دانلود پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد

[box type=”note” align=”” class=”” width=””]نوع فایل : ورد (doc) | حجم فایل :582کیلوبایت(rar) | تعداد صفحات : 141| سال تحصیلی :۱۳۹3 [/box]
چکیده:در عصر حاضر به دنبال پیشرفت فناوری و اطلاعات، رقابت بین کسب و کارها نیز شدت یافته است. چگونگی ارائه برندها، محصولات یا خدمات برای اینکه مورد توجه بیشتر مصرف کنندگان قرار گرفته و متمایز بودن آنها برجسته گردد تا افراد مجذوب آنان گردند و یا تمایل به خرید آنان داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. به علاوه با نوآوریهای به وجود آمده در فناوری و توسعه اینترنت، تجارت الکترونیک رونق بسیاری پیدا کرده است. با توجه به این امر، تبلیغات به ویژه در بستر اینترنت، عامل مهم و تاثیرگذاری در تجارت الکترونیک میباشد. بدین ترتیب، تحقیق حاضر به موضوع پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کاربران جامعه مجازی ایرانیان است و حجم نمونه 385 نفر میباشد. نمونه گیری به روش در دسترس انجام شد. کلیه دادههای پژوهش از طریق پرسشنامه گردآوری شد. جهت سنجش اعتبار پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است و جهت بررسی روایی سازه از شاخص AVE استفاده گردید که نشان دهنده برخورداری پرسشنامه از روایی مناسب بوده است. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهای SPSS 16 و Warp PLS 3 انجام شد. نتایج نشان داد که بین نگرش به تبلیغات اینترنتی و اعتماد به تبلیغات اینترنتی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین اعتماد به تبلیغات اینترنتی و کلیک تبلیغات، کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی نیز رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. اما بین نگرش به تبلیغات اینترنتی و کلیک تبلیغات رابطهای یافت نشد. براساس نتایج حاصل از تحقیق پیشنهاد میشود که با کنترل متغیرهای تأثیرگذار بر نگرش به تبلیغات اینترنتی و ایجاد نگرش مثبتتر نسبت به آن، اعتماد مشتریان را افزایش داده تا از این طریق علاقه به کلیک کردن برای دیدن تبلیغات اینترنتی در آنها افزایش یابد و از این طریق میزان خرید اینترنتی که به طور معمول هزینه کمتری را برای شرکتها و مشتریان دارد، نیز بیشتر گردد.
- مقدمه
امروزه با گسترش روزافزون اینترنت در جهان، تعداد کاربران اینترنتی به صورت فزایندهای در حال رشد میباشد. این امر پتانسیل بالایی را برای تجارت الکترونیک ایجاد کرده، لذا شرکتها مجبور به انجام فعالیتهای تجاری از طریق اینترنت شدهاند.تبلیغات همواره جزء حوزههای مهم در بازاریابی و دنیای تجارت میباشد. در بین روشهای مختلف بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی یکی از مواردی است که بیشترین کاربرد و استفاده را داراست (کاتلر و همکاران[1]، 2012). در حیطه تبلیغات اینترنتی، نگرش به تبلیغات از اهمیت به سزایی برخوردار است. نگرش، يكي از مهمترين مفاهيم درسيستمهاي اطلاعاتي و تحقيقات بازاريابي است. در سالهای اخیر، این متغیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ولی متغیر اعتماد به تبلیغات اینترنتی، چندان مورد بررسی محققان قرار نگرفته است و بیشتر تحقیقات، در زمینه اعتماد به تجارت الکترونیک است. این امر در حالی است که مبحث اعتماد به تبلیغات، خود یک عامل تعیین کننده برای ایجاد پاسخ رفتاری در مشتریان میباشد. همچنین در حوزه پاسخ رفتاری، کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی به عنوان دو متغیر پاسخ رفتاری، قابلیت این را دارند که به صورت مجزایی مورد بررسی قرار گیرند.تحقیق حاضر به دنبال بررسی پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی با تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی میباشد. لذا در این فصل به طور خلاصه و با توجه به موضوع تحقیق، ابتدا به ضرورت و اهمیت انجام تحقیق و بیان مسئله پرداخته میشود و سپس قلمرو، اهداف، سؤال و فرضیه های تحقیق بیان میگردد. در ادامه به تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق نیز اشاره میگردد.
- بیان مسأله
ارتباطات بازاریابی شامل اجزاء مختلفی از قبیل: ارتقاء فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و تبلیغات[1] است که تبلیغات جزء مهمی از بازاریابی، به ویژه بازاریابی الکترونیکی میباشد (استراوس و فروست[2]، 2001)، به طوری که امروزه شرکتها، به دلیل نقش حیاتی تبلیغات در اطلاع رسانی به مشتریان و ترغیب مشتریان به خرید، مبالغ هنگفتی را براي تبلیغات الکترونیکی هزینه میکنند (عباسی و محمدیان، 1386).ظهور اینترنت یکی از بزرگترین تغییرات تکنولوژیکی در تاریخ جهان میباشد، این ظهور تاثیر عمیقی بر زندگی روزمره افراد در سراسر جهان داشته است (بیویلیان و تیگر، 2013). آمارهای اخیر نشان داده است که بیش از 4/2 بیلیون نفر، در حدود یک سوم جمعیت جهان از اینترنت استفاده میکنند (آمار اینترنت جهان[3]، 2013). دسترسی به اینترنت زندگی افراد را آسانتر نموده است، زیرا تقریبا همه چیز، بدون توجه به زمان و مکانی خاص به صورت بر خط[4]، قابل دستیابی میباشند. از آنجایی که اینترنت کاربران زیادی را جذب نموده است، شرکتها و بازاریابان تمایل دارند تا از این طریق محصولات و خدمات خود را تبلیغ نمایند (بیویلیان و تیگر، 2013).تبلیغات اینترنتی[5] به عنوان روشی برای انتشار هر چه بیشتر اطلاعات جهت تاثیرگذاری بر خریداران و معاملات تجاری در محیط وب میباشد. اشلوزر و همکاران[6](1999) تبلیغات اینترنتی را هر نوع محتوا و مضمون تجاری موجود در اینترنت میدانند که شرکتها برای آگاه کردن مصرفکنندگان در مورد کالاها و خدمات خود طراحی مینمایند.
فهرست مطالب دانلود پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه 2
1-2- اهمیت موضوع 2
1-3- بیان مسأله 3
1-4- سوالات تحقیق 6
1-5- چارچوب نظری تحقیق 6
1-6- فرضیه های تحقیق 7
1-7- اهداف تحقیق 7
1-8- قلمرو تحقیق 8
1-8-1- قلمرو مکانی 8
1-8-2- قلمرو زمانی 8
1-8-3- قلمرو موضوعی 8
1-9- تعریف واژگان تخصصی 8
1-10- خلاصه فصل….9
1-11- ساختار کلی تحقیق 9
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مقدمه 12
2-2- تبلیغات 12
2-2-1- وظایف تبلیغات 13
2-2-1-1- جلب توجه 13
2-2-1-2- ایجاد علاقه 14
2-2-1-3- تحریک تمایل 14
2-2-1-4- سوق دادن به خرید 14
2-2-2- اثر بخشی تبلیغات 15
2-2-2-1- اندازه¬گیري ورودي¬ها 15
2-2-2-2- اندازه¬گیري خروجی¬ها 15
2-2-2-3- اندازه¬گیري فرآیندها 16
2-3- اینترنت و بازاریابی 16
2-3-1- تعاملی بودن 17
2-3-2- کنترل مصرف¬کنندگان 17
2-3-3- شخصی سازی 18
2-3-4- ظرفیت اطلاعاتی 18
2-3-5- تجارت الکترونیک 18
2-4- تبلیغات اینترنتی 19
2-4-1- ویژگی¬های مهم تبلیغات اینترنتی 22
2-4-2- محدوديتهاي تبليغات اينترنتي 23
2-4-3- انواع روش¬های تبلیغات اینترنتی 23
2-5- نگرش 26
2-5-1- عناصر نگرش 29
2-5-2- نحوه شکل¬گیری نگرش 30
2-5-3- نگرش نسبت به تبلیغات اینترنتی 30
2-6- اعتماد 33
2-6-1- اعتماد و اعتبار به عنوان ساختارهایی مستقل 34
2-6-2- سه بعد موجود در ذات اعتماد به تبلیغات 35
2-7- پاسخ رفتاری 36
2-7-1- کلیک تبلیغات 37
2-7-2- خرید اینترنتی 38
2-8- جامعه مجازی 39
2-9- مروری بر مطالعات صورت گرفته 40
2-9-1- پژوهشهای خارجی 40
2-9-2- پژوهشهای داخلي 44
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه 48
3-2- روش تحقیق 48
3-3- متغیرهای تحقیق و الگوی مفهومی تحقیق 48
3-4- مراحل انجام تحقیق 50
3-5- جامعه و نمونه آماری 52
3-5-1- تعیین حجم نمونه و روش نمونه¬گیری 52
3-6- ابزار سنجش 53
3-6-1- تدوین پرسشنامه …54
3-7- روایی پرسشنامه 57
3-8- پايايي پرسشنامه 58
3-9- روش¬های تجزیه و تحلیل داده¬ها 58
3-10- تحلیل عامل اکتشافی 59
3-10-1- پیش شرط¬های تحلیل عامل اکتشافی 59
3-11- مدل¬سازی معادلات ساختاری 60
3-11-1- برازش مدل 62
3-11-1-1- برازش مدل اندازه¬گیری 62
3-11-1-2- معیارهای ارزیابی برازش بخش ساختاری 63
3-11-1-3- معیارهای ارزیابی برازش کلی مدل 64
3-11-2- آزمون فرضیه¬ها 65
3-11-2-1- بررسی ضرایب معناداری z یا t-values یا p-values 65
3-11-2-2- بررسی ضرایب استاندارد شده بار عاملی مربوط به مسیرهای هر یک از فرضیه¬ها 65
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه 67
4-2- ویژگی¬های جمعیت¬شناختی پاسخگویان و جامعه¬ آماری 67
4-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 67
4-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن 69
4-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات 70
4-2-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد 71
4-2-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود میزان استفاده از اینترنت در طول هفته 73
4-2-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدت زمان آغاز خرید اینترنتی 75
4-3- بررسی توزیع نرمال داده¬های تحقیق 76
4-3-1- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال نگرش به تبلیغات اینترنتی 76
4-3-2- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال اعتماد به تبلیغات اینترنتی 77
4-3-3- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال کلیک تبلیغات اینترنتی 77
4-3-4- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال خرید اینترنتی 77
4-4- تحلیل عامل اکتشافی 78
4-4-1- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد شناختی اعتماد 78
4-4-2- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد احساسی اعتماد 80
4-4-3- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد رفتاری اعتماد 82
4-5- آزمون مدل مفهومی تحقیق 83
4-5-1- برازش مدل¬های اندازه¬گیری 83
4-5-2- برازش مدل¬های ساختاری 85
4-5-3- برازش کلی مدل 87
4-5-4- آزمون فرضیه 87
4-5-4-1- نتیجه آزمون فرضیه 87
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات
5-1- مقدمه 92
5-2- بررسی نتایج تحقیق 92
5-2-1- نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول 93
5-2-2- نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم 93
5-2-3- نتایج حاصل از فرضیه سوم 93
5-2-4- نتایج حاصل از فرضیه چهارم 94
5-3- جنبه های نوین پژوهش94 5-4- خلاصه و نتیجه¬گیری 94
5-5- محدودیت 95
5-6- پیشنهادات تحقیق 95
5-6-1- پیشنهادات کاربردی 95
5-6-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی 96
فهرست منابع
الف) منابع فارسی 98
ب) منابع لاتین 101
ضمائم
الف) پرسشنامه…107
ب) جدول های مربوط به نتایج آزمون های آماری.111
[box type=”info” align=”” class=”” width=””]
نوع فایل : ورد(doc)
تعداد صفحات :141
مقطع: کارشناسی ارشد
سال تحصیلی:۱۳۹۳
قیمت : 26000 تومان[/box]
سلام خسته نباشید .ببخشید شما مقاله هم انجام میدید؟؟؟؟
و این که چقدر زمان میبره ؟؟؟؟
سلام
انجام می شود، ، با واحد پژوهش تماس بگیرید