چکیده:تحقیق حاضر یکی از معایب بالقوه ایجاد تداعیهای برند است که با هویت مصرف کنندگان طنینانداز و پیوند مصرفکننده – برند را تسهیل میکند. محققان یک نظریه از پاسخ مصرف کنندگان را به تغییراتی پیشنهاد میدهند که هم انجمنها را در مرکز تصویر برند تعدیل کرده و یا تقویت میکند. نتایج نشان میدهد که مصرف کنندگان با درجه بالایی از ارتباط خود برند به طور منفی نسبت به دیگر تغییرات واکنش نشان میدهند. تغییر در انجمنهای برند نیز میتواند منجر به احساسات نامطلوب مصرفکننده در موارد خاص شود. زمانی که ارتباط با برند با یک هویت شخصی ایدهآل ارتباط داشت (انگیزههای خود تقویت), تغییراتی که تصویر برند را افزایش داد, توانایی برند را برای نشان دادن یک هویت ایدهآل افزایش داد. در مقابل, هنگامی که ارتباط برند با هویت واقعی واقعی ارتباط داشت (انگیزههای خود سنجی), افزایش تصویر برند شباهت درک شده بین خود و برند را کاهش داد, در نتیجه باعث وخیمتر شدن هویت برند شد.در ادامه فایل پی دی اف دانلود مقاله انگلیسی واکنش مصرفکننده به تغییرات استراتژیک در تصویر نام و نشان تجاری
عنوان و چکیده لاتین دانلود مقاله انگلیسی واکنش مصرفکننده به تغییرات استراتژیک در تصویر نام و نشان تجاری
Consumer response to strategic changes in brand image
a b s t r a c t
The current research investigates a potential disadvantage of building brand associations that resonate with consumers’ identities and facilitate consumer–brand bonding. The authors propose a theory of consumer response to changes that either dampen or augment the associations central to brand image (e.g., due to brand acquisitions or repositioning). The results show that consumers with a high degree of self–brand connection respond more negatively than others do to changes that dampen brand associations. Counterintuitively, changes augmenting brand associations can also lead to unfavorable consumer sentiments in certain instances. When brand connection was linked to an ideal self-identity (i.e., self-enhancement motives), changes that augmented the brand image increased the brand’s ability to signal an ideal identity. Conversely, when brand connection was linked to the actual self identity (i.e., self-verification motives), augmenting brand image reduced the perceived similarity between the self and the brand, thus causing brand identification to deteriorate.
[flipbook pdf=”https://projehmodiriat.ir/wp-content/uploads/Too-much-of-a-good-thing-Consumer-response-to-strategic_compressed.pdf”]