پایان نامهپایان نامه مدیریت آموزشیپایان نامه مدیریت اجراییپایان نامه مدیریت استراتژیکپایان نامه مدیریت دولتیپایان نامه مدیریت رفتار سازمانیمقاله استراتژیک

دانلود پایان نامه بررسی رابطه ابعاد تفکر استراتژیک و کارآفرینی سازمانی مدیران سازمان ها

[box type=”note” align=”aligncenter” class=”” width=””]نوع فایل : ورد (doc) | حجم فایل : 956 کیلوبایت (rar) | تعداد صفحات : 144| قیمت : 29۰۰۰ تومان [/box]

چکیده:هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه ابعاد تفکر استراتژیک و كارآفريني سازماني مدیران سازمانهای دولتی و غیر دولتی  بود.200 نفر از مدیران سازمانها به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد.دراین پژوهش توصیفی – همبستگی، نمونه ای به حجم 132 نفر به روش مورگان با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند.ابزار پژوهش، شامل کتب و مجلات و پرسشنامه محقق ساخته تفکر استراتژیک و پرسشنامه استانداردکارآفرینی سازمانی بر اساس مدل لیکرت بودجهت ارزیابی و بررسی فرضیه های تحقیق که شامل یک فرضیه اصلی و 6 فرضیه فرعی است،در آمار توصیفی از جدول فراوانی و درصدها میانگین ها و انحراف معیار و در آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون وآنووا برای آزمون فرض های تحقیق استفاده گردید. یافته ها نشان می دهد بین ابعاد تمرکز بر هدف و پیش روی با فرضیه با کارافرینی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.اما بین ابعاد تفکر سیستمی و فرصت جویی هوشمندانه و تمرکز در زمان با کار آفرینی سازمانی رابطه معناداری دیده نمی شود.همچنین نیز فرضیه ششم این پژوهش رد می شود مدیرانی که تفکر سیستمی دارند تاثیر بیشتری بر کارآفرینی ندارند نسبت به مدیرانی که فرضیه مدار هستند. كار آفريني هدف بیشتر سازمان ها، گروه ها و افراد و از جمله سازمان های دولتی و غیر دولتی است که تابع عوامل مختلفی می باشد. مطابق یافته های بدست آمده در این تحقیق يكي از را ههاي افزايش كار آفرينی در سازمان افزایش نگرش سیستمی و فرضیه مداری مدیران است.در ادامه مقدمه و فهرست مطالب دانلود پایان نامه بررسی رابطه ابعاد تفکر استراتژیک و کارآفرینی سازمانی مدیران سازمان ها ارائه شده است.

1-1 مقدمه
موضوع تفکر استراتژیک در بیش از یک دهه گذشته در حوزه مدیریت استراتژیک بسیار مورد توجه بوده و در تحقیقات بسیاری به اهمیت دارا بودن قابلیت تفکر استراتژیک برای مدیران اشاره شده است. تفکر استراتژیک به عنوان یکی از دو قابلیت اصلی رهبران دارای عملکرد برجسته شمرده شده است. (دوریس، کالینگ،2000 :1) آنها سازمان را آن گونه که باید باشد می بینندنه آن گونه که هست (ناصعی- فر،پورحسینی،1387: 80)به این ترتیب می¬توان تفکر استراتژیک را پیش درآمدی برای طراحی آینده سازمان دانست (پلگرینو، کاربو،2001: 375).براساس نتایج تحقیقی که با هدف شناسایی مهارت های مدیریتی مورد نیاز برای مدیران کشورهای آسیایی انجام شده است. تفکر استراتژیک از سوی تمامی پاسخ دهندگان به عنوان اولین و یا دومین مهارت مورد نیاز برای بهبود عملکرد مدیران شناسایی شده است (واکابایاشی، کندو، 2001 :15).همگام با روند جهانی افزایش گرایش به بهره گیری از ابزارها و تکنیک های مدیریت استراتژیک در کشور ما نیز به دلایلی از جمله خصوصی سازی و آمادگی جهت پیوستن به سازمان تجارت جهانی احساس نیاز به بکارگیری مؤثر چنین ابزارهایی رو به افزایش است. بهبود توانایی تفکر استراتژیک در مدیران به عنوان یکی از عوامل کلیدی در اثربخشی فرآیند مدیریت استراتژیک نیازمند توجه بیشتری است (ریگبی، بیلودو،2007: 9). تفکراستراتژیک فرآیند تدوین و بررسی فرضیات مربوط به آینده است که زیر بنای رسالت،اهداف و استراتژی سازمان را تشکیل می¬دهند و طیف وسیعی از موضوعاتی را در بر می¬گیرد و به همین خاطر اگر به مشکلی ساختار یافته انجام نشود ممکن است به فعالیتی زمان بر تبدیل شود (بروس، لانگدن،1383 :1). بررسی بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حال توسعه که مسیرخود را با موفقیت طی می کنند نشان داده است که یکی از مهمترین عوامل توسعه این کشورها تقویت بخش خصوصی و به طور خاص،حضور پررنگ کسب و کارهای کوچک و مستقل و سازمان های کارآفرین به عنوان سازمان های پویا و خلاق که استراتژی ساختار و عملکرد خود را به سرعت با تحولات روز هماهنگ سازند می باشد کارآفرینی،خلاقیت و کسب وکارهای مخاطره آمیز سوخت موتور اقتصاد مدرن را فراهم می کنند.( فرهنگی، صفر زاده،1386: 1).

تفکر استراتژیک و کارآفرینی

فهرست مطالب دانلود پایان نامه بررسی رابطه ابعاد تفکر استراتژیک و کارآفرینی سازمانی مدیران سازمان ها

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1مقدمه 3
2-1بیان مسأله 3
3-1اهمیت و ضرورت 5
4-1اهداف تحقیق 6
1-4-1- اهداف اصلی تحقیق 6
2-4-1- اهداف فرعی تحقیق 6
5-1- فرضیه های تحقیق 6
1-5-1- فرضیه اصلی تحقیق 6
2-5-1- فرضیه فرعی تحقیق 7
6-1- متغیرهای تحقیق 7
7-1تعاریف اصطلاحات 8

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

1-2- تفکر استراتژیک 10
1-1-2- تاریخچه کوتاهی از استراتژی 10
2-1-2- استراتژی محصول تفکر استراتژیک 11
3-1-2- تاریخچه کوتاهی از تفکر استراتژیک 12
4-1-2- مفهوم تفکراستراتژیک 13
2-2- تعاریف تفکر استراتژیک 14
3-2- تفکر استراتژیک و دو خصوصیت کلیدی 16
4-2- تفکر استراتژیک چگونه ایجاد می شود؟ 16
5-2- عناصر تفکراستراتژیک 17
1-5-2- الگوی عناصرتفکر استراتژیک 18
1-1-5-2- جین لیدکا 18
2-1-5-2- گری هامل (الگوی نوآوری استراتژی) 21
3-1-5-2- پیتر ویلیامسون( الگوی گزینه های آینده) 22
6-2- چند الگو برای استقرار تفکر استراتژیک 24
1-6-2- مدل فرآیند برنامه ریزی موریسی 24
2-6-2- مدل دو سطحی تفکر استراتژیک 26
7-2- عوامل تفکر استراتژیک 27
8-2- مدل های فاکتورهای حیاتی کافمن 32
9-2- تفکر استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک 34
10-2- هفت اصل کلیدی در تفک استراتژیک 37
2-2- کارآفرینی سازمانی 41
1-2-2- مقدمه 41
2-2-2- اهمیت وضرورت کارآفرینی 41
3-2-2- سیر تکاملی و تعاریف کارآفرینی 43
4-2-2- مبانی نظری 45
5-2-2- تعاریف کارآفرینی 46
6-2-2- فرايند کارآفرینی 49
7-2-2- انواع کارآفرینی 51
1-7-2-2- کارآفرینی فردي 51
2-7-2-2- کارآفرینی سازمانی/ سازمان کارآفرین 52
8-2-2- فرآیند کارآفرینی سازمانی 53
9-2-2- استراتژی های کارآفرینی سازمانی 57
10-2-2- اجرا یا پیاده کردن ا ستراتژی کارآفرینی سازمانی 59
11-2-2- سنجش کارآفرینی سازمانی 60
12-2-2- موانع رشد و توسعه کارآفرینی سازمانی 60
13-2-2- کارآفرینی در سازمانهای غیر دولتی 62
14-2-2- تاریخچه سازمان های غیر دولتی 62
15-2-2- مدیریت کارآفرینانه سازمان های غیر دولتی 65
16-2-2- مدیریت استراتژیک کارآفرینی 65
17-2-2- مقایسه سازمان های سنتی و کارآفرین 68
18-2-2- مدل های کارآفرینی سازمانی 68
1-18-2-2- مدل کارآفرینی سازمان کورونوال و پرلمن 68
2-18-2-2- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و نافزیگر 70
3-18-2-2- مدل کارآفرینی سازمانی اکلس و نک 71
4-18-2-2- مدل کارآفرینی تامسون 72
19-2-2- نتایج کارآفرینی سازمانی 74
20-2-2- نتایج تحقیقات مرتبط باموضوع در خارج از کشور 75
21-2-2- نتایج تحقیقات مرتبط با موضوع در داخل کشور 77
22-2-2- نتیجه گیری 79
23-2-2- الگوی نظری تحقیق 79

فصل سوم : روش تحقیق

1-3- مقدمه 82
2-3- نوع و روش تحقیق 82
3-3- جامعه آماری تحقیق 83
4-3- نمونه آماری تحقیق و روش نمونه گیری 83
5-3- ابزار تحقیق 83
6-3- پایایی و روایی پرسشنامه 84
7-3- روایی آزمون 85
8-3- روش گردآوری اطلاعات 85
9-3- روش های آماری 86

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

1-4- مقدمه 88
2-4- توصیف داده های مربوط به ا طلاعات جمعیت شناختی نمونه ها 88
1-2-4- وضعیت اعضای نمونه به تفکیک جنسیت 89
2-2-4- وضعیت اعضای نمونه بر حسب تحصیلات 90
3-2-4- وضعیت اعضای نمونه به تفکیک سابقه 91
4-4-4- وضعیت اعضای نمونه به تفکیک سن 92
3-4- تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق 94
1-3-4- فرضیه اصلی پژوهش 94
2-3-4- فرضیه فرعی پژوهش 96
3-3-4- فرضیه فرعی دوم پژوهش 97
4-3-4- فرضیه فرعی سوم پژوهش 98
5-3-4- فرضیه فرعی چهارم پژوهش 99
6-3-4- فرضیه فرعی پنجم پژوهش 100
7-3-4- فرضیه اصلی پژوهش 101
4-4- یافته های جانبی 102

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5- مقدمه 105
2-5- خلاصه نتیجه آزمون فرضیات 105
3-5- بحث و نتیجه گیری 106
4-5- محدودیت های تحقیق 107
5-5- پیشنهادات بر اساس یافته های تحقیق 108
1-5-5- پیشنهاد برای محققین آینده 110
منابع فارسی 111
منابع انگلیسی 114
پیوست ها و پرسشنامه ها 117

چکیده انگلیسی130

 

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]

نوع فایل : ورد(doc)

تعداد صفحات :144

مقطع: کارشناسی ارشد

سال تحصیلی:۱۳۹0

قیمت : ۲9۰۰۰ تومان[/box]

امتیاز بدهید
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا