دانلود ترجمه مقاله انگلیسی کاربرد سیستم یادگیری الکترونیک و نتایج آن: نقش تعدیل‌کننده‌ی سازگاری درک شده

نوع فایل : ورد (doc) | حجم فایل ترجمه و اصل مقاله لاتین : ۲۷۵کیلو بایت (rar) | تعداد صفحات : ۲۰| سال : ۲۰۱۶| قیمت : ۱۴۰۰۰تومان

چکیده:این مقاله به بررسی نقش تعدیل‌کننده‌ی سازگاری درک شده بر  رابطه‌ی بین  کاربرد سیستم یادگیری الکترونیکی و نتایج آن می‌پردازد. ما نیز به مفهوم‌سازی نتایج یادگیری الکترونیکی با استفاده از عملکرد آموزشی، کمک به یادگیری درک شده و کمک به ساخت انجمن درک شده می‌پردازیم. سپس این فرضیه را ایجاد می‌کنیم که سازگاری درک شده، روابط بین کاربرد سیستم یادگیری الکترونیکی و متغیرهای خروجی را متعادل می‌سازد. این مدل با جمع‌آوری داده‌ها از دانشجویان دانشگاه (n=179) که در واحدهای چندگانه با استفاده از سیستم مدیریت یادگیری محبوب، Moodle شرکت کرده بودند، تست شد.یافته‌ها نشان می‌دهند که سازگاری درک شده، رابطه‌ی بین کاربرد سیستم یادگیری الکترونیکی و عملکرد آموزشی را متعادل می‌سازد. با این حال، دو رابطه‌ی دیگر از جمله (۱) رابطه‌ی بین کاربرد سیستم یادگیری الکترونیکی و دستیار یادگیری درک شده و (۲) رابطه‌ی بین کاربرد سیستم یادگیری و دستیار ساخت انجمن درک شده را متعادل نمی‌سازد.

مقدمه

تدریس و یادگیری با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی یادگیری به یک پدیده‌ی بسیار رایج در سال‌های اخیر تبدیل‌شده است. قبلاً تحقیقات از یادگیری الکترونیکی به‌عنوان یک اصطلاح غالب برای شرح فعالیت‌های تدریس و یادگیری با استفاده از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی استفاده می‌کرد (اسلام، ۲۰۱۳). یک نوع سیستم یادگیری الکترونیکی که در میان دانشگاه‌ها بسیار رایج است، سیستم مدیریت یادگیری (LMS) است. LMSکه به سیستم مدیریت دوره‌ای (CMS) یا محیط یادگیری مجازی معروف است (VLE)، یک سیستم یادگیری الکترونیکی است که در سطح وسیعی توسط دانشگاه‌ها تطبیق یافته‌ است. (مک گیل و کلوباس، ۲۰۰۹؛ اسلام، ۲۰۱۴). LMS یک نرم‌افزار مبتنی بر وب است که برای تحویل، پیمایش و مدیریت آموزش و یادگیری آنلاین به کار برده می‌شود (لیمایم و چیونگ، ۲۰۱۱). این نرم‌افزار حاوی ویژگی‌هایی برای توزیع دوره‌ها در اینترنت و مشارکت آنلاین است.از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰، استفاده از LMSها برای آموزش آنلاین به شکل فزاینده‌ای در آموزش عالی بالا رفته است. امروزه، LMSها به ابزارهایی ضروری برای آموزش آنلاین تبدیل شده‌اند. صرف نظر از تمرکز بر آموزش راه دور یا آموزش کلاس محور، اغلب دانشگاه‌ها از LMSها برای پشتیبانی و بهبود فرآیندهای آموزشی و یادگیری استفاده می‌کنند (مک گیل و کلوباس، ۲۰۰۹؛ لیمایم و چیونگ، ۲۰۱۱؛ اسلام، ۲۰۱۳).LMSهامعمولاً در کل دانشگاه، دانشکده یا مدرسه پیاده‌سازی می‌شوند و سپس توسط اساتیدی که از آن‌ها به روش‌های مختلف برای پشتیبانی از مدیریت دوره و یادگیری دانشجو استفاده می‌کنند، تطبیق می‌یابند (مک گیل و کلوباس، ۲۰۰۹). استفاده از LMSها در آموزش دانشگاهی ترکیب آموزش آنلاین با آموزش سنتی حضوری را آسان ساخته است. چنین روش انتقال چندگانه یا مرکبی به اساتید اجازه می‌دهد که مزیت‌های یادگیری آنلاین را با مزایای یادگیری حضوری ترکیب کنند (ادلینگ، ۲۰۰۰).تحقیقات قبلی به بررسی تطبیق سیستم یادگیری الکترونیکی و کاربرد گسترده‌ی آن پرداخته‌اند (سوماک و همکاران، ۲۰۱۱؛ ال بوسیدی، ۲۰۱۳). این مطالعات از مفهوم کاربرد سیستم یادگیری الکترونیکی به عنوان متغیر وابسته‌ای اصلی استفاده کرده‌اند و مراجع یا عوامل تعیین‌کننده‌ی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفتند. این مطالعات چشم‌اندازی بر نتایج (برای مثال عملکرد آموزشی) سیستم‌های یادگیری الکترونیکی بودند (اسلام، ۲۰۱۳). برای درک تأثیر سیستم‌های یادگیری الکترونیکی بر نتایج یادگیری دانشجویان و استفاده از مزیت بالقوه‌ی سیستم‌های یادگیری الکترونیکی، نیاز به تحقیقاتی است که به بررسی تأثیر سیستم‌های یادگیری الکترونیکی بر عملکرد آموزشی بپردازد. این نوع تحقیقات  به‌ویژه زمانی مهم است که به ارزیابی موفقیت چنین سیستم‌هایی بپردازیم و برای توسعه‌ی آینده و دستیابی به نتایج یادگیری بهتر برنامه‌ریزی کنیم.یافته‌های ناقصی در رابطه با نقش یادگیری الکترونیکی برای بهبود نتایج یادگیری در تحقیقات قبلی وجود دارند. ترکیبی از دستورالعمل‌های حضوری (بین ۹۰% و ۱۰%) و آنلاین (بین ۱۰% و ۹۰%) نسبت به دوره‌های ۱۰۰% حضوری یا ۱۰۰% آنلاین بهتر است (وودز و همکاران، ۲۰۰۴). با این حال، بسیاری از مطالعات به‌تناسب یادگیری الکترونیکی در دستیابی به نتایج یادگیری بهتر پرداخته‌اند (شیه و همکاران، ۲۰۰۸). برای مثال، اسلام (۲۰۱۳) به این نتیجه رسید که سیستم یادگیری الکترونیکی تأثیر ضعیفی بر عملکرد آموزشی دانشجویان داشته است. این رابطه‌ی ضعیف می‌تواند به این دلیل باشد که رابطه به معیارهای دیگر به ویژه سازگاری وابسته است (درجه‌ی سازگار قلمداد شدن یک سیستم یادگیری الکترونیکی با ارزش‌ها، نیازها و تجربیات موجود دانشجویان). در واقع مطالعات قبلی به این مسئله اشاره داشتند که ممکن است سیستم‌های یادگیری الکترونیکی مزایایی برای تمام سناریوها نداشته‌ باشند (شیه و همکاران، ۲۰۰۸). هنگامی که سیستم یادگیری الکترونیکی با سبک یادگیری دانش آموزان و دوره سازگار باشد، مزایا نیز عملی خواهند شد (اسلام، ۲۰۱۳). در نتیجه، تست قابلیت سازگاری به عنوان یک تعدیل‌کننده‌ی بین کاربرد سیستم یادگیری و نتایج آن معنادار است.

برای تعیین محدودیت مذکور، باید یک سؤال تحقیقاتی را در این مقاله مطرح کنیم:

کاربرد سیستم یادگیری الکترونیکی و سازگاری درک شده چگونه بر نتایج کاربرد سیستم یادگیری الکترونیکی تأثیر می‌گذارند؟این مقاله به این صورت به پیش می‌رود. در بخش ۲ یک مرور تحقیقاتی و توسعه‌ی نظری را ارائه می‌کنیم. بخش ۳ به روش تحقیقاتی اختصاص یافته و بخش ۴ نیز نتایج و بحث تحلیل داده ای را ارائه می‌کند. در نهایت بخش ۵ در رابطه با مفاهیم بحث می‌کند.

توسعه‌ی نظری و مرور تحقیقات

نتیجه‌ی تحقیقاتی کاربرد سیستم یادگیری الکترونیکی

یکی از تمرکزهای عمده‌ی تحقیقات یادگیری الکترونیکی تطبیق و کاربرد پیوسته‌ی سیستم‌های یادگیری الکترونیکی است (اسلام؛ ۲۰۱۲، ۲۰۱۳؛ لیمایم و چیونگ، ۲۰۱۱؛ لی و همکاران، ۲۰۱۳؛ سوماک و همکاران، ۲۰۱۱). این جریان تحقیقاتی از دو چارچوب نظری استفاده کرده است: مدل پذیرش فناوری (TAM) (دیویس، ۱۹۸۹″) و مدل تطبیق – انتظار (ECM) (بهاتچرجی، ۲۰۱۱) برای بررسی تطبیق یادگیری افراد و کاربرد مستمر. این دو نظریه اغلب اوقات بر اساس نظریه‌های مکمل مانند مدل موفقیت سیستم‌های اطلاعاتی (IS) (اسلام، ۲۰۱۱)، تناسب فناوری – وظیفه (لارسن و همکاران، ۲۰۰۹) و نظریه‌ی رفتار برنامه‌ریزی‌شده، توسعه می‌یابند (لیائو و همکاران، ۲۰۰۷).

دانلود ترجمه مقاله انگلیسی کاربرد سیستم یادگیری الکترونیک و نتایج آن: نقش تعدیل‌کننده‌ی سازگاری درک شده

E-learning system use and its outcomes: Moderating role of perceived compatibility

This paper explores the moderating role of perceived compatibility on the relationship between e-learning system use and its outcomes. We conceptualize e-learning outcomes using academic performance, perceived learning assistance, and perceived community building assistance. We further hypothesize that perceived compatibility moderates the relationships between e-learning system use and these outcome variables. The model was tested by collecting data from university students (n = 179) participating in hybrid courses using a popular learning management system, Moodle.The findings suggest that perceived compatibility moderates the relationship between e-learning system use and academic performance. However, it did not moderate the other two relationships, i.e. (1) the relationship between e-learning system use and perceived learning assistance, and (2) the relationship between e-learning system use and perceived community building assistance.

نوع فایل: ورد(doc)

سال انتشار:۲۰۱۶

تعداد صفحات:۲۰

قیمت: ۱۴۰۰۰تومان

منبع : Telematics and Informatics

وضعیت مقاله:دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش )

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *