستقر در خرمدره است که در سال ۱۳۳۸ خورشیدی توسط علی خسروشاهی بنیان نهاده شد و در ۱۶ آبان همان سال فعالیت تولیدی خود را با تأسیس شرکت صنعتی پارس مینو آغاز کرد. و هم‌اکنون با تولید انواع بیسکوئیت، شکلات، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور فعالیت می‌کند.گروه صنعتی مینو در حال حاضر به صورت هلدینگ و زیر نظر شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان اداره می‌شود که متشکل از ۱۲ شرکت حقوقی مستقل است. تا سال ۱۳۵۷ مدیریت کارخانه به عهده علی خسرو شاهی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت؛ و از سال ۱۳۸۰، ۵۱ درصد سهام به شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان واگذار گردید.شرکت صنعتی پارس مینو از ابتدای فعالیت و در طول نیم قرن حیات صنعتی خود، نقش محوری و پیشتاز را در صنعت غذایی کشور در زمینه تولید انواع بیسکوئیت، محصولات شکلاتی، ویفر، آدامس و پفک داشته است . با توجه به راه اندازی خطوط جدید (تولید آدامس دراژه با سیستم تمام اتوماتیک و آدامس استیک با برند white ، chic، tirol  و آدامس بدون قند (برای اولین بار در ایران) تولید محصول چوب شور مغزدار برای اولین بار در ایران و تولید شکلات با تکنولوژی روز دنیا در آستانه آغاز نیم قرن دوم تولید خود به خودکفایی کشور در این صنعت می اندیشد.با توجه به نوع مدیریت شرکت و پیشرفت تکنولوژی روز دنیا در تولید محصولات متنوع و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان ،رقابت و پیشتاز بودن در این صنعت نیاز به فعالیت مداوم و برنامه ریزی استراتژیک دارد.لذا در این تحقیق به بررسی وشناسایی اثرات شناخت محصول و ارزش (سنتی) دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول نوآوری شده می پردازیم.

۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش

در جهان کنونی که امکان تولید انبوه کالا و خدمات، زمینه افزایش عرضه در مقایسه با تقاضا را فراهم آورده است، برای تولیدکنندگان راهی جز جلب رضای مشتری باقی نمانده و دیگر نمیتوان حیطه بازار و عرضه را با ابزارهای محدود گذشته تعریف کرد. تجربه نشان داده است، سازمانهایی که از منظر سنتی به مفاهیم مشتری،کالا، بازار، فروش، خرید، رقابت،قیمت،  کیفیت و … نگاه کرده و می کنند علاوه برکسب نکردن موفقیت، سرمایه های خود را هم ازدست داده اند. با ظهور اقتصاد رقابتی مفاهیمی چون مشتری مداری و کسب رضایت مشتری، پایه و اساس کسب و کار تلقی شده و سازمانی که بدان بی توجه باشند از صحنه بازار حذف می شوند. امروزه نقش مشتریان از حالت پیروی از تولیدکننده به هدایت سرمایه گذاران، تولید کنندگان وحتی محققان و نوآوران مبدل گشته است.همچنین نقش ارزش ادراک شده به طورفزایندهای مورد توجه مشتریان و بازاریان قرارگرفته است به دلیل اینکه ارزش ادراک شده مشتری یکی از قدرتمندترین نیروها در بازار امروز می باشد(فروزند،۱۳۸۹). مشتری تنها تا زمانی وفادار خواهد ماند که احساس کند ارزش بهتری را کسب کرده است در مقایسه با آنچه که او میتوانست با تغییر موضع خود به سوی عرضه کنندگان دیگر کسب نماید. رﺳﺎﻟﺖ و ﻫﺪف ﺷﺮﮐﺖ ﺳﻬﺎﻣﯽ ﻋﺎم ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ در ﻧﻬﺎﯾﺖ، ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﮐﺮدن ﺛﺮوت ﺳﻬﺎﻣﺪاران و ﺑﻪ ﺗﺒﻊ آن ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﮐﺮدن ﺳﻮد ﺧﺎﻟﺺ ﺷﺮﮐﺖ در ﻫﺮ ﺳﺎل ﺑﻮده و در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪن ﺑﻪ ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﺑﯿﺴﮑﻮﯾﺖ و ﺷﮑﻼت در ﺳﻄﺢ ﮐﺸﻮر اﺳﺖ. روﯾﮑﺮد ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﺳﻼﻣﺖ، ﻧﺸﺎط و ﺷﺎداﺑﯽ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن اﺳﺖ. ﻻزﻣﻪ اﯾﻦ ﮐﺎر ﺗﺤﻘﯿﻖزﯾﺎد در ﺣﻮزهﻫﺎی ﺗﻐﺬﯾﻪ ، ﺳﻼﻣﺖ مشترگرایی و  ﺑﻬﺮهﮔﯿﺮی از ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ در اﯾﻦ ﺣﻮزهﻫﺎ در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺟﺪﯾﺪ اﺳﺖ. ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺎ داﺷﺘﻦ ﯾﮏ ﺑﯿﻨﺶ ﮔﺴﺘﺮده ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎ ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻧﺶ، ﺳﻌﯽ در اﯾﻔﺎی ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺧﻮد ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﻤﮑﻦ دارد. ﻫﺪف ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ ﺑﺮآورده ﮐﺮدن ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع و روزاﻧﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻧﺶ از ﻃﺮﯾﻖ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ و ﻓﺮوش ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻋﺎﻟﯽ اﺳﺖ. اﻃﻤﯿﻨﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ دارﻧﺪ ﺣﺎﺻﻞ ﺗﻼشﻫﺎی ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺷﺮﮐﺖ در ﺣﻮزه ﻫﺎی ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ، ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ اﯾﺠﺎد راﺑﻄﻪ ﻗﻮی ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن و ﺟﻠﺐ اﻋﺘﻤﺎد آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺷﺮﮐﺖ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ ﺗﻼش در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺳﺎﻟﻢ، ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺎﻻ و ﻣﻐﺬی ﺑﺮای ﺑﺮآورده ﮐﺮدن ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻧﺶ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺷﺮﮐﺖ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﯿﻨﻮ ﺗﻼش ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺗﻨﻮﻋﯽ از ﻣﺤﺼﻮﻻت را ﺑﺮای ﻫﻤﻪ ﺳﻼﯾﻖ و ذاﺋﻘﻪﻫﺎ فراهم کند(امیدنامه شرکت مینو،۱۳۸۰).بنابراین، ایجاد ارزش برای مشتریان امری ضروری است زیرا سطح بیشتر رضایت و ارزش مشتری، سازمان را به سمت سطح های بالاتر وفاداری مشتریان و در نتیجه وضعیت رقابتی قویتر و سهم بیشتر بازار هدایت می کند.

دانلود پایان نامه ارزیابی اثرات شناخت محصول و ارزش دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول 

فهرست مطالب دانلود پایان نامه ارزیابی اثرات شناخت محصول و ارزش دریافت شده محصول بر اصالت ذهنی و عینی و نیت خرید محصول

فصل اول کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه ۲
۱-۲- بیان مسئله پژوهش ۲
۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش ۳
۱-۴- اهداف تحقیق ۴
۱-۴-۱- اهداف اصلی ۴
۱-۴-۲- اهداف فرعی ۵
۱-۵- چارچوب نظری تحقیق ۵
۱-۶ – مدل مفهومی تحقیق ۱۱
۱-۷- فرضیات پژوهش ۱۲
۱–۸- قلمرو تحقیق ۱۲
۱-۸-۱- قلمرو موضوعی تحقیق ۱۲
۱-۸-۲- قلمرو مکانی تحقیق ۱۳
۱-۸-۳- قلمرو زمانی تحقیق ۱۳
۱-۹- جامعه آماری ۱۳
۱-۱۰- تعاریف اصطلاحات و متغیر‌‌های تحقیق ۱۴
۱-۱۰-۱ تعریف مفهومی ۱۴
۱-۱۰-۲ تعریف عملیاتی ۱۵

فصل دوم ادبیات نظری تحقیق

مقدمه ۱۸
۲-۱ بخش اول: مبانی علمی و نظری ۱۸
۲-۱-۱ مفهوم ارزش ۱۸
۲-۱-۲ ارزش از دیدگاه مشتری ۱۸
۲-۱-۳ ارزش از دیدگاه مشتری ۲۱
۲-۱-۴ گروه های ارزش ۲۱
۲-۱-۵ مدل های ارزش از دید مشتری ۲۲
۲-۱-۶ مدل مؤلفه های ارزش ۲۲
۲-۱-۶-۱ مدل نسبت هزینه- فایده ۲۳
۲-۱-۶-۲ مدل وسیله- نتیجه ۲۵
۲-۱-۶-۳ مدل ابعاد کلیدی ارزش از دید مشتری ۲۵
۲-۱-۷ ارزش دریافت شده: ۲۸
۲-۱-۸ شور وشوق: ۲۸
۲-۱-۹ شناخت محصول: ۲۸
۲-۱-۱۰ اصالت مشتری: ۲۹
۲-۱-۱۱ اصالت عینی: ۲۹
۲-۱-۱۲اصالت ذهنی: ۳۰
۲-۱-۱۳قصد و نیت خرید ۳۰
۲-۱-۱۴قیمت دریافت شده ۳۱
۲-۱-۱۵چارچوب نظری تحقیق ۳۲
۱۶-۱-۲ مدل مفهومی تحقیق ۳۷
۲-۲بخش دوم:توضیح مختصر در مورد گروه صنعتی مینو ۳۸
۲-۲-۱پیشینه شرکت مینو ۳۸
۲-۲-۲ شرکت مینو پس از انقلاب ۴۰
۲-۲-۳ برند مینو ۴۱
۳-۲پیشینه تحقیق ۴۲
۲-۳-۱ پیشینه داخلی و خارجی ۴۲

فصل سوم روش شناسی تحقیق

۳-۱- مقدمه ۴۶
۳-۲ مراحل انجام تحقیق: ۴۶
۳-۳- جهت گیری پژوهش: ۴۷
۳-۴- متغیرهای پژوهش: ۴۸
۳-۵- جامعه و نمونه آماری ۴۹
۳-۶- روش نمونه گیری ۴۹
۳-۷- حجم نمونه ۴۹
۳-۸- روش‌های گردآوری اطلاعات ۵۰
۳-۸-۱- انواع ابزارها ۵۰
۳-۹- مراحل طراحی پرسشنامه ۵۱
۳-۹-۱- محتوای پرسشنامه ۵۱
۳-۹-۲- مقیاس اندازه گیری پرسشنامه ۵۳
۳-۱۰- روایی و پایایی پرسشنامه ۵۴
۳-۱۰-۱- تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه ۵۴
۳-۱۰-۲- تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه ۵۵
۳-۱۰-۲-۱- عوامل مؤثر بر ضریب قابلیت اعتماد ۵۶
۳-۱۱- روش تجزیه و تحلیل دادهها ۵۶
۳-۱۱-۱- آمار توصیفی: ۵۷
۳-۱۱-۲-آمار استنباطی: ۵۷
۳-۱۱-۲-۱- مدل یابی معادلات ساختاری ۵۸
۳-۱۱-۲-۱-۱- مدل ساختاری ۵۸
۳-۱۱-۲-۱-۲- تحلیل عاملی تأییدی (مدل اندازه گیری) ۵۹
۳-۱۱-۲-۱-۳- شاخصهای برازش مدل ۶۰

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده‌ها

مقدمه ۶۳
۴-۱-آمار توصیفی مربوط به نمونه تحقیق ۶۴
۴-۲-آزمون نرمال بودن متغیرها ۶۸
۴-۳ تحلیل عاملی تاییدی متغیر های پژوهش ۷۰
۴-۴- مدل اندازه گیری ۷۳
۴-۴-۱- نتایج تحلیل عاملی مربوط به گویه های شوق و اراده ۷۴
۴-۴-۲- نتایج تحلیل عاملی مربوط به گویه های شناخت محصول ۷۵
۴-۴-۳- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های خود اصالتی ۷۶
۴-۴-۴- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های ارزش دریافت شده محصول ۷۷
۴-۴-۵- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخصهای اصالت ذهنی ۷۸
۴-۴-۶- نتایج تحلیل عاملی مربوط به اصالت عینی ۷۹
۴-۴-۷- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های قصد خرید ۸۰
۴-۴-۸- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های ادراک قیمت ۸۱
۴-۴-۹- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های ریسک دریافت شده ۸۲
۴-۴-۱۰- نتایج تحلیل عاملی مربوط به شاخص های نیت مصرف ۸۳
۴-۵- ارزیابی بخش ساختاری ۸۴
۴-۵-۱برازش مدل ۸۵
۴-۶مدل نهایی تحقیق ۸۶
۴-۷-آزمون فرضیات ۸۸
۴-۸-خلاصه ۹۴

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادها

۵-۱- مقدمه ۹۶
۵-۲- یافته های پژوهش و تحلیل نتایج ۹۶
۵-۲-۱- نتایج آمار توصیفی ۹۶
۵-۲-۲- نتیجه گیری فرضیات ۹۸
۵-۲-۲-۱- نتیجه گیری فرضیه اول ۹۸
۵-۲-۲-۲- نتیجه گیری فرضیه دوم ۹۸
۵-۲-۲-۳- نتیجه گیری فرضیه سوم ۹۸
۵-۲-۲-۴- نتیجه گیری فرضیه چهارم ۹۸
۵-۲-۲-۵- نتیجه گیری فرضیه پنجم ۹۹
۵-۲-۲-۶- نتیجه گیری فرضیه ششم ۹۹
۵-۲-۲-۷- نتیجه گیری فرضیه هفتم ۹۹
۵-۲-۲-۸- نتیجه گیری فرضیه هشتم ۹۹
۵-۲-۲-۹- نتیجه گیری فرضیه نهم ۱۰۰
۵-۲-۲-۱۰- نتیجه گیری فرضیه دهم ۱۰۰
۵-۲-۲-۱۱- نتیجه گیری فرضیه یازدهم ۱۰۰
۵-۲-۲-۱۲- نتیجه گیری فرضیه دوازدهم ۱۰۱
۵-۲-۲-۱۳- نتیجه گیری فرضیه سیزدهم ۱۰۱
۵-۲-۲-۱۴- نتیجه گیری فرضیه چهاردهم ۱۰۱
۵-۲-۲-۱۵- نتیجه گیری فرضیه پانزدهم ۱۰۱
۵-۳ تحلیل مقایسه‌ای ۱۰۲
۵-۴ پیشنهادات مبتنی بر نتایج تحقیق ۱۰۳
۵-۵- پیشنهادهای آتی پژوهشی ۱۰۵
۵-۶- مشکلات و محدودیت‌ها حین اجرای تحقیق ۱۰۶
منابع ۱۰۷
پیوست ها و پرسشنامه ۱۱۰

 

نوع فایل : ورد(doc)

تعداد صفحات :۱۳۴

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹۶

قیمت : ۲۶۰۰۰تومان

امتیاز دادن به مطلب

مطالب پیشنهادی

دانلود فصل چهارم پایان نامه(تحلیل رگرسیون) با spss ،(مدل معادلات ساختاری)با lisrel

دانلود فصل چهارم پایان نامه(تحلیل رگرسیون) با spss ،(مدل معادلات ساختاری)با lisrel

داده‌های جمع‌آوری شده اعداد و ارقامی بدون معنی می‌باشند که از آمار برای معنی‌دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *